VICELAND tv begint met testbeelden
#1
Het populaire online nieuwsmerk lonkt opmerkelijk genoeg naar klassieke televisie.
Het tegendraadse merk wordt almaar populairder. En dat is ook mainstreambedrijven als 21th Century Fox en Walt Disney niet ontgaan.
Zij pompten honderden miljoenen dollars in het bedrijf om een deel van de aandelen te verwerven.
Mede door die instap van klassieke bedrijven overweegt Vice de stap naar de klassieke tv te zetten.
Een opmerkelijke zet aangezien zijn publiek, jongeren tot om en bij de 30 jaar, het nieuws en reportages online bekijken, waar en wanneer ze willen.

Waarom gaat Vice dan nu voor het linair kanaal dat televisie is.? Jongeren kijken minder televisie omdat daar voor hen weinig content beschikbaar is.
En broedt Vice op een televisiekanaal. In de VS onderhandelt daarvoor met Netflix, Sky en Discovery.
Dichter bij huis zijn dat Proximus en Telenet voor Belgie. Een Belgisch tv kanaal is ten vroegste voor eind 2016.

Bron : De Tijd
Antwoord
#2
vanaf volgend jaar op kanaal 21 telenet
Antwoord
#3
het flop kanaal dat al eerder bestond onder een andere naam Wink
ze blijven proberen hé.
Antwoord
#4
(20-10-2016, 21:28)master-magic schreef: het flop kanaal dat al eerder bestond onder een andere naam Wink
ze blijven proberen hé.

de tijd heeft het blijkbaar weer gelijk gehad : en weeral Telenet eerst ??
Antwoord
#5
(21-10-2016, 03:10)zorro123 schreef:
(20-10-2016, 21:28)master-magic schreef: het flop kanaal dat al eerder bestond onder een andere naam Wink
ze blijven proberen hé.

de tijd heeft het blijkbaar weer gelijk gehad : en weeral Telenet eerst ??

Proximus heeft kennelijk niet veel plaats voor vlaamse zenders Wink
De docu's van vice waren al op acht te zien ook en op netflix ook onder andere.
Of we ermee blij moeten zijn is een ander verhaal.
Antwoord
#6
Mediabedrijf Vice richt zijn pijlen op de Belgische markt en lanceert begin volgend jaar een nieuwe tv-zender "Viceland". "Viceland" wordt een lifestyle- en cultuurkanaal voor millennials dat te zien zal zijn via kanaal 21 van Telenet.
Met "Viceland" treedt België in de voetsporen van landen als Amerika, Canada, Groot-Brittannië en Ierland, waar de zender al eerder gelanceerd werd. Het aanbod zal een mix zijn van internationale content en programma's van eigen bodem. Viceland maakt uitzendingen over de meest uiteenlopende onderwerpen: muziek, eten, technologie, seks, fashion en zo meer. Regisseur en Oscarwinnaar Spike Jonze is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het kanaal.

Thijs Boon, CEO van Vice Benelux spreekt van een logische stap: "De komst van "Viceland" zorgt ervoor dat we met onze content op alle schermen, digitaal, mobiel en lineair aanwezig zullen zijn en is daarmee voor ons een logische stap in de evolutie van Vice. We hebben de ambitie om de meest spraakmakende verhalen op frisse en innovatieve manieren te vertellen aan millennials en deze stap zorgt ervoor dat we de lat voor onszelf nog hoger leggen".
Antwoord
#7
Begin 2017 wordt het Vlaamse tv-landschap een opvallende nieuwkomer rijker: VICELAND. Oscarwinnend filmmaker Spike Jonze tekent voor de originele programmering van dit gloednieuwe lifestyle- en cultuurkanaal van mediabedrijf VICE, dat straks op kanaal 21 van Telenet te vinden zal zijn.

VICE Media, het grootste mediabedrijf ter wereld dat zich op millennials richt, lanceert zijn eigen tv-kanaal nu ook in België. Na eerdere lanceringen in Amerika, Canada, Groot Brittannië en later dit jaar ook in Frankrijk, zal het vanaf het eerste kwartaal van 2017 ook in België te ontvangen zijn.

De programmering van het lifestyle- en cultuurkanaal voor millennials (de generatie geboren tussen eind jaren 70 en begin jaren 2000) zal een mix zijn van internationale content en in Nederland en België geproduceerde programma’s. Het 24-uurkanaal zal volledig in eigen huis geprogrammeerd, geproduceerd en ontwikkeld worden door het jonge creatieve team van VICE en zal vanaf de lancering te zien zijn in Vlaanderen via kanaal 21 van Telenet. Volledige distributie in België volgt later in het jaar.

