Ontvangstkwaliteit 0%
#1
Beste experten, een vraagje waarop ik zelf niet direct een antwoord heb.
Als Zwitser zijnde heb ik ook ontvangst van de Zwitserse TV kanalen (HD) welke op HotBird uitzenden. Ik heb daarvoor een cam en een kaart welke door www.broadcast.ch worden verdeeld. meestal heb ik heel goed beeld en geluid.
Het valt me wel op dat er soms geen signaal is (0 %). Later op de avond, of de volgende dag, is dat dit weer in orde. Andere zenders op HotBird, en welke niet in dit pakket zitten, ontvang ik wel goed. Het weer bij ons is okay (heldere hemel). Zou het kunnen zijn dat er geen signaal is doordat het weer in Zurich wellicht zou slecht is dat het signaal niet naar de satelliet kan gestuurd worden ? Of is dit fantasie van mij ? Een andere reden zie ik nl. niet.
By the way, ontvanger is een Humax iCord, 4 LNB's, schotel 110 cm.
Bedankt voor een paar reacties !
Antwoord
#2
Natte, bedankt voor jouw antwoord. Aan de grootte van de schotel kan het niet liggen. Is dus 110 cm. maar... ik woon ook amper, in vogelvlucht, 20 Km. van de Zwitserse grens. Ja ja, er zijn ook leden op dit forum welke niet in de Vlaanderen wonen. Big Grin By the way, de laatste dagen weer tip-top beeld en geluid ! Boh, wie weet waarom de ontvangst soms 0% is...
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)