Nieuwe tv-box
#31
(23-04-2019, 07:44)guyke schreef:
(22-04-2019, 18:59)guyke schreef:
(22-04-2019, 18:39)master-magic schreef:
(22-04-2019, 17:01)guyke schreef:
(19-04-2019, 21:20)master-magic schreef: Zolang de bugs niet uit de box is en de cloud opname niet soms enkele uren plat ligt zodat je niks kan doen dan is er nog geen reden voor streams ook want dan ligt dat er ook uit.
Van zodra alles stabiel is kan er meer apps opkomen, de Netflix app is ook nog niet stabiel bij elke klant.

Ik zie de laatste weken iets héél vreemds op mijn tv.

Bij ondertiteling van alle programma's van "één" flikkert er een wit puntje mee dat toch wel storend overkomt.
Bij andere zenders heb ik dit niet.

Ik had eerst gedacht aan een dode pixel maar zoals ik al heb vermeld gebeurt het alléén bij de ondertiteling van programma's op één.

Waar of wat kan hier de oorzaak van zijn?

Tv zou ik toch niet zeggen want dan zou hij het op alle zenders moeten hebben hé. Undecided

is een gekend probleem bij de VRT, bij canvas en Ketnet is het probleem er ook.
het is doorgegeven, is omdat de VRT een nieuw lettertype gebruikt voor hun ondertiteling en dit probleem dus veroorzaakt dat er zo een puntje is.

Dit heb ik al zo'n 2 maanden .En inderdaad ook bij Canvas/Ketnet.

Dit probleem lijkt me dan toch lang te duren  vooraleer het opgelost wordt.

Ik heb eens een mailtje gestuurd naar "VRT" en heb hier antwoord op gekregen:
Bedankt voor uw belangstelling voor VRT.
 
We waarderen het wanneer kijkers, luisteraars en andere mediagebruikers hun mening en feedback met ons delen. Wij trachten hier vervolgens in de mate van het mogelijke rekening mee te houden.
 
Uw opmerking is terecht. We zijn onlangs overgegaan naar een TrueType font en de nieuwe encoder blijkt dit te veroorzaken. 

We zullen dit dan ook opnemen met de leverancier, zo dat het samen met het live mixed mode probleem opgelost kan worden. Wij excuseren ons graag voor het eventuele ongemak.
 
Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest en wensen u nog veel luister- en kijkplezier met ons aanbod.
 
Met vriendelijke groeten,
Anabel Coremans

VRT Klachtencoördinator

Dit probleem is ook bij de andere digiboxen van "Telenet" want ik heb iemand gesproken die het ook heeft. Dus het probleem ligt wel degelijk bij de "VRT". Dit is nu toch al een 2 maanden. Mogen ze wel iets aan doen.
Antwoord
#32
Telenet is begonnen met het uitleveren van de nieuwe 4K Ultra HD tv-decoder die geheel gelijk is aan Mediabox Next die kabelbedrijf Ziggo binnenkort introduceert.

Nu heeft Telenet de afgelopen maanden de nieuwe tv-decoder onder een grotere groep klanten getest. Naar aanleiding van deze test zijn de laatste aanpassingen uitgevoerd. Telenet gaat nu de nieuwe tv-decoder aan alle geïnteresseerde klanten leveren. Deze hoeven geen nieuw abonnement af te sluiten of extra maandelijkse toeslag, in vergelijk met de huidige tv-decoder met interactieve diensten, te betalen. Om de tv-decoder in bezit te krijgen moet wel eenmalig 35 euro betaald worden. Telenet zegt dat dit bedrag omwille van het dekken van logistieke kosten in rekening wordt gebracht. Telenet levert de nieuwe tv-decoder alleen aan klanten die naast tv ook minimaal internet bij de aanbieder afnemen. Ook dit is gelijk aan de situatie op dit moent met de huidge tv-decoder met interactieve mogelijkheden.

