Windows 10 krijgt gloednieuwe standaardbrowser
(12-01-2018, 15:53)natte schreef:
(12-01-2018, 12:41)master-magic schreef:
(12-01-2018, 08:21)natte schreef: Microsoft heeft dinsdag de mainstream-ondersteuning beëindigd voor Windows 8.1, zo staat op de Windows Lifecycle-pagina.
Dat betekent niet dat je meteen moet overstappen op Windows 10. De extended support-fase vangt nu aan, wat betekent dat Windows 8.1 nog tot 2023 nog beveiligingspatches krijgt. Windows 7 krijgt nog twee jaar vooraleer zijn kaarsje wordt gedoofd.

Vanaf de dag waarop een nieuwe versie van Windows wordt uitgerold, begint het leven van dit OS stilletjes aan weg te tikken. Microsoft geeft standaard een besturingssysteem vijf jaar lang mainstream-ondersteuning (met nieuwe functies) en vijf jaar lang extended-ondersteuning (waarin enkel beveiligingslekken worden gedicht). Windows 8.1 heeft nu dus het middelpunt van zijn levensduur bereikt. Het besturingssysteem kon echter nooit een groot aantal fans achter zich scharen.

De meesten maakten gratis de overstap naar Windows 10, maar vandaag is dat helaas niet meer mogelijk.
Hoeveel procent van de Windows-computers vandaag nog op Windows 8.1 draait, is niet duidelijk. Het oudere Windows 8 wordt al twee jaar niet meer ondersteund, maar je kan gratis overstappen via een service pack naar Windows 8.1.

leugens, heb deze week nog overgegaan van windows 8 naar 10 via een update bestand van microsoft,
heb zo slim geweest dat op een externe schijf te zetten want heb sinds dat ik windows 10 draai al 4 keer moeten herinstalleren omdat die gecrasht is.
onstabielste windows versie die er bestaat, daarom gebruik ik nog amper windows pc omdat ik constant problemen mee heb.
tja is nogthans goede bronmelding

Heeft niks met brondmelding te maken, Microsoft geeft zelf die optie aan klanten die terug graag de Windows 10 willen installeren gratis als die er al opstond en door een crash ofzo die kwijt zijn.
Alleen word dit niet bij iedereen gezegd, ik ken toevallig iemand die daar werkt.
Antwoord
over windows 10 : diegene die nog geen laatste versie ervan hebben (1709) :

Vanaf volgende week, 18 januari om precies te zijn, krijgen alle computers de Herfstmakersupdate aangeboden via Windows Update. Inmiddels moet de upgrade voldoende getest zijn, zodat er geen problemen meer verwacht worden.
Antwoord
heb die test versie gehad, zag niet veel verschil met de huidige versie, door die test versie is mijn pc ook gecrasht, echt goed hé die windows Wink
Antwoord
(12-01-2018, 23:09)master-magic schreef: heb die test versie gehad, zag niet veel verschil met de huidige versie, door die test versie is mijn pc ook gecrasht, echt goed hé die windows Wink

Inderdaad, zo verdienen computerherstellers er ook iets aan.  Big Grin
Antwoord
(13-01-2018, 13:29)apestaart12 schreef:
(12-01-2018, 23:09)master-magic schreef: heb die test versie gehad, zag niet veel verschil met de huidige versie, door die test versie is mijn pc ook gecrasht, echt goed hé die windows Wink

Inderdaad, zo verdienen computerherstellers er ook iets aan.  Big Grin

gelukkig dat ik het zelf doe, kost me niks Tongue
Antwoord
een groot voordeel van de laatste (1709) versie is dat je bijvoorbeeld foto's of wallpapers kan omzetten : 

van 3840x2160 (4k) of 5120x2880 (5k) of 7680x4320 (8k) naar 1920x1080 (fhd) zonder beeldverlies of kwaliteitsverlies van de foto of wallpaper (dit voor 16.9)

van 2560x1600 of 3840x2400 of 5120x2880 of 8680x4800 naar 1920x1200 zonder beeldverlies of kwaliteitsverlies (dit voor 16.10)

of wie 16.9 heeft :  foto's of wallpaper van 16.10 omzetten naar 16.9  gaat ook en wie 16.10 heeft : foto's en wallpaper van bijvoorbeeld 7680x4320 (8k van 16.9) op 16.10 zet gaat ook :

kortom alle resoluties zelfs 16k bij beiden omwisselen en zonder beeldverlies  : met paint hebben ze erbij opgezet bij de 1709 versie (er is zelfs een 3d paint)

