Nieuwe yelo op de digicorders.
#1
Wanneer is hij er?
Als je nog niet bij de eerste 5000 zit zal je nog wat geduld moeten oefenen. Vanaf 18 april is Yelo TV (zo heet de nieuwe ervaring) beschikbaar in 41 gemeenten. De volledige lijst vind je hier. Daarna komen geleidelijk andere gemeentes aan de beurt, voor de zomer zou iedereen toegang moeten hebben tot de nieuwe menu's, aldus de persdienst van Telenet. Op de Telenet-site zelf wordt gewag gemaakt van "midden mei".

De update komt niet automatisch op je digicorder terecht, hij is te installeren via de rode knop op kanaal 444 (Yelo TV-kanaal). Overschakelen is geen verplichting, maar is wel een irreversibele beslissing. Je kan dus niet terug naar de oude menu's eens je de overschakeling gedaan hebt.

Om de nieuwe HD-interface te gebruiken, moet je over de volgende zaken beschikken:

Het recentste model HD Digicorder (AD2100, in zwarte of grijze uitvoering)
Een HD Ready TV, aangesloten op de HD Digicorder via HDMI

Klanten die momenteel een oudere HD Digicorder huren hebben kunnen hem omruilen voor 39 euro. Huur je al vijf jaar een digicorder dan wordt die kost geschrapt. En heb je momenteel een oude Digibox of SD Digicorder in huis, dan valt die kost ook weg. In dat geval betaal je vanaf dan wel de huur van HD Digicorder natuurlijk.

waneer je aan de beurt bent,zie http://telenet.be/3637/nl/thuis/televisi...?tab=Three
Antwoord
#2
De HD Digibox DB-AD210 komt toch ook in aanmerking?
Antwoord
#3
(05-04-2013, 19:37)Roland schreef: De HD Digibox DB-AD210 komt toch ook in aanmerking?

ja,in een later stadium,eerst de digicorders en daarna de HD digiboxen.
Antwoord
#4
Voor de zomer zou iedereen toegang hebben tot de nieuwe interface , waarschijnlijk midden mei, dan zullen de HD Digiboxen ook ook gebruik maken van de nieuwe interface
Antwoord
#5
Ik heb hem al, en moet zeggen ben aangenaam verrast door het uitzicht.
Vanaf 18 april zullen er 50000 klanten hem kunnen installeren,
en tegen 15 mei beschikbaar voor gans Vlaanderen (op de AD2100 digicorder)
Leuk is ook dat je je foto's mp3's en videos die op je pc, tablet, of smartphone staan kan bekijken
op je tv, en dit tegen een redelijk goeie kwaliteit.
DNLA moet wel geactiveerd zijn op de pc/tablet/smartphone
Antwoord
#6
Ik ben eens gaan zien naar kanaal 444 maar bij mij werkt die rode knop niet.Die word maar geactiveert wanneer het beschikbaar komt in je gemeente,of wat?Want je zegt dat je het al hebt?
Antwoord
#7
Als je nu eenmaal die keuze via die rode knop hebt gemaakt.Ontvang je toch nog de gewone updates die later op de decoder worden geïnstalleerd of blijf je euwig met deze zitten?
Antwoord
#8
Het is altijd hetzelfde mee hunne zever altijd.
Als ge iets doet doe het dan meteen goed zeg.
Eerst dienen nieuwe yelo update op de smartphones; wat een klucht me dat is zeg.
Vtm en 2be er nog steeds niet bij, ook prime film zenders en mijn andere die ik heb kan ik ook niet bekijken, je kan alleen maar via wifi kijken, de tv menu is degelijk maar nog niet goed genoeg, opgenomen opnames kan je maar bekijken van 20 zenders, nog zoiets bescheten.

En nu dit artikel ik net lees;

Zoals verwacht zitk er weer niet bij, niks nieuws onder de zon, we waren één van de eersten die een digibox in der tijd hadden en telkens opnieuw krijg je stank voor dank.

Als ik ooit alleen zou gaan wonen dan zal ik eerst eens goed nadenken en eens bekijken of ik zonder telenet kan.
Antwoord
#9
(07-04-2013, 16:49)Dimira schreef: Ik ben eens gaan zien naar kanaal 444 maar bij mij werkt die rode knop niet.Die word maar geactiveert wanneer het beschikbaar komt in je gemeente,of wat?Want je zegt dat je het al hebt?

Ik behoor dus bij het testpanel.
Voor de anderen zal de rode knop dus wss pas geactiveerd worden als het beschikbaar is in je gemeente, (18 april), of later als het over gans Vlaanderen beschikbaar is.
Wat ik wel gedaan heb op de dag/nacht van de update is men box zelf laten zoeken nar de updates (huisjes ---> instellingen --->digibox/diocorder---systeeminstellingen --->updates downloaden)

(08-04-2013, 09:44)Dimira schreef: Als je nu eenmaal die keuze via die rode knop hebt gemaakt.Ontvang je toch nog de gewone updates die later op de decoder worden geïnstalleerd of blijf je euwig met deze zitten?

Deze nieuwe menu blijf je houden, maar de updates zal je blijven binnenkrijgen, is het niet voor de menu zelf, is het voor de andere software op de boxen. (besturingssysteem ed meer)
Hoe ze dat dan gaan doen (voor de menus) weet k ook niet, want er zullen ng altijd klanten zijn die werken met de menu die nu in gebruik is.
Antwoord
#10
Ik zit er ook ni bij apo.Ik versta da niet dat ge dat allemaal via die rode knop moet doen.Als dat nu eens via een gewone update ging zou het veel eenvoudiger zijn.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)