Opnemen in cloud

Hoewel de nieuwe tv-decoder geschikt is voor het weergeven van zenders en content in 4K Ultra HD (UHD) beeldkwaliteit is dit niet de belangrijkste reden waarom Liberty Global – meerderheidsaandeelhouder van Telenet,de nieuwe tv-decoder op de markt heeft gebracht. De nieuwe decoder is vooral sneller, gebruikersvriendelijker, neemt minder stroom uit het netwerk op, heeft een zeer goed werkende spraakbesturing en kan programma’s in de cloud opnemen. Telenet testte de nieuwe tv-decoder in de afgelopen maanden met een groep van ongeveer 20,000 klanten om de marktintroductie goed voor te bereiden.

YouTube en Netflix

Het enige 4K UHD-content dat op dit moment met de nieuwe tv-decoder van Telenet te bekijken is, komt van de online streamingdiensten YouTube en Netflix. Beide diensten zijn direct via de tv-decoder beschikbaar. Telenet belooft klanten later dit jaar de eerste lineaire 4K-zender te leveren.
Antwoord
#33
Het is zover, vanaf vandaag is de Telenet TV-box officieel beschikbaar voor nieuwe en bestaande Telenet TV-klanten.

Heb je interesse in een de nieuwe TV-box?
Dan vind je hier meer informatie over de verschillen met de huidige decoders en de omruiling.

Ben je al een TV-box tester?
Dan krijg je vandaag (vanaf 16u) nog communicatie via e-mail met alle nodige informatie over het einde van de testfase.

Heb je nog andere vragen omtrent de TV-box of wil je meer info over wat het betekent voor jou? Dan neem je best contact op met Telenet via de gekende kanalen. ?
Antwoord
#34
https://www2.telenet.be/nl/klantenservic...r-omruilen
Antwoord
#35
Telenet begint met de gespreide uitgave van zijn nieuwste decoder. Deze TV-box heeft ondersteuning voor Netflix en YouTube, en kan met stembediening overweg. Ook kan het kastje overweg met 4k en hdr. Televisieopnames worden bij het apparaat via internet binnengehaald.

Volgens Telenet werkt de stembediening via de afstandsbediening. Gebruikers moeten daarvoor op de spraaktoets drukken en een commando of zoekterm opgeven. Telenet geeft als commandovoorbeelden 'VIER' en 'Brad Pitt'. De TV-box zal dan de resultaten geven of naar de gevraagde zender schakelen. Deze afstandsbediening werkt via radiofrequentie, voorgaande Telenet-decoders werkten met infrarood. Deze decoder kun je volgens het Belgische telecombedrijf dan ook opbergen in een kast.

Ook nieuw bij dit kastje is de manier waarop opnames worden bewaard. Bij eerdere decoders gebeurde dit met een ingebouwde harde schijf. Bij de TV-box worden opnames via internet binnengehaald. Deze decoder heeft daarnaast ondersteuning voor apps, waardoor gebruikers Netflix of YouTube kunnen kijken. De TV-box heeft verder ondersteuning voor 4k en hdr.

Telenet geeft aan dat bij de nieuwe decoder een nieuwe site en app horen. Met deze website en de Telenet TV-app kunnen klanten in heel Europa live-tv of opnames kijken. Telenet benadrukt dat de huidige decoder, Yelo Play-app en website blijven werken en dat het bedrijf deze voorzieningen ook zal ondersteunen.

Volgens de specificatiepagina van Telenet heeft de TV-box een Broadcom-processor en is er 3GB aan geheugen. Het kastje heeft ondersteuning voor 802.11ac-wifi, hdmi 2.0, coax en ethernet en is een 3,5mm- en een optische-audio-aansluiting aanwezig. Het kastje is 230x153x32mm groot.

De TV-box werkt op basis van het Horizon 4-platform van moederbedrijf Liberty Global. In Nederland krijgen Ziggo-klanten deze settopbox onder de naam Mediabox Next. Volgens Telenet hebben zo'n 20.000 Belgische klanten de settopbox de afgelopen maanden kunnen testen.
Antwoord
#36
(27-04-2019, 10:10)natte schreef:
(25-04-2019, 18:00)master-magic schreef: Het is zover, vanaf vandaag is de Telenet TV-box officieel beschikbaar voor nieuwe en bestaande Telenet TV-klanten.

Heb je interesse in een de nieuwe TV-box?
Dan vind je hier meer informatie over de verschillen met de huidige decoders en de omruiling.

