Stievie
#1
http://www.standaard.be/mobilia/cnt/DMF20130220_034

Wat denken jullie?
Ik heb me ingeschreven, kan nog leuk worden.

Citaat: Stievie is de naam van de nieuwe mobiele televisiedienst die de Vlaamse omroepen VRT, VMMa en SBS vandaag samen hebben voorgesteld. Met de app voor iPhone of iPad kunnen gebruikers live en uitgesteld kijken naar tien Vlaamse zenders.

De drie grote Vlaamse omroepen werken al langer aan een mobiel televisie-aanbod. Het project, dat bekend stond onder de werknaam Rumble, is nu dus omgedoopt tot Stievie.

Met de app van Stievie op je smartphone of tablet kan je live of in licht uitgesteld relais - tot 36 uur na de uitzending - naar de programma's van tien Vlaamse zenders kijken: een, Canvas, Ketnet/OP12, Vier , Vijf, VTM, 2BE, Vitaya, JIM en Kzoom.

'Ik heb de VRT in de jongste beheersovereenkomst aangemoedigd om dit platform samen met de andere zenders uit te werken en ben dan ook zeer tevreden met deze lancering', zegt Vlaams minister van Media Ingrid Lieten. 'Het getuigt van moed en strategisch inzicht om de meningsverschillen tussen de omroepen te overbruggen.'

In een introductiefilmpje worden de verschillende mogelijkheden van Stievie toegelicht. De dienst richt zich vooral op live of uitgesteld kijken - het is ook mogelijk om programma's terug of door te spoelen. Wat niet kan, is programma's opnemen, en ook programma's op aanvraag bekijken behoort op dit moment niet tot de mogelijkheden. De kans bestaat dat die functionailteit wordt toegevoegd na de initiele testfase.

Want het grote publiek kan nog niet meteen met Stievie aan de slag. Op de website van Stievie worden 10.000 testers gezocht om de dienst gedurende 4 maanden gratis uit te proberen op een iPhone of een iPad. Na deze testfase zouden ook versies voor Android en andere platformen volgen.

Op basis van de feedback die de zenders krijgen van hun zorgvuldig uitgekozen testpubliek, zal bepaald worden hoe en wanneer Stievie beschikbaar wordt voor iedereen. Ook over de kostprijs wordt nog nagedacht.
Antwoord
#2
is voor de eerste 10.000 testers,maar daarna kan het betalend worden vrees ik.
en enkel nog voor apple producten Sad
Antwoord
#3
Ik heb indertijd een usb stick gekocht met zo'n internetabo om yelo buitenhuis te kunnen bekijken, dacht ik. Ja dag jan, yelo werkt alleen binnenshuis, ben eens benieuwd hoe het met stievie zal zitten, trouwens ik heb geen Apple producten dus is het sowieso niet voor mij alhoewel het wel makkelijk zou zijn.
Antwoord
#4
Stievie stoot op problemen

De Vlaamse zenders willen straks geld verdienen met het aanbieden van ‘licht uitgesteld kijken’ via de betaaldienst Stievie. Maar de Vlaamse productiehuizen willen een deel van de koek. Daar had de VMMa niet op gerekend.
De Morgen berichtte vrijdag dat de VMMa het moeilijk heeft om de rechten vast te krijgen op reeksen van onder meer Fox, Warner en Universal. Bronnen van De Standaard bevestigen dat. Zonder Amerikaanse reeksen zou er van een zender als 2Be niet veel te bekijken vallen op Stievie.
Maar ondertussen blijkt dat er ook met de Vlaamse productiehuizen nog geen akkoord is. Een verschillende visie ligt aan de basis van het probleem.De zenders vinden dat Stievie een vorm van uitgesteld kijken is, en daar betalen de zenders al rechten voor. Maar de televisiemakers zien Stievie eerder als een vorm van video on demand, want je hoeft programma’s niet op voorhand op te nemen om ze te kunnen bekijken. En daarvoor moet afzonderlijk worden betaald. Anders gezegd: als VMMa straks geld verdient aan Stievie, willen de tv-makers een deel van de koek. Daar was niet op gerekend. Bij VMMa klinkt het dat ‘de gesprekken nog lopen’.
Ondertussen is echter gebleken dat Netflix in Nederland niet zo positief wordt ontvangen. Het video-aanbod is namelijk veel kleiner dan in Amerika – alweer vanwege rechtenkwesties. Als Netflix Nederland niet stormenderhand inneemt, is het goed mogelijk dat een uitbreiding naar Vlaanderen wat langer op zich laat wachten. En dan is Stievie misschien ook wat minder dringend.
DS

