Wat kan je nog doen met een indi HD-recorder
#1
Goeiedag,
Ik ben net in het bezit gekomen van een nog werkende Indi HD-recorder.Ben zelf Telenet digitaal klant (met gehuurde digicorder).Kan ik nog iets nuttigs doen het zo'n Indi HD-recorder,of is hij goed voor de sloop?
Antwoord
#2
(05-03-2013, 23:48)wpinkhof schreef: Goeiedag,
Ik ben net in het bezit gekomen van een nog werkende Indi HD-recorder.Ben zelf Telenet digitaal klant (met gehuurde digicorder).Kan ik nog iets nuttigs doen het zo'n Indi HD-recorder,of is hij goed voor de sloop?

denk de gratis zenders bekijken ofzo,je zal het eens moeten testen,
al is die codering voor de indi box niet meer actief,
weet dus niet of er geen tekst in het beeld komt ofzo als je de smartcard er uit laat.
moest dat er niet opkomen en je kan de opname functie nog gebruiken dan kan die nog als opname box dienen voor de VRT zenders en de andere enkele gratis zenders.
Antwoord
#3
(06-03-2013, 00:27)master-magic schreef: denk de gratis zenders bekijken ofzo,je zal het eens moeten testen,
al is die codering voor de indi box niet meer actief,
weet dus niet of er geen tekst in het beeld komt ofzo als je de smartcard er uit laat.
moest dat er niet opkomen en je kan de opname functie nog gebruiken dan kan die nog als opname box dienen voor de VRT zenders en de andere enkele gratis zenders.
Ik heb eens getest met zo'n box en in de rechterbovenhoek stond voortdurend een melding dat de smartcard niet meer geldig was.
Het lukte mij niet in Telenet gebied om de juiste instellingen te vinden om de HD zenders te vinden.
De enige zenders die ik kon bekijken waren de ongeëncrypteerde, maar dan stond nog die vervelende kader in de weg.
Een opname maken was niet zo eenvoudig omdat er geen EPG was.
Ik weet niet of In-Di hun eigen EPG gebruikten of de standaard EIT EPG, maar kort na het op inactief zetten van In-Di was die EIT EPG weg, sedert kort is die terug.
Mits ingave van begin- en einduur lukte het mij wel een opname te maken, maar ook tijdens het bekijken stond die vervelende kader in de weg.
Misschien is er wel een toets om die weg te klikken, maar ik heb weinig ervaring met In-Di en de recorder is ondertussen teruggegeven.
Als die kader niet kan weggekllikt worden, zie ik nog maar één nut voor die In-Di bakjes : de niet versleutelde radiozenders (dat zijn de VRT's), dan maakt het niet uit dat er een venster zegt dat de smartcard niet meer geldig is, want het is toch maar om te luisteren.

Voor de rest lijkt het mij dat je de harddisk kunt uithalen en in een PC herformatteren om hem daar te gebruiken.
Antwoord
#4
Recycleren bij Umicore als electronisch schroot Smile
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)