Windows 10 krijgt gloednieuwe standaardbrowser
#21
scotty beam me up Wink
Antwoord
#22
(28-04-2015, 20:40)natte schreef:
(27-04-2015, 23:56)master-magic schreef:
(27-04-2015, 20:53)natte schreef:
(27-04-2015, 17:04)zorro123 schreef: Iedere pc met Windows 7 of Windows 8.1 (behalve Enterprise-edities, die vallen buiten de boot) krijgt een jaar lang de tijd om gratis te upgraden. Dat betekent meer dan 2 Gb aan downloads per systeem.

kies zelf je updatesnelheid
Windows 10 zal ook vier verschillende updatesnelheden kennen: Insider Fast, Insider Slow, Standard en Standard Business. Hier kan je kiezen hoe snel nieuwe updates en functies op jouw toestel mogen verschijnen. Zeker voor bedrijven is dit een goeie zaak om laat aan bod te komen, maar ook voor curieuze zielen die niet vies zijn om nieuwe functies te bètatesten voor ze beschikbaar zijn.

dank zorro goede info ben benieuwd wanneer ik kan

vanaf juli hé Wink
is gelekt zoals je hier kan lezen.
ha das goed nieuws zou het gratis zijn?

voor de juiste windows gebruikers wel voor 1 jaar Wink
Antwoord
#23
Microsoft Edge is de opvolger van Internet Explorer

Vandaag deed Microsoft de opvolger van Internet Explorer officieel uit de doeken, dit is Microsoft Edge, voorheen bekend als Project Spartan.
Tijdens het Microsoft Build 2015 Event (waar er ook interessant nieuws was over iOS- en Android-apps) kregen we eindelijk de uiteindelijke versie van Project Spartan te zien, de gloednieuwe browser voor Windows 10 die het stokje over moet nemen van Internet Explorer. Dat betekent overigens niet dat Internet Explorer niet meer beschikbaar is met de komst van Windows 10.

Minimalistisch en efficiënt
Microsoft Edge moet minimalistisch zijn, maar zit tegelijkertijd vol met nieuwe functies om het voor de gebruiker zo gemakkelijk mogelijk te maken om snel en efficiënt te surfen op het web. Tijdens de presentatie kregen we ook een aantal nieuwe functies te zien van de browser.
Zo kunnen extensies van Chrome en Firefox gemakkelijk overgezet worden naar Edge, en krijg je een preview van de pagina als je over het tabblad gaat met je muis. youtube ervan
Antwoord
#24
4K DRM technologie alleen op nieuwe Windows 10 pc's

Microsoft werkt aan een volgende versie van de PlayReady DRM technologie. Daarmee moet het onder andere mogelijk worden om beschermde 4k-content af te spelen op pc's die Windows 10 draaien. Dat blijkt echter alleen te werken op hardware die PlayReady 3.0 ondersteunt. Intel, AMD, Nvidia en Qualcomm hebben al ondersteuning toegezegd, maar wie precies de hardware gaat leveren blijft onduidelijk. De technologie biedt overigens wel de mogelijkheid om content naar een extern scherm te sturen, zoals een televisie.
Voor oudere pc- of tv-hardware zou de met drm beschermde 4k-videocontent niet afgespeeld kunnen worden.
Antwoord
#25
Er komt nooit een Windows 11: 'Windows 10 is laatste versie van besturingssysteem'

Windows 10 wordt de laatste grote update van het besturingssysteem van Microsoft. Die beslissing betekent echter niet het einde van Windows, want Windows 10 zal blijvend geüpdatet worden.

Neen, er komt geen Windows 11. Vrijdag maakte Microsoft tijdens zijn conferentie in Chicago bekend dat Windows 10 de laatste versie wordt. "Nu brengen we Windows 10 uit, en omdat Windows 10 de laatste versie is van Windows werken we allemaal nog op Windows 10", vertelde Jerry Nixon, ontwikkelaar van de Amerikaanse gigant.

