Orange Belgium ziet kabelabonnees stijgen met 90 procent
#1
van uit de betaalmuur trends

Orange Belgium won in één kwartaal 15.800 bijkomende kabelabonnees. Dat is een stijging met 90 procent tot 33.400. De resultaten van de groep voor 2016 liggen aan de bovenkant van de eigen verwachtingen. Orange keert een brutodividend van 50 cent uit.

Op het totaal van de ongeveer 4 miljoen Belgische huishoudens zijn de 33.400 kabelabonnees van Orange Belgium een schijntje, maar de groei met 15.800 abonnees is ruim dubbel zo sterk als in het vorige kwartaal. Bijna 30 procent van de 33.400 abonnees zijn nieuw bij Orange. Dat betekent dat de kabelstrategie van Orange wel degelijk hout snijdt. "Wij zullen de klantenwerving voor ons convergente aanbod voort opdrijven", beloofde CEO Michaël Trabbia. Hij herhaalde dat Orange 10 procent van de markt wil veroveren. In een interview met Trends gaf Trabbia zich daar eerder vijf jaar de tijd voor.

Ook andere resultaten verbeterden. De inkomsten uit diensten stegen jaar op jaar 2,1 procent in het vierde kwartaal. De maandelijkse opbrengst per abonnee (ARPU) steeg tot 29 euro, een halve euro beter dan een jaar geleden, ondanks de dalende tarieven voor roaming. Orange heeft nu meer dan 2 miljoen actieve smartphonegebruikers. Het dataverkeer steeg jaar op jaar met 68 procent.

Door het akkoord met het Waalse Gewest over de afschaffing van de pylonenbelasting kon Orange in het vierde kwartaal 15,5 miljoen ook extra gecorrigeerde courante bedrijfskasstroom boeken. Over het hele jaar tekende Orange Belgium een half procent meer omzet op, tot 1242 miljoen euro. De nettowinst bleef onveranderd op 76,6 miljoen.
Antwoord
#2
Dan mogen hun servers niet uitliggen zoals vandaag en de vorige 2 keer al,
En er is al 1 minder klant bij hen met facturen dat elke maand nooit kloppen.
Antwoord
#3
Het is ook niet moeilijk om zo'n spectaculaire groei te hebben als het over zo'n lage absolute cijfers gaat.
Laat ze maar eens aan 100.000 zitten, dan beginnen ze mee te tellen, en dan zie je ook of klanten ook echt blijven, en niet eventjes snel overschakelen, om dan later terug te keren.
Antwoord
#4
(09-02-2017, 23:38)boulder schreef: Het is ook niet moeilijk om zo'n spectaculaire groei te hebben als het over zo'n lage absolute cijfers gaat.
Laat ze maar eens aan 100.000 zitten, dan beginnen ze mee te tellen, en dan zie je ook of klanten ook echt blijven, en niet eventjes snel overschakelen, om dan later terug te keren.

Hun grote probleem ook is dat velen geen zin hebben om nog eens een gsm abbo bij te nemen ook omdat ze anders geen tv en internet product via hen kunnen nemen.
En net daar wringt het schoentje,de facturen van de gsm kloppen langs geen kanten.
Voor een klant met een iphone bij orange betaal je elke keer als je via icloud of imessage een verbinding maakt,en als dit veel gebeurt kan dit al oplopen tussen de 10€ en 15€ bovenop je vaste kosten die ook altijd anders zijn voor je tv en internet,
Hoe ze daar aan komen weet ik niet maar heb elke maand andere factuur gehad en elke keer hoger en hoger,in januari zat ik aan 75€
Dan kan ik even goed bij telenet blijven voor die prijs.
Proximus en telenet rekenen dat niet aan die connectie kost voor de iphone.
En orange wou er niks tegen doen zodat dit niet meer voorkomt,op facebook zeggen ze dan dat je moet verbinden met wifi telkens Huh
Antwoord
#5
(09-02-2017, 18:26)master-magic schreef: Dan mogen hun servers niet uitliggen zoals vandaag en de vorige 2 keer al,
En er is al 1 minder klant bij hen met facturen dat elke maand nooit kloppen.

Ze zijn ook maar net bezig hé master denk jij dat het bij een ander niet gebeurt? Ik heb vroeger ook bij Belgacom gezeten en je weet best wat je daar leest op dat forum dus ik lieg niet.
Antwoord
#6
(10-02-2017, 13:59)Dimira schreef:
(09-02-2017, 18:26)master-magic schreef: Dan mogen hun servers niet uitliggen zoals vandaag en de vorige 2 keer al,
En er is al 1 minder klant bij hen met facturen dat elke maand nooit kloppen.

Ze zijn ook maar net bezig hé master denk jij dat het bij een ander niet gebeurt? Ik heb vroeger ook bij Belgacom gezeten en je weet best wat je daar leest op dat forum dus ik lieg niet.

Maar pas bezig ????
Orange/mobistar bestaat al jaren en met tv zijn ze al jaar en half bezig,
Maar daar heeft het niks mee te maken,hun klantendienst is te ondergeschikt voor zo dingen,weten heel veel niet.
Antwoord
#7
(10-02-2017, 15:35)master-magic schreef:
(10-02-2017, 13:59)Dimira schreef:
(09-02-2017, 18:26)master-magic schreef: Dan mogen hun servers niet uitliggen zoals vandaag en de vorige 2 keer al,
En er is al 1 minder klant bij hen met facturen dat elke maand nooit kloppen.

Ze zijn ook maar net bezig hé master denk jij dat het bij een ander niet gebeurt? Ik heb vroeger ook bij Belgacom gezeten en je weet best wat je daar leest op dat forum dus ik lieg niet.

