Telenet/Belgacom/TV vlaanderen/mobistar tv etc...
#1
Deze topic is bedoeld om allen te vergelijken, wat zijn de verschillen tussen allen, waarom zou je deze aanschaffen, welke is de goedkopere enz...
Laat wezen; het is niet de bedoeling om een andere te gaan afkraken dus laten we dit aub achterwege houden. Heb je redenen waarom liever niet, laten we het deftig houden Smile.
Antwoord
#2
Het is niet simpel om ze allemaal te vergelijken,
ze bieden elk wat anders aan qua zenderpakket en hebben niet allemaal hetzelfde aanbod.
veel zenders dat bij 1 enkele partij te bekijken is en de rest niet bv.
qua prijs is het ook beetje moeilijk om te vergelijken,
in feite als je echt iets zoekt naar uw goesting moet je bv een aanbieder kiezen voor het zenderaanbod die naar jouw noden ligt.

ben je bv een filmliefhebber,dan zit je goed bij telenet met het prime aanbod.
heb je liever een groot aanbod van HD zenders,dan kan je via satelliet kijken met al dan wel of niet een Tv Vlaanderen pakket.(heleboel zenders zit ook gratis op satelliet waarvoor je geen Tv Vlaanderen pakket nodig hebt).
ben je dan meer voor allerhande franse en buitenlandse zenders dan zit je goed bij Belgacom.
voor de sport zit je in feite goed bij 2 aanbieders: telenet en belgacom.
maar voor de Jupiler league voetbal is het elke keer gokken,want na 3 jaar kan deze weer bij belgacom zitten,en dan mag je weer veranderen naar een andere aanbieder als je nu bij telenet zit.
in het begin kon je nog vergelijken maar nu met het grotere aanbod aan zenders word dat moeilijk,
is beetje een keuze die je zelf moet maken naar gelang de zenders die je wilt.
ook nog even 2 dingen meedelen:
Mobistar tv is hetzelfde als Tv Vlaanderen van aanbod zenders.
en niet alle vlaamse zenders op satelliet zijn in superbeeld kwaliteit,
daar begint men ook te knibbelen op de bandbreedte omdat men op bv de astra 19.2 op hun vlaamse transponder zenders in SD en MPEG4 kwaliteit zet en zo de transponder volgeraakt en dat dus negatief is voor de beeldkwaliteit en bitrate die lager gaat elke keer.
op de 23.5 is het hetzelfde probleem,
daar zitten ook vlaamse zenders op een transponder in MPEG4 met QPSK wat in theorie een compressie maakt dat er minder ruimte nodig is voor een zender zodat er ruimte vrijkomt voor meer zenders,
maar er worden dan zodanig veel zenders opgezet voor Vlaanderen en Nederland dat de beeldkwaliteit ook om te huilen wordt.
heb zo al paar keer kunnen kijken naar HBO en HBO2 die op dezelfde transponder zitten van de vlaamse zenders in MPEG4 en de beeldkwaliteit is om te huilen,
je ziet bij zwarte beelden gewoon artifacten (blokken) in het beeld omdat de compressie te groot is.
dit even ter verduidelijking.
ps: HBO en HBO2 kan men enkel met een Nederlandse smartcard bekijken en enkel in Nederland dus omdat de uitzendrechten enkel voor Nederland geldt.
Antwoord
#3
(06-10-2012, 20:08)apotheosis schreef: Deze topic is bedoeld om allen te vergelijken, wat zijn de verschillen tussen allen, waarom zou je deze aanschaffen, welke is de goedkopere enz...
Laat wezen; het is niet de bedoeling om een andere te gaan afkraken dus laten we dit aub achterwege houden. Heb je redenen waarom liever niet, laten we het deftig houden Smile.

Ik denk dat master het ook niet zo bedoeld.Het is niet van kraken en breken.Ik weet nu dat jij het nu ook niet breed hebt ik heb nog dat geluk gehad dat ik na dat kanker gezwel vroeger er volledig bovenop ben gekomen en nog tot over acht jaar ben kunnen gaan werken.Dan kwam dat zwaar werkongeval aan de haven,en nu zit ik thuis maar door dat werken heb ik nu wel iets meer per maand dan wat jij trekt omdat ik dus nog een beetje van de verzekering trek.Maar wat master zegt bedoeld hij goed de ene ziet meer dit en de andere dat.Daarom houd ik voorlopig ook nog telenet.Maar vanaf ik kan komt tv vlaanderen binnen gaan alle paketten van tv van telenet buiten buiten sporting en prime want de rest zit op sateliet.
Antwoord
#4
Zoals ik al heb aangehaald ga ik binnen een dikke 2tal jaar de knoop moeten doorhakken. Nu heb ik nog het geluk ik de duurste zaken van telenet kan nemen maar eenmaal alleen zijn zal ik helaas wat moeten dempen maar mss dan toch zowel belgacom als telenet aanschaffen maar met de lagere pakketten dan?
Vaste telefoon moetk niet hebben, gsm heb ik generation connect, alleen tv en internet en uiteraard de voetbal die ik nog moet bijnemen, al de rest moetk niet hebben. Maarja, ben je bij belgacom nog verplicht om een telefoonaansluiting te hebben en voor te betalen?
Nu erger ik me dood aan het feit bv vandaag de classico is en ik ga via livestream moeten kijken, leuk is anders.
Ik hecht niet veel belang aan vele andere zaken, ik denk maar aan een grasmachine kopen en het gras afrijden en daar je tijd en geld aanhangen, bij mij draait het allemaal om alles simpel te houden en zoveel mogelijk te hebben met electronica: ipad/iphone/hd decoder/tv/laptop/games/tv/hd zenders/voetbal enz... Al dien ander bazaar interesseerd mij niet, klein mannen hebben, bah, niks voor mij.
Antwoord
#5
(07-10-2012, 01:36)apotheosis schreef: Zoals ik al heb aangehaald ga ik binnen een dikke 2tal jaar de knoop moeten doorhakken. Nu heb ik nog het geluk ik de duurste zaken van telenet kan nemen maar eenmaal alleen zijn zal ik helaas wat moeten dempen maar mss dan toch zowel belgacom als telenet aanschaffen maar met de lagere pakketten dan?
Vaste telefoon moetk niet hebben, gsm heb ik generation connect, alleen tv en internet en uiteraard de voetbal die ik nog moet bijnemen, al de rest moetk niet hebben. Maarja, ben je bij belgacom nog verplicht om een telefoonaansluiting te hebben en voor te betalen?
Nu erger ik me dood aan het feit bv vandaag de classico is en ik ga via livestream moeten kijken, leuk is anders.
Ik hecht niet veel belang aan vele andere zaken, ik denk maar aan een grasmachine kopen en het gras afrijden en daar je tijd en geld aanhangen, bij mij draait het allemaal om alles simpel te houden en zoveel mogelijk te hebben met electronica: ipad/iphone/hd decoder/tv/laptop/games/tv/hd zenders/voetbal enz... Al dien ander bazaar interesseerd mij niet, klein mannen hebben, bah, niks voor mij.

