Reclame binnenkort op Netflix voor eigen content
#1
Reclame voor eigen content. De tot nu toe volledig reclamevrije online videodienst is begonnen met het uitzenden van promospotjes voor eigen content. En veel abonnees zijn daar niet blij mee.

Netflix test op dit moment het aanbieden van promospotjes voor eigen content bij een deel van de abonnees. De reclames zijn daarnaast ook alleen zichtbaar als de online videodienst via een app voor Smart TV internettelevisies wordt benaderd. De reclames zijn zichtbaar bij het bingewatchen van series en wordt tussen de bekeken en nieuwe aflevering van de serie getoond. De reclames kunnen niet worden doorgespoeld of weggedrukt. De reclames zijn dus een verplichting om te kijken. En dat stuit veel abonnees van Netflix tegen de borst.

Nieuwe mogelijkheden

Netflix reageert niet op vragen van Nederlandse abonnees die binnen de groep testgebruikers zijn geplaatst en niet blij met de reclames zijn. Het is overigens geen uitzondering dat Netflix niet reageert op negatieve reacties en vragen hieromtrent. Het is niet zeker dat de reclames voor alle abonnees beschikbaar komt. Netflix test constant nieuwe opties en mogelijkheden onder een kleine groep abonnees. Niet alles wordt op een later tijdstip definitief aan de online streamingdienst toegevoegd.

Opmaat naar meer?

Omdat Netflix niet reageert op vragen over de test met reclamepromo’s kan niet worden vastgesteld wat het uiteindelijke doel is wat de videodienst met deze mogelijkheid is. Zo kan deze optie later ook gebruikt gaan worden voor het verspreiden van commerciële reclames. Speculaties dat Netflix wellicht bij goedkopere abonnementsvormen reclames gaat aanbieden en bij de duurdere abonnementsvormen niet zijn dan al mondiaal waargenomen.
Antwoord
#2
Duizenden Nederlandse abonnees van Netflix worden met ongevraagde reclamespotjes geconfronteerd. Ondanks dat het reclame voor eigen content is, vinden velen de reclame-onderbreking irritant.

Netflix test wereldwijd reclame tijdens het bingewatchen van series. Tussen het automatisch doorlopend afspelen van nieuwe afleveringen van de serie die wordt bekeken, wordt nu ongevraagd reclame voor aan de bekeken serie gerelateerd content getoond. De reclames zijn niet door te spoelen of weg te drukken. De test van Netflix zorgt wereldwijd voor de nodige commotie. Abonnees van de videodienst stellen te betalen voor een reclamevrije streamingdienst en zijn derhalve niet blij met de test. Ook heerst de angst dat Netflix op een later tijdstip reclame voor eigen content vervangt voor commerciële reclame-uitingen.

Zet reclame uit

Het is overigens nog maar de vraag of de verplichte reclame toekomstig bij iedere abonnee op het beeldscherm komt. Netflix test regelmatig nieuw functies maar niet iedere functie komt na de test voor alle abonnees beschikbaar. De huidige testgroep kan via een kleine truc overigens zich afmelden voor het testen van nieuwe functies. In dit geval kan dus de ongevraagde reclame uitgezet worden. Dit kan door naar de internetpagina www.netflix.com/DoNotTest te gaan. Daar kan deelname aan het testtraject uitgezet worden. Mocht Netflix overigens na de test beslissen dat reclame definitief aan de online videodienst wordt toegevoegd, dan kunnen reclames niet op deze manier omzeild worden.
Antwoord
#3
volgens netflix in belgie :

Geen advertenties

De media omschreven de nieuwe functie veelvuldig als een nieuwe manier om advertenties te tonen bij Netflix. Dit is dus echter zeker niet het geval. De teasers worden alleen gebruikt om je kennis te leren maken met andere titels die ook op de dienst te bekijken zijn. Netflix liet al aan TechCrunch weten dat het tot nu toe slechts gaat om een test waarvan nog moet blijken of hij ook volledig wordt doorgevoerd.
Antwoord
#4
De makkelijkste manier om als abonnee aan Netflix vragen te stellen, is net contacteren van de klantenservice via sociale media. Het twitteraccount @Netflix wordt hierbij het meest gebruikt. De klantenservice – met een hedendaags modewoord ook wel webcare genoemd – van Netflix is vrij actief op de sociale media Twitter. Je hoeft maar een bericht te plaatsen dat je een film of serie die via Netflix beschikbaar is goed vindt en je kan in veel gevallen al rekenen op herverspreiding – een zogenaamde retweet – door Netflix van je bericht.

Kritische vragen

Anders wordt het als je aan de klantenservice moeilijk en daardoor ook vaak kritische vragen stelt. Op de vraag of je Netflix een inhoudelijke vraag mag stellen, wordt al snel enthousiast instemmend gereageerd. Als dan wordt gevraagd of het klopt dat belangrijke topseries op 8 september bij de online streamingdienst gaan verdwijnen, dan wordt het plots ijzig stil. Natuurlijk bestaat de mogelijkheid dat de klantenservice van Netflix het antwoord niet weet of wellicht van de videodienst een verbod heeft om hierover openbaar te communiceren. Maar zelfs een simpele melding hieromtrent blijft achterwege.

Klantenservice

En daarmee rijst de vraag of Netflix de eigen abonnees wel serieus neemt. Netflix is in Nederland met toegang tot miljoenen huishoudens het grote online videoplatform. Bij een bedrijf dat een dergelijke markmacht heeft, hoort een klantenservice die elke vraag of opmerking van de eigen klanten serieus neemt. En dus niet alleen de jubelverhalen over het eigen product gegeven door klanten herverspreidt maar ook openstaat voor het serieus nemen van vragen van klanten die wellicht voor de videodienst minder vrolijk en positief zijn.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)