Twee miljoen views voor meest succesvolle Vlaamse online reeks 'wtFOCK'
#1
In september werd in alle stilte 'wtFOCK' gestart, de eerste digital first-fictiereeks van VIER en Telenet die specifiek gericht is op jongeren, een doelgroep die steeds minder makkelijk met klassieke televisie te bereiken blijkt.

Met net geen twee miljoen video views op het einde van week 10 is 'wtFOCK' uitgegroeid tot de meest succesvolle online reeks van Vlaanderen. 'wtFOCK' gaat nu zijn laatste weken in, en afgelopen week - in week 10 - haalde de reeks 90.000 wekelijkse kijkers (unieke bezoekers). De reeks blijft aan populariteit winnen, elke week komen er zo een 10.000 kijkers bij, en VIER en Telenet gokken in de laatste week meer dan 100.000 unieke kijkers te hebben.

'wtFOCK' volgde de afgelopen weken het reilen en zeilen van enkele 15-jarige meisjes en jongens op de middelbare school en daarbuiten. Verliefdheid, vriendschap, nijd en de groeipijnen, taboes en onzekerheden van het volwassen worden spelen de hoofdrol in deze ‘uit het leven gegrepen’ fictiereeks.

'wtFOCK' bleek al snel een succesvol crossmediaal universum voor jongeren te worden, waarin diverse media elkaar inhoudelijk versterkten en aanvulden (video/blogs/instagram...).

De reeks richtte zich niet alleen tot jongeren, het werd ook op jongeren/social mediamaat naar hen gebracht: de personages leiden een eigen leven op social media en de scenes worden doorheen de week gepost op de momenten waarop ze plaatsvinden.

Dat 'wtFOCK' een online hit is, wordt ook bevestigd door het heel hoge engagement op het platform. VIER en Telenet plannen daarom een tweede seizoen van de succesvolle online reeks die in 2019 opnieuw op geheel eigen manier zijn weg naar jongeren zal vinden.

Kom er alles over te weten op www.wtfock.be.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)