Proximus vs Telenet recorder
#1
Hallo,

Ik ben mogelijk aan het overwegen om van Telenet over te stappen op Proximus voor een totaalpakket. Ik moet enkel zeggen dat tv-aanbod me toch wel minder lijkt bij Proximus. Daar zou ik nog mee kunnen leven, maar als ik alles nalees heb ik toch ook nog vragen bij de decoder van Proximus wat me niet duidelijk is.

- Ik lees dat opnames standaard maar 60 dagen bijgehouden worden. Als je dat langer wilt, dien je een harde schijf in de ontvanger te plaatsen, maar dan zou je niet tegelijk tv kunnen kijken. Klopt dit? Dus niet zoals bij Telenet waarbij je 2 programma's op kan nemen EN een programma live kan kijken? Dit lijkt me toch wel zeer ouderwets?

- Standaard kan je dan maar 1 programma opnemen en 1 live kijken vermoed ik? (als je dus 60 dagen bewaartijd instelt).

- Aangezien je op harde schijf op kan nemen: is dit dan gecodeerd? Of kan je dit ook op andere media afspelen?

- Zijn er andere dingen die technisch minder zijn dan bij Telenet?

Bedankt,
Alain
Antwoord
#2
Ik durf het bijna niet e zeggen hier, niet dat ze mij afschieten ;-)
Ik denk dat telenet gemakkelijker te gebruiken is dan Proximus . Ook veel meer zenders bv prime enz...
En dan het gemakkelijke yelo tv .
Het klopt dat je niet 2 programma's kan opnemen en dan naar het 3 de live kijken . Dat kan wel bij telenet
Antwoord
#3
Je bent bij Proximus ook afhankelijk van je internet, ook als je gewoon TV wilt kijken.
Vermits je opnames bij hen op een server staan, ben je ook daarvoor afhankelijk van het internet.
Ik heb liever alles locaal op mijn box, in plaats van dat ik het moet opvragen.
Antwoord
#4
(26-03-2016, 17:11)asips77 schreef: Hallo,

Ik ben mogelijk aan het overwegen om van Telenet over te stappen op Proximus voor een totaalpakket. Ik moet enkel zeggen dat tv-aanbod me toch wel minder lijkt bij Proximus. Daar zou ik nog mee kunnen leven, maar als ik alles nalees heb ik toch ook nog vragen bij de decoder van Proximus wat me niet duidelijk is.

- Ik lees dat opnames standaard maar 60 dagen bijgehouden worden. Als je dat langer wilt, dien je een harde schijf in de ontvanger te plaatsen, maar dan zou je niet tegelijk tv kunnen kijken. Klopt dit? Dus niet zoals bij Telenet waarbij je 2 programma's op kan nemen EN een programma live kan kijken? Dit lijkt me toch wel zeer ouderwets?

- Standaard kan je dan maar 1 programma opnemen en 1 live kijken vermoed ik? (als je dus 60 dagen bewaartijd instelt).

- Aangezien je op harde schijf op kan nemen: is dit dan gecodeerd? Of kan je dit ook op andere media afspelen?

- Zijn er andere dingen die technisch minder zijn dan bij Telenet?

Bedankt,
Alain

Als je Proximus TV zou nemen moet je er rekening mee houden dat men een V5 mini decoder in uw pollen zal draaien want decoders met harde schijf worden uitgedoofd, met die V5 mini zal je alleen server opnames kunnen doen de zogenaamde nPVR opnames en die worden inderdaad 60 dagen bewaard maar je zal simultane opnames kunnen maken zoveel je wilt.
Als je daar niet mee kan leven dan raad ik je dan af van Proximus TV te nemen en ga dan liever naar Telenet maar dan kan je maar slechts 2 simultane opnames doen op de harde schijf maar worden onbeperkt in tijd bewaard.
Aan u dus de keuze zou ik zeggen, je kan ook met de 2 providers in zee gaan maar dan moet je maandbudget dat wel toelaten.
Antwoord
#5
Thanks, deze antwoorden doet mijn vermoeden bevestigen. Ik denk dat we dan toch nog maar even bij Telenet blijven Smile
Antwoord
#6
ja voor de hoge kosten moet je zeker niet blijven Tongue
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)