Zes HD in aantocht
#1
Als er nog twijfel was of Zes in HD zal zijn bij Telenet, dan is die nu weg.
Ik vind hem terug met de Dreambox, ten minste de naam zit erop als "Zes HD".
Voor wie ook een toestel met DVB-C tuner heeft, je kunt hem terugvinden op 314 Mhz.
Let wel : de bitrate is 0, dus er is nog geen beeld of geluid, dus er wordt nog niets echt uitgezonden.
Maar doordat de naam Zes HD is, weten we toch dat het zeker in HD zal worden uitgezonden bij Telenet.
Bij TV Vlaanderen bijv. weet men alleen dat hij komt.
Of het HD zal zijn, en of hij op satelliet zal zitten, of dat ze hem in de plaats via IPTV zullen doorgeven is daar nog niet geweten...

[attachment=53]
Antwoord
#2
Zal deze week wel opgestart worden met reclame voor de zender denk ik tegen vrijdag.
Bij tv vlaanderen zullen ze weer wachten tot de laatste dag om het nieuws te melden zoals altijd.
Antwoord
#3
(19-09-2016, 20:15)master-magic schreef: Zal deze week wel opgestart worden met reclame voor de zender denk ik tegen vrijdag.
Bij tv vlaanderen zullen ze weer wachten tot de laatste dag om het nieuws te melden zoals altijd.
Ja, maar daar zijn er al mensen die het gevraagd hebben.
Ze kondigen wel de komst van de zender aan, maar niet :

* of het in HD of in SD zal zijn
* of het via sat of via IP zal zijn
(in dat laatste geval hebben dus 95% van de gebruikers er niets aan, want je hebt zo'n hybride ontvanger nodig, bovendien kun je dat dan alleen in België bekijken, en moet je ook alweer internet hebben om TV te kunnen kijken).

En nog vergeten : of de zender er bijkomt, of dat het weer een geval is van vervanging.
Dat er weer iets anders geschrapt wordt dus.
Antwoord
#4
(19-09-2016, 20:26)boulder schreef:
(19-09-2016, 20:15)master-magic schreef: Zal deze week wel opgestart worden met reclame voor de zender denk ik tegen vrijdag.
Bij tv vlaanderen zullen ze weer wachten tot de laatste dag om het nieuws te melden zoals altijd.
Ja, maar daar zijn er al mensen die het gevraagd hebben.
Ze kondigen wel de komst van de zender aan, maar niet :

* of het in HD of in SD zal zijn
* of het via sat of via IP zal zijn
(in dat laatste geval hebben dus 95% van de gebruikers er niets aan, want je hebt zo'n hybride ontvanger nodig, bovendien kun je dat dan alleen in België bekijken, en moet je ook alweer internet hebben om TV te kunnen kijken).

En nog vergeten : of de zender er bijkomt, of dat het weer een geval is van vervanging.
Dat er weer iets anders geschrapt wordt dus.

Idd ze blijven maar aanmodderen met dingen verzwijgen en klanten naar hun nieuwe ontvanger duwen.

Op kabel staan nu 4,5,6 samen op 1 mux,hoop dat dit de beldkwaliteit niet laat verminderen.
Merk nu dat alle vrt tv zenders samen staan,medialaan belangrijkste zenders en nu de sbs groep vlaamse zenders zonder die andere die mee gecreeerd zijn met telenet.
Antwoord
#5
Bij Proximus zal het zoals gewoonlijk in SD zijn daar er maar 1 kanaal nummer voorzien wordt en dat zal voor de SD variant zijn want er is geen 2de kanaal nummer voorzien voor een HD variant.
Bij Telenet zou die in HD zijn maar zal er echt in HD worden uitgezonden want als dat zo gaat zijn zoals met Ketnet en Vitaya dan zijn we er weer niks mee.
Antwoord
#6
(19-09-2016, 19:59)boulder schreef: Als er nog twijfel was of Zes in HD zal zijn bij Telenet, dan is die nu weg.
Ik vind hem terug met de Dreambox, ten minste de naam zit erop als "Zes HD".
Voor wie ook een toestel met DVB-C tuner heeft, je kunt hem terugvinden op 314 Mhz.
Let wel : de bitrate is 0, dus er is nog geen beeld of geluid, dus er wordt nog niets echt uitgezonden.
Maar doordat de naam Zes HD is, weten we toch dat het zeker in HD zal worden uitgezonden bij Telenet.
Bij TV Vlaanderen bijv. weet men alleen dat hij komt.
Of het HD zal zijn, en of hij op satelliet zal zitten, of dat ze hem in de plaats via IPTV zullen doorgeven is daar nog niet geweten...
Vanaf 6 oktober 2016 :
Zal op kanaal 14 zijn bij Telenet.
Kanaal 16 bij Proximus.
Kanaal 9 bij TV Vlaanderen en Orange.
Bron zestv.be
Antwoord
#7
Maar nergens was er nog niet gesproken van dat in sd of hd ging zijn,
Bij telenet en orange in hd,bij tvv in sd en waarschijnlijk bij proximus ook in sd.
Antwoord
#8
Ik vraag mij af of Scarlet klanten ook ZES zullen ontvangen.
Antwoord
#9
(20-09-2016, 22:37)apestaart12 schreef: Ik vraag mij af of Scarlet klanten ook ZES zullen ontvangen.

daar word door zes niks gerept hé,denk er nu net ook aan
Antwoord
#10
(21-09-2016, 07:13)natte schreef:
(20-09-2016, 22:40)master-magic schreef:
(20-09-2016, 22:37)apestaart12 schreef: Ik vraag mij af of Scarlet klanten ook ZES zullen ontvangen.

daar word door zes niks gerept hé,denk er nu net ook aan

die hebben toch zelfde basis als proximus

Neen, Proximus heeft 75 basiszenders in hun aanbod zitten terwijl Scarlet klanten zich tevreden moeten stellen met 26 basiszenders, dat is één van de redenen dat Scarlet goedkoper is dan Proximus.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)