RAI HD zenders komen gedeeltelijk FTA op Satelliet
#1
De Italiaanse publieke omroep RAI heeft namelijk aangekondigd dat de belangrijkste kanalen in de loop van het eerste kwartaal gedeeltelijk ongecodeerd in HD-kwaliteit aan te gaan bieden. In verband met uitzendrechten worden bepaalde programma’s die grensoverschrijdend via de satelliet worden uitgezonden tijdelijk gecodeerd. Dit komt omdat RAI bijvoorbeeld voor sportevenementen alleen de Italiaanse uitzendrechten heeft gekocht.
Het gaat over zenders RAI 1 HD, RAI 2 HD, RAI 3 HD, Rai Storia HD en RAI News24 HD.
Deze zenders worden via de Eutelsat Hotbird satelliet op 13 graden oost uitgezonden.
Antwoord
#2
Daarmee zullen die Italiaanse zenders nog niet in HD te zien zijn bij Telenet en Proximus.
Antwoord
#3
(24-10-2019, 22:10)apestaart12 schreef: Daarmee zullen die Italiaanse zenders nog niet in HD te zien zijn bij Telenet en Proximus.

maar is een begin als ze op satelliet al zo te zien zijn Wink
Antwoord
#4
(24-10-2019, 19:46)master-magic schreef: De Italiaanse publieke omroep RAI heeft namelijk aangekondigd dat de belangrijkste kanalen in de loop van het eerste kwartaal gedeeltelijk ongecodeerd in HD-kwaliteit aan te gaan bieden. In verband met uitzendrechten worden bepaalde programma’s die grensoverschrijdend via de satelliet worden uitgezonden tijdelijk gecodeerd. Dit komt omdat RAI bijvoorbeeld voor sportevenementen alleen de Italiaanse uitzendrechten heeft gekocht.
Het gaat over zenders RAI 1 HD, RAI 2 HD, RAI 3 HD, Rai Storia HD en RAI News24 HD.
Deze zenders worden via de Eutelsat Hotbird satelliet op 13 graden oost uitgezonden.
Leuk voor wie Italiaans leert (ik niet, voorlopig nog genoeg met mijn andere talen :-) ), ik zou er meer aan hebben als er wat meer Portugese zenders op Hotbird of Astra 1/2/3 zitten.
Nu zitten die op Hispasat, en daar kan ik met mijn Multytenne Twin niet naartoe...
Antwoord
#5
(25-10-2019, 08:31)boulder schreef:
(24-10-2019, 19:46)master-magic schreef: De Italiaanse publieke omroep RAI heeft namelijk aangekondigd dat de belangrijkste kanalen in de loop van het eerste kwartaal gedeeltelijk ongecodeerd in HD-kwaliteit aan te gaan bieden. In verband met uitzendrechten worden bepaalde programma’s die grensoverschrijdend via de satelliet worden uitgezonden tijdelijk gecodeerd. Dit komt omdat RAI bijvoorbeeld voor sportevenementen alleen de Italiaanse uitzendrechten heeft gekocht.
Het gaat over zenders RAI 1 HD, RAI 2 HD, RAI 3 HD, Rai Storia HD en RAI News24 HD.
Deze zenders worden via de Eutelsat Hotbird satelliet op 13 graden oost uitgezonden.
Leuk voor wie Italiaans leert (ik niet, voorlopig nog genoeg met mijn andere talen :-) ), ik zou er meer aan hebben als er wat meer Portugese zenders op Hotbird of Astra 1/2/3 zitten.
Nu zitten die op Hispasat, en daar kan ik met mijn Multytenne Twin niet naartoe...

zou het niet te duur zijn voor de Portugezen om op de gekende posities te zitten, denk dat de Hispasat goedkoper is dan de Astra of Hotbird.
Antwoord
#6
(25-10-2019, 17:20)master-magic schreef: zou het niet te duur zijn voor de Portugezen om op de gekende posities te zitten, denk dat de Hispasat goedkoper is dan de Astra of Hotbird.
Goed mogelijk, maar daar heb ik helaas niet veel aan.
Ik kan die satpositie niet ontvangen.
Antwoord
#7
(25-10-2019, 23:18)boulder schreef:
(25-10-2019, 17:20)master-magic schreef: zou het niet te duur zijn voor de Portugezen om op de gekende posities te zitten, denk dat de Hispasat goedkoper is dan de Astra of Hotbird.
Goed mogelijk, maar daar heb ik helaas niet veel aan.
Ik kan die satpositie niet ontvangen.

ik ook niet, zou het wel eens willen bekijken, maar moet dan een LNB bijzetten en voor enkel eens te bekijken is dit onnodig kosten maken.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)