TNT houdt er ook mee op
#1
TV Totaal schreef:Het Amerikaanse mediabedrijf Turner Broadcasting Systems – onderdeel van Time Warner - stopt op 1 januari 2014 met het digitale themakanaal TNT in de Benelux. Op dezelfde dag wordt ook de stekker uit TCM getrokken.

TNT Benelux werd in maart 2012 met een groot spektakel in België gepresenteerd. Lange tijd was de tv-zender alleen bij het Belgische Telenet te zien. In Nederland kwam de zender op 24 januari 2013 – enige tijd exclusief – in het zenderaanbod van KPN Interactieve TV beschikbaar. Om de promospot voor de komst in Nederland wereldkundig te kunnen maken, werd zelfs voor korte tijd de binnenstad van Dordrecht afgesloten. Minder dan een jaar later trekt het Amerikaanse moederbedrijf de stekker uit TNT. Dat wordt door bronnen aan Totaal TV bevestigd. Op korte termijn worden tv-aanbieders die TNT in de Benelux doorgeven officieel van stoppen van de tv-zender op de hoogte gebracht. TNT blijft wel in andere Europese tv-markten actief.
Aanbieders omarmen TNT niet
Op TNT zijn vooral Amerikaanse series en films te bekijken. De zender is in Nederland zowel in SD- als HD-kwaliteit beschikbaar. Toch werd de digitale zender niet door alle tv-aanbieders in Nederland omarmd. Slechts enkele aanbieders – waaronder KPN, Glashart Media en Stichting Kabel Veendam – namen de zender in het zenderaanbod op. De tegenvallende belangstelling voor TNT in de Benelux is de reden waarom Turner Broadcasting met het aanbieden van de tv-zender in de Benelux stopt. Het Amerikaanse mediabedrijf trekt de stekker uit TNT Benelux nadat uit intensieve onderhandelingen met tv-aanbieders bleek dat er op dit moment te weinig animo voor doorgifte van de tv-zender is.

TCM Benelux verdwijnt ook
Eerder maakte Turner Broadcasting aan tv-aanbieders al bekend dat men op 1 januari 2014 in de Benelux ook stopt met de doorgifte van het filmkanaal TCM, dat een afkorting van Turner Classic Movies is. TCM wordt in Nederland door veel – maar zeker niet alle – aanbieders in aanvullende zenderpakketten doorgegeven.

Dat wordt dus weer meer plaats op de kabel (TNT SD en TNT HD verdwijnen dus vanaf januari 2014).
TCM, TNT, TNT HD, ESPN Classic, ESPN America, ...
Het regent de laatste tijd zenders die de Benelux de rug toekeren.
Antwoord
#2
Ben eens benieuwd of ze er nog veel gaan af pakken,want zo kan die Rio wel heel duur worden.Hun verhaaltje was in het begin wel heel mooi dat is het altijd,hier kunnen ze natuurlijk niet aan doen dat die Amerikanen een zender schrappen maar ik ben eens benieuwd of ze ons een HD zender in de plaats gaan geven die even veel waard is.
Antwoord
#3
Ja, het aanbod wordt schraler en schraler. Terug 2 zenders minder die Fims en Series uitzenden. Ik zou niet weten wat er in de plaats kan komen.
Antwoord
#4
MGM HD,E HD,History HD......
genoeg HD zenders Wink
Maar het zijn niet allemaal Film en serie zenders,
vrees dat het allemaal te duur word om enkel die zenders voor de benelux te behouden.
Antwoord
#5
(27-10-2013, 03:11)master-magic schreef: MGM HD,E HD,History HD......
genoeg HD zenders Wink
Maar het zijn niet allemaal Film en serie zenders,
vrees dat het allemaal te duur word om enkel die zenders voor de benelux te behouden.

En waarom niet Ned1,2,3 HD ?
Antwoord
#6
History Hd zou ik al goed vinden master.Die zend toch 2 verschillende programma's uit,zo heb je ten minste al één zender terug.En hou zit dat nu in feite met die ushuaia sd zender dat hier in vlaanderen ging komen.De HD versie kwam in brussel maar iemand heeft verteld dat die sd versie in vlaanderen kwam,en tot nog toe niets van gezien.Zelfs bij telenet wisten ze niet waar ik het over had.
Antwoord
#7
Telenet kan misschien BBC3 en BBC4 terugplaatsen in plaats van TCM en TNT en CBBC en CBeebies als kanaaldeling met BBC3 en BBC4, zo 4 zenders terug.
Maar ja, we kunnen alleen maar dromen hé...
Antwoord
#8
Als ik dan mag kiezen geef dan maar TNT terug daar kwam ondertiteling op.
Antwoord
#9
TNT gaat nu eenmaal stoppen in Benelux. Jammer maar helaas !
Antwoord
#10
Ja,vind ik ook zo gaan er binnenkort alle goede zenders uit.niet dat ik er elke dag naar zag,maar dan kunnen er van mij liever 15 anderen verdwijnen.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)