Telenet coax kabel verdwijnt binnen 3 tot 5 jaar .
#21
Hmm, stel mij daar vragen bij.
Dan moet er dus in elke straat voldoende bandbreedte zijn om alles te streamen.
Nu besparen ze veel op bandbreedte omdat een zender er maar één keer op hoeft.
Kabel is een gedeeld medium, enkel voor de video on demand gebruiken ze een individueel stukje (de aanvraag verloopt via UTP), wat terug binnenkomt, komt via dat gedeelde medium.
Als alles nu op die manier zou verlopen, heb je veel meer bandbreedte nodig, en verlies je eigenlijk het grote voordeel van de kabel.
Anderzijds, het moment dat er geen zenders meer zijn (het lijkt toch langzaam in die richting te evolueren), is effectief alles via streaming.
Maar ik zit niet te wachten op dat moment, want als je alles moet opvragen zal elk programma zijn prijs hebben en zal TV peperduur worden (vrees ik toch).
Antwoord
#22
vrees toch dat mensen hun zenders gaan missen dat niet via streaming uitzend,
en wat met mensen die graag iets opnemen????
geen opties meer voor,enkel aankopen op schijfje in de winkel of opvragen.
alles moet dus geld kosten, denk dan toch dat er veel het gaan zoeken via andere wegen.......
Antwoord
#23
(14-08-2015, 22:40)boulder schreef: Hmm, stel mij daar vragen bij.
Dan moet er dus in elke straat voldoende bandbreedte zijn om alles te streamen.
Nu besparen ze veel op bandbreedte omdat een zender er maar één keer op hoeft.

iedereen hoppa met 200 internet Wink
ik haal dat bijna dus zou in theorie geen problemen hebben,
maar laat eens in een gezin 4 streams spelen in bv 4K dan zit je al bijna aan het plafond met je internet.
Antwoord
#24
(14-08-2015, 22:57)master-magic schreef: vrees toch dat mensen hun zenders gaan missen dat niet via streaming uitzend,
en wat met mensen die graag iets opnemen????
geen opties meer voor,enkel aankopen op schijfje in de winkel of opvragen.
alles moet dus geld kosten, denk dan toch dat er veel het gaan zoeken via andere wegen.......
Ik denk dat ze dan gewoon alle zenders via streaming gaan aanbieden, zoals bij Proximus TV.
Het belet ook niet dat er een harddisk in de digicorder zit, waarmee je kunt opnemen, hee.

De redenering is dat je gewoon bandbreedte genoeg moet hebben voor het aantal zaken dat je tegelijk wilt kunnen opnemen/bekijken + bandbreedte genoeg om nog gewoon te kunnen surfen aan een comfortabele bandbreedte.
Maar dan vraag ik mij af, wat met Mobistar TV?
Want heel dat project heeft maar zin als de zenders op de 'traditionele' manier op de kabel zitten.
De bandbreedte op kabel lijkt mij niet breed genoeg om beiden tegelijk te kunnen doen.
Antwoord
#25
Maar er zijn nog zaken waarvan ik denk dat ze het verhaal dat hier geschetst wordt onmogelijk maken.
Wat met bijv. appartementen met rijgnet?
Die kunnen nu al geen interactieve digitale TV hebben, of ze moeten zelf alle investeringen doen om om te schakelen naar het gewone systeem.
Voor hen zou je het dan toch weer op de klassieke manier moeten doen.
Maar dat betekent ineens dat je het op de klassieke én op de nieuwe manier zou doen.
Dubbele bandbreedte nodig dus.

Ik weet het niet, ik blijf het een moeilijk haalbaar plan vinden.
Antwoord
#26
(17-08-2015, 12:59)natte schreef: Misschien zoals tvvlaanderen en canaaldigitaal die dezelfde muxen delen
De vraag was nu net hoe ze dat gaan doen in het scenario dat de coax kabel verdwijnt.
Dan kan er niet meer gedeeld worden.
Antwoord
#27
Om nog eens terug te komen voor de ongelovige Thomassen Wink

http://www.tv-digitaal.info/Thread-netfl...ele-tv-weg
hier staat dit ook al Wink

Geloof mij nu maar dat telenet zich daar nu ook al aan het voorbereiden is . Binnen 5 jaar zien wij dan al de eerste toestellen om er mee te beginnen 
Vandaar de titel van dit onderwerp Wink
En vanwaar weet ik dat , om boulder op,zijn vraag te antwoorden. Een medewerker van infrax en van een  ex telenet collega.
Antwoord
#28
Natuurlijk wil Netflix de traditionele TV weg, het is hun grootste concurrent.
Daar zie ik nu toch echt geen bewijs in.
Nu zeg je binnen 5 jaar zien we de eerste toestellen om ermee te beginnen.
Vorige keer zei je dat de kabel binnen 3 à 5 jaar verdwijnt.
En voirge keer kon je geen bronnen geven, nu heb je ze plots wel.
Vreemd, als je die info vorige keer van Telenet en Infrax had, waarom dan zo lang wachten om dat te plaatsen?

Bovendien blijft ik met mijn praktische vragen zitten.
Hoe moet die extra bandbreedte er komen?
Als iedereen voortdurend alles gaat streamen (en dat is nu eenmaal het principe van IPTV, wat je dus op de kabel zou toepassen als alles via on demand gebeurt), en nog naar meerdere toestellen tegelijk, heb je een gigantische bandbreedte nodig.
Gaan de zenders dan ook binnen de 3 à 5 jaar verdwijnen?
Dat is een ongelofelijk korte termijn als je ziet hoe lang we al digitale TV hebben, en toch is analoog nog niet weg.
En dan ga je op 3 à 5 jaar analoog wegdoen én de zenders schrappen?

Lijkt mij niet realistisch.
Antwoord
#29
ik zie het eerder verder gaan zoals ze nu al beginnen,
een serie beginnen (op canvas bv) en na 4 afleveringen de rest via de website vertonen.
dat is een eerdere optie dan de zenders stoppen en alles streamen.
stel bv een serie als familie dat rond de 900.000 kijkers heeft,
stel dat ze dit als stream gaan aanbieden zonder de zender (al heeft die serie dan geen levenskans meer zonder zender)
dan zal je al die streams moeten beschikbaar zetten op de kabel.
lijkt me moeilijk dan.
Antwoord
#30
Alleen multi TV abonnees, hotels, B&B, rusthuizen, hospitalen, campings. Vanaf 1 juli beginnen ze effectief met het analoge signaal eruit te filteren aan de tab. Gevolg: alle TV's waar geen CI+, digibox of digitaal broadcastsysteem opzit hebben geen beeld meer. Ze zijn daar allemaal aangetekend van verwittigd. Ze kunnen uistel krijgen als ze bij betalen tot december als ze aantonen dat ze er mee bezig zijn maar niet tijdig klaarkomen. Maar het is definitief uit op 01/01/2017.
voor zakelijke klanten Wink
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)