Thijs Boon, CEO VICE Benelux: 'De komst van VICELAND zorgt ervoor dat we met onze content op alle schermen, digitaal, mobiel en lineair, aanwezig zullen zijn en is daarmee voor ons een logische stap in de evolutie van VICE. We hebben de ambitie om de meest spraakmakende verhalen op frisse en innovatieve manieren te vertellen aan millennials en deze stap zorgt ervoor dat we de lat voor onszelf nog hoger leggen. Het worden spannende tijden, maar iedereen hier bij VICE is enorm gedreven om er een succes van te maken.'

VICELAND werd begin 2016 gelanceerd in Amerika en Canada en afgelopen september in Groot-Brittannië en Ierland. Regisseur en Oscarwinnaar Spike Jonze (bekend van o.a. Being John Malkovich, Adaptation en Her) is als co-president van de zender – naast CCO Eddy Moretti – verantwoordelijk voor de ontwikkeling van creatie, productie en merkidentiteit van het kanaal. Het kanaal bevat honderden uren aan originele content, waaronder de series 'Gaycation' (met Ellen Page en Ian Daniel), 'Huang's World' (met Eddie Huang), 'Noisey' (met Zach Goldbaum), 'F*ck That's Delicious' (met Action Bronson), 'VICE World of Sports' (met Sal Masekela), 'Black Market' (met Michael K. Williams), 'Flophouse', 'Party Legends', 'Weediquette' (met Krishna Andavolu) en meer. De content van het tv-kanaal is al voor twee Emmy Awards genomineerd ('Gaycation' en 'Woman').

De lancering van VICELAND in de Benelux valt samen met de explosieve internationale groei van VICE. Tijdens het Cannes Lions Festival in juni heeft het mediabedrijf een reeks aan internationale deals aangekondigd, die een multiscreen-programmering beschikbaar maken voor kijkers in 51 landen.

VICE heeft de afgelopen jaren een wereldwijde reputatie opgebouwd in het produceren van kwalitatief hoogwaardige videocontent voor jongeren en heeft innovatieve partnerships met bedrijven als Snapchat, YouTube, Spotify, HBO, 20th Century Fox en Live Nation.
Antwoord
#8
Naast internationale reportages zal het tv-kanaal ook programma's tonen die speciaal zijn gemaakt voor de Belgische en Nederlandse kijkers.

Zoals Vice eind vorig jaar beloofde, komt het mediabedrijf na thuisland VS ook naar België. Begin volgend jaar zal Viceland via Telenet de klok rond programma's tonen over lifestyle, muziek, sport, eten, technologie, seks en mode. De doelgroep zijn jongeren, de zogenaamde millennials.
Vice verwierf de voorbije jaren naam en faam met spraakmakende en diepgravende reportages over onder meer IS en Tsjernobyl. Het slaagde er ook in door Noord-Korea te reizen.
Het succes van het tegendraadse nieuwsmerk zorgde ervoor dat de klassieke entertainmentreuzen 21th Century Fox en Disney honderden miljoenen dollar in het bedrijf pompten.
Met die oorlogskas breidt Vice het komende jaar uit van 35 naar 51 landen, waaronder ook het Midden-Oosten, India en Subsahara-Afrika. Vice is veel meer dan een tijdschrift, website en tv-kanaal. Het bedrijf - dat in 1994 ontstond als undergroundmagazine -  herbergt ook een video- en filmproductiebedrijf, platenlabel, reclameregie en uitgeverij.
Niet minder dan Oscarwinnaar Spike Jonze, regisseur van o.a. Being John Malkovich, kijkt mee toe op de ontwikkeling van het (Amerikaanse) televisiekanaal. Twee programma's van de zender, Gaycation en Woman, werden genomineerd voor een Emmy Award.
Antwoord
#9
Het is een opvallende stap in een tijd waarin het internet de televisie steeds meer wegconcurreert: webmagazine Vice begint volgend jaar een eigen tv-kanaal voor Nederland en België.

Het kanaal, dat Viceland gaat heten, moet ervoor zorgen dat Vice op alle schermen aanwezig is, zegt directeur Thijs Boon.

Vice begon dit jaar al tv-kanalen in Amerika, Canada en Engeland, maar vooralsnog trekken die relatief weinig kijkers. "Het worden spannende tijden, maar iedereen hier is enorm gedreven om er een succes van te maken", aldus Boon.
Wat en wanneer?

Viceland is vanaf het eerste kwartaal van 2017 in Nederland te ontvangen via Ziggo, schrijft het mediabedrijf in een persbericht. Het wordt een mix van internationale programma's en speciaal voor Nederland en België geproduceerde programma's.

"Het heeft iets tegenstrijdigs", zegt Tim Poulus, media-analist bij Telecompaper. "Een kanaal openen terwijl tv kijken juist afneemt in de doelgroep. Millennials zitten allemaal filmpjes op YouTube te kijken."