apo,je weet hé dat belgië een apeland is,maar stel nu dat bv.dat spaans voetbal bij telenet komt had je ook nooit die investering naar belgacom moeten doen.Je weet het nooit natuurlijk,want zolang je in dit land woont zal het een groote gok blijven tot dat er kom af word gemaakt met wie wat uitzend en alle operators gewoon de helft betalen voor te mogen uit zenden.
Antwoord
#6
ik ga hier niet afkraken,maar wel een open brief schrijven aan de politiekers bipt vrm,europa en al degene die ermee te maken heeft.
iedereen heeft voor mij het recht een waardig tv aanbod aan te bieden.
helaas is dit door de huidige gang van zaken "ONMOGELIJK"Angry .
ik las dat bc en tn hun netwerken moeten opengooien voor derden voor concurentie,maar dit gaat helaas niet.
wat moet er gebeuren.zenders zouden zenders moeten blijven en distributeurs zouden distributeurs moeten blijven.een woord uitleg.
telenet mag van mij distributeur blijven,maar zou verplicht moeten worden,hun zenders zoals prime en sporting telenet af te stoten (bvb dochtermaatschappij),zodat andere distributeurs,deze ook kunnen aanbieden.zoöok bij belgacom.belgacom zou zijn zenders onder naam 11 11+ en 5 moeten afstoten,zodat ook anderen deze kunnen aanbieden.dus als TVV,prime kan aanbieden,belgacom,sporting telenet (wel andere naam) als telenet 5 kan aanbieden,dan is dit een hele mooie zaak.echter zit er nog iets verkeerd dat eerlijke concurentie onmogelijk maakt,en dat is die zogenaamde exclusiviteitscontracten.dit zou ten allen tijden verboden moeten worden,zodat elke geïntereseerde,deze kan aanbieden.bvb dat TVV anne kan aanbieden,en dat bvb bc ment tv kan aanbieden.
éénmaal dit allemaal is geregeld,dan denken aan het opengooien van de kabel en koperparen.dan kan iedereen kiezen welke hij neemt,+ de bijhorende optionele pakketten.zo vermijd je ook,dat je bvb om de 3 jaar van distributeur moet veranderen.ik heb dit al op diverse fora geschreven,maar blijkbaar vinden de meeste dit kunnen,dat rechten naar één aanbieder gaat,en dat exclusiviteitsrechten ook kunnen,waardoor soms 2 tv abbo's nodig zijn,en zelfs zo is,dat ze om de 3 jaar moeten veranderen en investeren,omdat tegen die tijd de hardware verouderd is.
als ik kan kiezen waar ik mijn zenders kan zien,dan is dit voor mij dan wel meestal gelijk,maar de meerwaarde zou ook meebepalend zijn.
ook zou de hardware transparanter moeten zijn,zodat als je van aanbieder veranderd,de kosten miniem zijn.bvb van de ene kabelaanbieder naar de andere,bvb enkel een andere smartcard,of in het slechtste geval ci(+)+ smartcard.maar de meeste hardware is nu eigen en niet uitwisselbaar.
Antwoord
#7
ik volg je redenering en vind het ook dat elke zender bij elke provider in belgie beschikbaar moet zijn,
maar het is net hun paradepaardjes om mensen naar hun te trekken als ze bv prime hebben (telenet) en een klant voor dat speciaal telenet neemt,
of wie kiest voor anne zal dan bv belgacom kiezen,
eens iedere provider deze kan aanbieden zullen de klanten nooit veranderen en blijven bij wie ze nu zitten.

en nog iets anders,had ergens iets gelezen dat belgacom geen interrese had voor enkele zenders die telenet aanbied.
dacht dat het Life TV was die je nu ook via internet gratis kan bekijken.
Antwoord
#8
Volledig mee eens master maar dat kan dan ook weer anders vind ik.Een bloemkool kost over de deur minder dan op de markt.Als je begrijpt wat ik bedoel.En ik heb dat ook al 10 talle kere gezegt dat ik dat beu ben van om de 3 jaar van de ene naar de andere operator te springen voor dat voetbal.Dat heeft me al geld genoeg gekost.Dus een beter besluit denk ik kan je nemen zet gewoon een schotel op je dak en 1000 den zenders te zien en je bent van heel die zever van af.Met behoud van een beetje tlenet.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)