en zeggen dat dit van 2 november van start ging,
voor onbepaalde duur uitgesteld, als je het mij vraagt,
en hoe zit het ondertussen tussen belgacom/telenet en vmma over die stievie ??
Antwoord
#5
wat stievie betreft : zal het wel nog niet voor dit jaar zijn, (met die rechtenkwesties, wie weet voor wanneer)
Antwoord
#6
Stevie is beschikbaar voor ios en android. Ik heb een mak. Gekregen van stevie ik kan er al naar kijken op mijn samsung note 10.1 2014. Enkel duurd het effen voor je beeld krijgt.
Maar ik stel me de vraag of dat verbruik zal worden aangerekend? Want als je dan via mobiel kijkt zal je abo snel op zijn.tenslotte betaal je er toch iedere maand voor?

http://www.stievie.be/ daar vind je alle info.
Ben eens benieuwd hoeveel. Gebruikers ze gaan hebben.
Antwoord
#7
Heb daarjuist via stievie in New York Geert Hoste King bekeken, hij was weer subliem.
Tongue
Antwoord
#8
Ik vind het te veel geld voor enkel de vlaamse zenders, en als je en programma opvraagt krijg je nog een stuk van het vorige te zien,dit kan niet als je een abo hebt.
Antwoord
#9
Tv-app Stievie kan bijna tienduizend Vlamingen bekoren

Drie maanden na de lancering betalen er bijna 10.000 mensen voor Stievie. Niet veel, maar volgens de zenders scoort de dienst daarmee volgens de verwachtingen.

De programma's van tien Vlaamse zenders live bekijken op de tablet of smartphone en de programma's van de voorbije week terug opvragen. Met het begin december gelanceerde Stievie wilden de Vlaamse zenders inspelen op het veranderende kijkgedrag van veel kijkers die hun favoriete programma's willen bekijken op het moment dat het hen best past. Voor tien euro per maand kun je de dienst gebruiken.

Drie maanden later hebben al bijna 10.000 Vlamingen een abonnement genomen op het mobiele televisieplatform, geven verschillende bronnen aan. Bij Stievie, dat volledig in handen is van Medialaan (VTM, 2BE, Jim, vtmkzoom) willen ze geen commentaar geven op de cijfers. "We zullen eind deze maand communiceren over de eerste cijfers en over hoe de mensen Stievie gebruiken."
Iets minder dan tienduizend betalende abonnees lijkt op het eerste gezicht geen succes. Voor de commerciële lancering van Stievie konden 10.000 mensen de dienst al enkele maanden testen, en dat leverde prima resultaten op. 84 procent van het testpanel zei toen zelfs bereid te zijn te betalen voor Stievie. Het verschil tussen iets zeggen in een enquête en iets echt doen blijkt ook hier echter groot.

Reclamecampagne

Toch geven verschillende betrokkenen bij de zenders aan dat de verkoopcijfers in de lijn der verwachtingen liggen. Stievie is immers een compleet nieuw product en het vergt nogal wat uitlegwerk om de mensen duidelijk te maken wat ze met de dienst kunnen doen. "Bij zo'n nieuwe dienst weet je op voorhand dat je moet bouwen. Je moet nieuwe gebruikers één voor één binnenhalen." Ook Base heeft bijvoorbeeld alle moeite van de wereld om abonnees te werven voor Snow. Na een jaar telt dat tv-platform 25.000 klanten.

Stievie pakte de voorbije maanden uit met grootse reclamecampagnes waarbij iedereen de dienst twee weken gratis kan uitproberen. Van die gratis testers schakelen er ook voldoende over naar een betalend abonnement. En eens ze betaald hebben, blijven ze Stievie druk gebruiken. "Dat geeft hoop dat ze hun abonnement ook zullen vernieuwen."

Knelpunten

Toch blijft Stievie met enkele serieuze knelpunten zitten om echt door te breken. Tien euro per maand betalen is niet min en blijft voor veel mensen een struikelblok. Een goedkopere versie met iets minder toeters en bellen zou daar een oplossing kunnen bieden.
Bovendien kun je nog steeds niet alle programma's herbekijken omdat Stievie daar de rechten niet voor bezit. Voor de Vlaamse programma's is dat zelden een probleem, maar de Amerikaanse studio's zijn nog steeds niet happig om in het verhaal mee te stappen. Dat levert flink wat grijze vlakken op in de programmagids.

niet voor niets dat vtm niet goed overeenkomt met telenet : als zij ook weten dat telenet met hunne rex en rio op een vergelijkbare termijn : er 67.000 abonnees hebben
Antwoord
#10
weldra begint stievie free.
Juist mail gehad voor te testen .
Binnen enkele dagen sturen ze het door.
Lijkt me wel leuk voor gratis te kijken in het buitenland .
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)