Tegelijkertijd is het volgens hem ook weer niet zo'n rare zet. "Er zijn nog altijd millennials die wel tv kijken. De markt is erg versnipperd en verandert snel. Als je de doelgroep wil bereiken moet je zo breed mogelijk inzetten. Dus ook met televisie."
Zelfs vloggers met miljoenen kijkers voelen zich pas echt beroemd als ze op tv zijn geweest.
Charles Vaneker, universitair docent VU
"Helemaal niet raar", zegt Charles Vaneker, universitair docent communicatiewetenschap aan de VU. "Ze willen Vice hier op de kaart zetten en tv is daarbij onmisbaar." Uit onderzoek van Viacom-SKO blijkt namelijk dat jongeren nog veel tv kijken. 13 tot 24-jarigen kijken 122 minuten en 25 tot 34-jarigen 168 minuten per dag naar de buis en Uitzending Gemist, vertelt Vaneker.

"Er is wel een daling, maar niemand weet waar de ondergrens ligt. Het imago van tv is nog steeds ultiem: zelfs vloggers met 2 miljoen kijkers voelen zich pas echt beroemd als ze op tv zijn geweest. Daarom zie je dat steeds meer media televisie en internet naast elkaar gebruiken. Vice denkt: we brengen onze programma's op tv en hopen zo mensen naar de website te krijgen."

En dan is er nog een reden om het te doen. "Advertentieruimte op tv is nog steeds veel meer waard dan op internet", zegt media-analist Poulus. "Adverteerders lopen achter de feiten aan: ze betalen nog steeds meer voor een commercial op tv dan reclame op internet. Dus misschien is deze beslissing om de advertentie-inkomsten genomen."

Ook Vaneker denkt dat een commercieel belang meespeelt. "Vice moet geld verdienen. Een duale strategie van tv en internet is ongetwijfeld een beter businessmodel dan alleen op internet blijven klooien."
Antwoord
#10
(21-10-2016, 03:49)master-magic schreef: Het is een opvallende stap in een tijd waarin het internet de televisie steeds meer wegconcurreert: webmagazine Vice begint volgend jaar een eigen tv-kanaal voor Nederland en België.

Het kanaal, dat Viceland gaat heten, moet ervoor zorgen dat Vice op alle schermen aanwezig is, zegt directeur Thijs Boon.

Vice begon dit jaar al tv-kanalen in Amerika, Canada en Engeland, maar vooralsnog trekken die relatief weinig kijkers. "Het worden spannende tijden, maar iedereen hier is enorm gedreven om er een succes van te maken", aldus Boon.
Wat en wanneer?

Viceland is vanaf het eerste kwartaal van 2017 in Nederland te ontvangen via Ziggo, schrijft het mediabedrijf in een persbericht. Het wordt een mix van internationale programma's en speciaal voor Nederland en België geproduceerde programma's.

"Het heeft iets tegenstrijdigs", zegt Tim Poulus, media-analist bij Telecompaper. "Een kanaal openen terwijl tv kijken juist afneemt in de doelgroep. Millennials zitten allemaal filmpjes op YouTube te kijken."

Tegelijkertijd is het volgens hem ook weer niet zo'n rare zet. "Er zijn nog altijd millennials die wel tv kijken. De markt is erg versnipperd en verandert snel. Als je de doelgroep wil bereiken moet je zo breed mogelijk inzetten. Dus ook met televisie."
Zelfs vloggers met miljoenen kijkers voelen zich pas echt beroemd als ze op tv zijn geweest.
Charles Vaneker, universitair docent VU
"Helemaal niet raar", zegt Charles Vaneker, universitair docent communicatiewetenschap aan de VU. "Ze willen Vice hier op de kaart zetten en tv is daarbij onmisbaar." Uit onderzoek van Viacom-SKO blijkt namelijk dat jongeren nog veel tv kijken. 13 tot 24-jarigen kijken 122 minuten en 25 tot 34-jarigen 168 minuten per dag naar de buis en Uitzending Gemist, vertelt Vaneker.

"Er is wel een daling, maar niemand weet waar de ondergrens ligt. Het imago van tv is nog steeds ultiem: zelfs vloggers met 2 miljoen kijkers voelen zich pas echt beroemd als ze op tv zijn geweest. Daarom zie je dat steeds meer media televisie en internet naast elkaar gebruiken. Vice denkt: we brengen onze programma's op tv en hopen zo mensen naar de website te krijgen."

En dan is er nog een reden om het te doen. "Advertentieruimte op tv is nog steeds veel meer waard dan op internet", zegt media-analist Poulus. "Adverteerders lopen achter de feiten aan: ze betalen nog steeds meer voor een commercial op tv dan reclame op internet. Dus misschien is deze beslissing om de advertentie-inkomsten genomen."

Ook Vaneker denkt dat een commercieel belang meespeelt. "Vice moet geld verdienen. Een duale strategie van tv en internet is ongetwijfeld een beter businessmodel dan alleen op internet blijven klooien."
Ergens gelezen deze week dat in Nederland "Vice" verwacht wordt tegen de zomer. Zal waarschijnlijk dan ook zo voor België zijn.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)