Maar pas bezig ????
Orange/mobistar bestaat al jaren en met tv zijn ze al jaar en half bezig,
Maar daar heeft het niks mee te maken,hun klantendienst is te ondergeschikt voor zo dingen,weten heel veel niet.


Tegen jou hebben ze ook gezegd dat je de slimste thuis bent zeker. Big Grin  Precies of ik dat niet wist. Ik weet ook wel dat ze onlangs veranderd zijn van naam, maar dat ze hier niet in Vlaanderen te krijgen waren. Enkel aan enkele proefpersonen. Want ik had laat mij nu namelijk laten inschrijven.
Antwoord
#8
(10-02-2017, 17:12)Dimira schreef:
(10-02-2017, 15:35)master-magic schreef:
(10-02-2017, 13:59)Dimira schreef:
(09-02-2017, 18:26)master-magic schreef: Dan mogen hun servers niet uitliggen zoals vandaag en de vorige 2 keer al,
En er is al 1 minder klant bij hen met facturen dat elke maand nooit kloppen.

Ze zijn ook maar net bezig hé master denk jij dat het bij een ander niet gebeurt? Ik heb vroeger ook bij Belgacom gezeten en je weet best wat je daar leest op dat forum dus ik lieg niet.

Maar pas bezig ????
Orange/mobistar bestaat al jaren en met tv zijn ze al jaar en half bezig,
Maar daar heeft het niks mee te maken,hun klantendienst is te ondergeschikt voor zo dingen,weten heel veel niet.


Tegen jou hebben ze ook gezegd dat je de slimste thuis bent zeker. Big Grin  Precies of ik dat niet wist. Ik weet ook wel dat ze onlangs veranderd zijn van naam, maar dat ze hier niet in Vlaanderen te krijgen waren. Enkel aan enkele proefpersonen. Want ik had laat mij nu namelijk laten inschrijven.

Dat is dan niet pas he,hun klantendienst is gewoon een puinhoop
En als je eens leest op facebook weet je genoeg,
Als je ze belt weten ze ook meestal niet het probleem,ze hebben mij tijdje als info punt gebruikt bij hun problemen met de ontvanger,welke nu nog steeds zijn.
Antwoord
#9
(10-02-2017, 20:19)natte schreef:
(10-02-2017, 15:35)master-magic schreef:
(10-02-2017, 13:59)Dimira schreef:
(09-02-2017, 18:26)master-magic schreef: Dan mogen hun servers niet uitliggen zoals vandaag en de vorige 2 keer al,
En er is al 1 minder klant bij hen met facturen dat elke maand nooit kloppen.

Ze zijn ook maar net bezig hé master denk jij dat het bij een ander niet gebeurt? Ik heb vroeger ook bij Belgacom gezeten en je weet best wat je daar leest op dat forum dus ik lieg niet.

Maar pas bezig ????
Orange/mobistar bestaat al jaren en met tv zijn ze al jaar en half bezig,
Maar daar heeft het niks mee te maken,hun klantendienst is te ondergeschikt voor zo dingen,weten heel veel niet.

moet nog groeien hee

Veel groeien is er niet aan he,ze nemen een deel van het telenet aanbod over,
Ze zouden nu al moeten op orde zijn,met het satellietaanbod zei je ook dat ze moeten groeien maar zijn er toch toen wel mee gestopt wegens te weinig klanten,
Zolang ze de verplichting gsm behouden gaan ze nooit veel groeien,
Ken al 3 mensen met mij erbij dat het weg doen wegens de factuur dat niet klopt,
Nog steeds na deze week nieuwe update te hebben gehad het beeld en geluid probleem van 3 sec niet synchroon,
Irritant bij zappen en opnames waar het langer duurt.
Antwoord
#10
(11-02-2017, 17:13)natte schreef:
(10-02-2017, 20:43)master-magic schreef:
(10-02-2017, 20:19)natte schreef:
(10-02-2017, 15:35)master-magic schreef:
(10-02-2017, 13:59)Dimira schreef:
(09-02-2017, 18:26)master-magic schreef: Dan mogen hun servers niet uitliggen zoals vandaag en de vorige 2 keer al,
En er is al 1 minder klant bij hen met facturen dat elke maand nooit kloppen.

Ze zijn ook maar net bezig hé master denk jij dat het bij een ander niet gebeurt? Ik heb vroeger ook bij Belgacom gezeten en je weet best wat je daar leest op dat forum dus ik lieg niet.

Maar pas bezig ????
Orange/mobistar bestaat al jaren en met tv zijn ze al jaar en half bezig,
Maar daar heeft het niks mee te maken,hun klantendienst is te ondergeschikt voor zo dingen,weten heel veel niet.
master is nog bij lees ik

moet nog groeien hee

Veel groeien is er niet aan he,ze nemen een deel van het telenet aanbod over,
Ze zouden nu al moeten op orde zijn,met het satellietaanbod zei je ook dat ze moeten groeien maar zijn er toch toen wel mee gestopt wegens te weinig klanten,
Zolang ze de verplichting gsm behouden gaan ze nooit veel groeien,
Ken al 3 mensen met mij erbij dat het weg doen wegens de factuur dat niet klopt,
Nog steeds na deze week nieuwe update te hebben gehad het beeld en geluid probleem van 3 sec niet synchroon,
Irritant bij zappen en opnames waar het langer duurt.
master is nog bij lees ik

Ja orange gaat mij zelf een brief sturen met gegevens om alles naartoe te sturen en waarschijnlijk nog een factuur ook.
Normaal heb ik het niet meer volgens de site want zie niks meer op mijn klanten login,enkel de facturen.
Eens dat weg is het weer meer of genoeg.
Kijk toh nig amper tv en als ik kijk is het de standaart zenders of films op bluray of dvd of die dat op de nas nog staan van opnames van film1 enz.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)