Telenet test een 4K kanaal ????
#1
op de 289 MHz heb ik een kanaal ontdekt met enkel geluid (sportzender) daar ik geen 4K ontvanger heb zie ik dus het beeld niet, de max bitrate is maar 7229 ongeveer, dus twijfel nu of dit een 4K zender is of een spookzender.
Antwoord
#2
Het is wel degelijk een 4K testzender : Prime Sports UHD.
Hij is niet versleuteld, dus iedereen met een 4K ontvanger of een 4K TV met DVB-C tuner zou die moeten kunnen ontvangen (290 Mhz, 256QAM, 6875 symbol rate).

Een bitrate van 26 Mbps in H.265
Antwoord
#3
(04-06-2019, 22:34)boulder schreef: Het is wel degelijk een 4K testzender : Prime Sports UHD.
Hij is niet versleuteld, dus iedereen met een 4K ontvanger of een 4K TV met DVB-C tuner zou die moeten kunnen ontvangen (290 Mhz, 256QAM, 6875 symbol rate).

had zo voorgevoel Wink qua bitrate wel niet erg hoog Confused
Antwoord
#4
Hier een screenshot:
Antwoord
#5
(04-06-2019, 22:39)master-magic schreef:
(04-06-2019, 22:34)boulder schreef: Het is wel degelijk een 4K testzender : Prime Sports UHD.
Hij is niet versleuteld, dus iedereen met een 4K ontvanger of een 4K TV met DVB-C tuner zou die moeten kunnen ontvangen (290 Mhz, 256QAM, 6875 symbol rate).

had zo voorgevoel Wink qua bitrate wel niet erg hoog  Confused

Vind je dat zo laag?
26 Mbps, vergelijk met bijv. VTM HD : 10 Mbps, en dan moet je ook nog beseffen dat het HVEC is, een codec die toch een pak efficiënter is dan de H.264 die voor HD gebruikt wordt.
Antwoord
#6
(04-06-2019, 22:42)boulder schreef:
(04-06-2019, 22:39)master-magic schreef:
(04-06-2019, 22:34)boulder schreef: Het is wel degelijk een 4K testzender : Prime Sports UHD.
Hij is niet versleuteld, dus iedereen met een 4K ontvanger of een 4K TV met DVB-C tuner zou die moeten kunnen ontvangen (290 Mhz, 256QAM, 6875 symbol rate).

had zo voorgevoel Wink qua bitrate wel niet erg hoog  Confused

Vind je dat zo laag?
26 Mbps, vergelijk met bijv. VTM HD : 10 Mbps, en dan moet je ook nog beseffen dat het HVEC is, een codec die toch een pak efficiënter is dan de H.264 die voor HD gebruikt wordt.

hier op de HD ontvanger krijg ik maar rond de 7229, waarschijnlijk omdat het een HD ontvanger is dat die het anders meet.
word dus tijd voor een UHD ontvanger kennelijk Wink
Antwoord
#7
(04-06-2019, 22:44)master-magic schreef: hier op de HD ontvanger krijg ik maar rond de 7229, waarschijnlijk omdat het een HD ontvanger is dat die het anders meet.
word dus tijd voor een UHD ontvanger kennelijk Wink
Neen, dat zal de reden niet zijn.
Er zitten ook een aantal stilstaande testbeelden in, beetje vergelijkbaar met het testbeeld van vroeger.
Op dat moment zit de bitrate natuurlijk heel laag.
Antwoord
#8
(04-06-2019, 22:48)boulder schreef:
(04-06-2019, 22:44)master-magic schreef: hier op de HD ontvanger krijg ik maar rond de 7229, waarschijnlijk omdat het een HD ontvanger is dat die het anders meet.
word dus tijd voor een UHD ontvanger kennelijk Wink
Neen, dat zal de reden niet zijn.
Er zitten ook een aantal stilstaande testbeelden in, beetje vergelijkbaar met het testbeeld van vroeger.
Op dat moment zit de bitrate natuurlijk heel laag.

ok, kan, kan het niet optimaal testen zonder UHD ontvanger, ben aan het kijken op internet voor ene te kopen met 2 tuners goedkoop start model.
zoveel keuze dat er is nog.
Antwoord
#9
Je kunt ook een opname maken op je HD ontvanger, dan de file overzetten naar je PC en daar afspelen.
Op dat gebied heb ik een probleem dat de video er op de PC flets uitziet, niet zoals op TV dus.
Antwoord
#10
(04-06-2019, 23:23)boulder schreef: Je kunt ook een opname maken op je HD ontvanger, dan de file overzetten naar je PC en daar afspelen.
Op dat gebied heb ik een probleem dat de video er op de PC flets uitziet, niet zoals op TV dus.

ah ok, heb een VU+ Zero 4K DVB-C/T2 besteld, is voor die prijs nog leuk toestel en kan dan de zenders uit Nederland via digitenne ook bekijken met m'n antenne.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)