Opname lengte in maanden bij Telenet via cloud aangepast
#1
De lengte in tijd dat je via cloud bij Telenet kan behouden is sinds donderdag 14 juli teruggebracht van Max 5 jaar naar 1 jaar, dit met de uitleg van Telenet om meer en sneller te kunnen opslaan voor andere klanten (lees meer plaats vrij maken zodat de cloud opslag niet vol geraakt door alle klanten)
Antwoord
#2
Dat ze een harddiskske extra steken
Jan
Antwoord
#3
Voilà, dat is de reden waarom ik liever zelf controle over mijn opnames heb, en dus ze lokaal wil hebben.
Veel mensen zullen dat 1 jaar wel meer dan genoeg vinden, maar ik vind niet dat iemand anders dat moet bepalen in mijn plaats.
Antwoord
#4
Telenet investeert steeds meer in functionaliteiten om tv-programma’s eenvoudig aan te bieden op het moment dat de klant zelf verkiest. Zo hebben alle tv-klanten sinds juni, 7 dagen Terugkijk TV. En in de zenderzone worden zo veel mogelijk programma’s en integrale series van de verschillende zenders aangeboden. Op deze manier hoeven klanten minder opnames te plannen. Uit data-analyse blijkt dat sowieso 80% van de opnames binnen de week bekeken wordt, en zelfs 99% binnen het jaar.

Om zijn investeringen in zijn televisieplatform (van de Telenet TV Box) optimaal in te zetten, heeft Telenet besloten de kosten voor cloud-opslagruimte voor opnames af te bouwen en maximaal content op nieuwe manieren te ontsluiten via de decoder. Daarom zijn sinds 12 juli de settings voor nieuwe opnames aangepast, en worden opnames ipv max 5 jaar, nog maar maximum 1 jaar bijgehouden. Klanten zien dit als ze hun opname plannen. Vanaf september zullen bovendien alle opnames ouder dan één jaar, verwijderd worden van de decoder. Klanten zullen hierover transparant en tijdig communicatie ontvangen.

Deze ingrepen impliceren uiteraard niet dat Telenet opnames niet langer ondersteunt. Om goede werking te voorzien voor de opnames van alle klanten, had Telenet een extra server besteld. Begin juli heeft de verkoper echter laten weten dat door het algemene chiptekort, deze extra capaciteit niet kan voorzien worden. Dit legt momenteel druk op de goede werking van opnames voor alle klanten.

Er is daarom besloten om (snel) ruimte te maken op de bestaande servers. Telenet ziet zich genoodzaakt om momenteel al alle opnames ouder dan 3 jaar te verwijderden. Dit gebeurt tussen 20 juli en 12 augustus. Helaas zijn we voor deze stap in snelheid gepakt. We willen dit toch nog zo transparant mogelijk communiceren aan klanten en hebben alle betrokken klanten met dergelijke opnames ouder dan drie jaar, een mail gestuurd over deze aanpassing.

Klanten die een specifieke opname met emotionele waarde kwijt zijn door deze aanpassing, kunnen ons contacteren. We zullen dan samen met hen kijken naar een oplossing via de betrokken zender of productiehuis.

Meer info op https://www2.telenet.be/nl/klantenservic...e-ervaring.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)