Ben je al een TV-box tester?
Dan krijg je vandaag (vanaf 16u) nog communicatie via e-mail met alle nodige informatie over het einde van de testfase.

Heb je nog andere vragen omtrent de TV-box of wil je meer info over wat het betekent voor jou? Dan neem je best contact op met Telenet via de gekende kanalen. ?

ik moet ze niet ik wacht wel op den appletv

als dat geen uitgedund aanbod zal zijn want in belgie komt er bitter weinig op die apple tv, buiten de films die je kan aankopen en apps downloaden niet veel bijzonders aan, al spijt van gehad dat ik het kocht.
Antwoord
#37
(27-04-2019, 10:13)natte schreef: en lap:
Decoder
Huur eerste decoder: € 9,20/maand.
Huur tweede decoder: € 4,45/maand.

hoeveel betaal je per digicorder nu???? is gewoon dezelfde prijs gebleven, en vanaf 2de goedkoper huren.
de 2de kan je vergelijken als een digibox maar met dezelfde opties als de eerste telenet box.
als je dacht dat je opeens minder zou moeten voor betalen dan heb je het mis, bij andere providers betaal je ook zelfde prijs als ze met iets nieuws komen van ontvanger.
je bent uw pijlen te hard aan het schieten op telenet voor alles wat ze uitbrengen omdat je niet meer tevreden bent, maar je bent te kritisch en ziet niet de ware toedracht van bv zender aanbod dat verdwijnt, maar dat heb ik al genoeg uitgelegd en nog andere.
Antwoord
#38
Zeg Natte, je schrijft "eerste streamingzender belooft."
Eerst en vooral is het beloofd met een -d.
Maar in het artikel spreken ze net over een lineaire 4K TV zender.
Dat lijkt mij dus een gewone 4K zender, geen streaming dus.

Artikel schreef:Telenet belooft klanten later dit jaar de eerste lineaire 4K-zender te leveren.
Antwoord
#39
(29-04-2019, 07:38)natte schreef:
(27-04-2019, 10:42)master-magic schreef:
(27-04-2019, 10:13)natte schreef: en lap:
Decoder
Huur eerste decoder: € 9,20/maand.
Huur tweede decoder: € 4,45/maand.

hoeveel betaal je per digicorder nu???? is gewoon dezelfde prijs gebleven, en vanaf 2de goedkoper huren.
de 2de kan je vergelijken als een digibox maar met dezelfde opties als de eerste telenet box.
als je dacht dat je opeens minder zou moeten voor betalen dan heb je het mis, bij andere providers betaal je ook zelfde prijs als ze met iets nieuws komen van ontvanger.
je bent uw pijlen te hard aan het schieten op telenet voor alles wat ze uitbrengen omdat je niet meer tevreden bent, maar je bent te kritisch en ziet niet de ware toedracht van bv zender aanbod dat verdwijnt, maar dat heb ik al genoeg uitgelegd en nog andere.

pijlen verschieten ze moeten geode waar leveren mijn gsm werkt niet in houthalen, in middelkerke en modave. dat zijn 3 plaatsen en hoeveel andere. wat hun tvbox blijhft het gaat allemaal snel proximus begrijpt dat met android tv. telenet is te loch jullie zijn al blij met een dode mus ik niet. ik ga geen 140 euro extra betalen voor nu reeds verouderde tv boxen

140€ voor oude boxen ????
Je betaald eenmalig 35€ en kunt dan tot 4 boxen huren zonder extra kosten,
Dus eerste box aan 9€ en nog iets en de andere aan 4€ en nog iets,
Hoe jij aan die 140€ komt weet ik niet, je hebt enkel een internet abbo nodig en analoge en digitale tv, een gsm is niet nodig of telefoon.
Het kan je veel minder kosten dus dan wat jij hier meld.
Antwoord
#40
(29-04-2019, 18:40)natte schreef: simpel heb 4 boxen x 35 euro  is 140 euro

Je betaald maar 1 keer 35 euro, niet 4 keer 35 euro als je 4 boxen hebt,
1 keer 35€ en per box niks meer extra behalve de huurprijs Wink
Is mij bevestigd door enkele bij Telenet.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)