Die aankondiging luidt daarom niet het einde van Windows in. De updates zullen gewoonweg continu plaatsvinden, zonder de grote traditionele breuk. De klant zal zelf het moment kunnen kiezen maar ook zelf kunnen bepalen welke apps, zoals Office en Mail, hij wil updaten.

Windows 7 is meest gebruikte besturingssysteem
Die beslissing wordt goedgekeurd door een groot aantal analisten. Een grote update heeft immers veel nadelen. "De ontwikkelaars sloten zich op om een product uit te brengen dat aan verwachtingen van drie jaar geleden voldeed", verklaart Steve Kleyhans, analist bij Gartner, aan de BBC.
Die verandering van werkwijze zal trouwens helpen om Windows 10 rendabel te maken. Het Amerikaanse bedrijf heeft namelijk veel geïnvesteerd in dat laatste besturingssysteem. Niet alleen voor de creatie ervan maar ook in marketing om de gebruikers ervan te overtuigen om op Windows 10 over te schakelen. Maar de doelstelling van Windows 10 bestond er vooral in de gebreken van zijn voorganger Windows 8 te doen vergeten. Vandaag is Windows 7 echter het meeste gebruikte besturingssysteem, met 60% marktaandeel.

Toch zijn er ook nadelen verbonden aan continue updates. "Microsoft zal hard moeten werken om updates en nieuwe functies te generen", meent Kleynhans. "De vraag is ook hoe bedrijven zich zullen aanpassen en hoe Microsoft ondersteuning zal bieden."
Antwoord
#26
Misschien een domme vraag maar ik heb een mailtje van windows ontvangen om windows 10 te promoten. Nu is mijn vraag als komplete leek of het wel interresant is om dat te downloaden. Ik heb momenteel 8.1.Een kenner om mij een beetje raad te geven? thanks
Antwoord
#27
(20-05-2015, 12:21)tontol36 schreef: Misschien een domme vraag maar ik heb een mailtje van windows ontvangen om windows 10 te promoten. Nu is mijn vraag als komplete leek of het wel interresant is om dat te downloaden. Ik heb momenteel 8.1.Een kenner om mij een beetje raad te geven? thanks

gewoon uw gezond verstand gebuiken : wachten tot de officiele nederlandstalige versie van Windows 10 er is
Antwoord
#28
Microsoft start na de release van Windows 10 met de verkoop van het besturingssysteem op usb-sticks. Bij Amazon zijn de sticks al voor te bestellen, maar het lijkt er op dat ze pas eind augustus zullen worden uitgeleverd.

Op de Amerikaanse versie van Amazon staan de usb-stick van Microsoft Windows 10 Home voor 119 dollar en Microsoft Windows 10 Pro voor 199,99 dollar te koop. Dat zijn de reguliere prijzen die Microsoft eerder zelf communiceerde. Tegenover VentureBeat bevestig Microsoft de verkoop van de sticks 'kort na de introductie van Windows 10 te beginnen'.

Dat zou in de Verenigde Staten voor dezelfde prijzen als Windows 8.1 zijn. Eerder verschenen aanwijzingen dat Windows 10 Home in Europa 135 euro gaat kosten, waarmee het OS in de losse verkoop duurder zou worden dan Windows 8.1 Home, dat 119 euro kost.

Bij Europese webwinkels of de Microsoft Store zijn de usb-sticks nog niet verschenen. De sticks stellen in staat de software te installeren op systemen zonder dvd-drive. Steeds meer systemen, waaronder laptops en 2-in-1-systemen worden zonder optische drive geleverd. Overigens zullen de meeste installaties via gratis upgrades verlopen, terwijl een groot deel van de gebruikers die nieuwe pc's aanschaffen, Windows 10 standaard op hun systeem zal aantreffen.
Antwoord
#29
eind deze maand is het zover als je u hebt opgegeven voor de upgrade.
Antwoord
#30
ja is idd raar,hebt er teveel he Wink Tongue
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)