voor diegenen die niet weten hoe ze eraan moeten beginnen :
als je een foto of wallpaper van een grotere versie hebt gedowload of op je pc staat dan de uwe : foto of wallpaper van jpg naar :
op de foto rechts klikken en op bewerken klikken : kom je op paint terecht en op bestand naar opslaan als : kan je kiezen tussen bmp (enkel voor pc) of png (kan je ook gebruiken voor websites) (staan er nog wel andere), daarna ga je naar start : staat naast bestand :
en klik je op formaat wijzigen en vul je in welk formaat je wit erop zetten :

een gouden regel als je bijvoorbeeld een beeldformaat wilt opzetten :
pixels aanduiden : formaat invullen en steeds het vinkje uitdoen (hoogte breedteverhouding onthouden) anders werkt het niet
Antwoord
wat bmp betreft : alle fotos of wallpaper steeds hetzelfde formaat (kan je enkel op je pc gebruiken)
wat png betreft verschilt het naargelang de foto of wallpaper maar verbruikt minder mb's dan bmp (kan je gebruiken op je pc en op het web)

wat 3d paint betreft : daar kan je veel me fantaseren  : goed als je niet weet wat te doen

wat de 1709 versie van windows 10 betreft hier geen last ermee : nog zoiets wat je met de laatste versie kan, 
als je bij instellingen naar netwerk en internet gaat en naar dataverbruik : gebruikersgegevens bekijken kan je daar de verbruiksstatistieken opnieuw instellen
Antwoord
(15-01-2018, 08:46)natte schreef: bmp is nog van de oertijd hee zorro nu allemaal jpg enzo

als je foto groter is bijvoorbeeld 3840x2160 en je hebt een computer die bijvoorbeeld 1920x1080 of 1920x1200 beeld heeft, en je gaat deze omzetten naar kleiner formaat van jpg :

ga je met jpg WEL beeldverlies hebben hoor, tegenover als je die omzet naar bmp of png heb je geen beeldverlies
Antwoord
over de standaardbrowser gesproken : gevaarlijk of niet 

Edge kan automatisch creditcardgegevens op websites invullen

Microsoft heeft een nieuwe testversie van Windows 10 gelanceerd die verschillende nieuwe opties introduceert hoe de Edge-browser met wachtwoorden en creditcardgegevens moet omgaan. Zo is er nu een optie om creditcardgegevens automatisch op het betaalgedeelte van websites in te voeren.

Zodra gebruikers een betaling met hun creditcard doen vraagt Edge om de gegevens op te slaan. De volgende keer dat er moet worden betaald kunnen gebruikers hun gewenste creditcard kiezen waarna alle velden automatisch worden ingevuld. Microsoft stelt dat Edge alle kaartgegevens veilig opslaat. CVV-informatie wordt niet door de browser opgeslagen. Alle creditcards die gebruikers aan hun Microsoft-account hebben gekoppeld kunnen ook worden geselecteerd bij het kiezen van een creditcard voor een betaling op een website.

Een andere nieuwe optie maakt het mogelijk om voor bepaalde domeinen geen wachtwoorden op te slaan. Zodra gebruikers aangeven dat ze voor bepaalde websites geen wachtwoorden willen opslaan zal de browser hier niet meer om vragen. Als laatste is het nu ook mogelijk om wachtwoorden automatisch in de InPrivate-modus van Edge te laten invullen. De nieuwe opties zijn te testen in windows 10 insider preview 17074.
Wanneer de features voor de standaardversie van windows 10 beschikbaar komen is nog niet bekend.

IN ieder geval ga ik daar mij nu NIET mee bezighouden als het er is.
Antwoord
32-bitsversie Windows 10 krijgt eindelijk Meltdown-update

Voor eigenaren van een 32-bitsversie van Windows 10 heeft Microsoft eindelijk een beveiligingsupdate beschikbaar gemaakt die tegen de Meltdown-aanval moet beschermen. Op 3 januari rolde Microsoft updates uit om Windows-systemen tegen de Spectre- en Meltdown-aanvallen te beschermen.

Alleen 64-bitsversies van Windows ontvingen echter de Meltdown-update. De Spectre-update verscheen voor zowel Windows 32-bits als 64-bits. Gisteren maakte Microsoft bekend dat het de Meltdown-update nu ook voor de 32-bitsversie van de Windows 10 Fall Creators Update heeft uitgerold. Gebruikers krijgen het advies om de update, die alleen via de Microsoft Update Catalogus beschikbaar is, zo snel als mogelijk te installeren. Voor andere 32-bitsversies van Windows zijn nog geen updates beschikbaar. Microsoft zegt dat die ontwikkeling zijn, maar kan nog geen datum geven dat gebruikers die kunnen downloaden.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)