internet overal
#1
Ik heb voor mijn laptop zo'n usb stick waardoor ik overal een internet verbinding heb, nu is mijn vraag: wanneer die verbinding openstaat op bv mijn mailbox, loopt dan die telemeter? maw heb ik verbruik? Telkens ik even met iets anders bezig ben klap ik mijn deksel dicht om de verbinding te verbreken, heeft dat zin of niet?
Een leek op internetgebied Big Grin
Antwoord
#2
Bedankt om uw weerom zéér verhelderend antwoord natte !
Antwoord
#3
Voila se, nu heb ik het verstaan :-)
Antwoord
#4
Is te zien of je op je eigen wifi zit of op een ander.
Antwoord
#5
(02-02-2014, 23:58)master-magic schreef: Is te zien of je op je eigen wifi zit of op een ander.

Dat,snap ik nu weer niet goed.Dus jan en alleman kan zo maar aan uw verbruik zitten en gij kunt dokken op het einde van de maand.
Antwoord
#6
Oei d' as wat anders, het zit nl zo: ik zit heel de dag op de voetbalclub op 2 verschillende plaatsen. In het eene lokaal is er belgacom waar ik dus vrij gebruik kan van maken , op de andere lokatie is er geen verbinding en gebruik ik dus mijn usb stick.Mijn vraag was dus duidelijk: kan ik mijn laptop zonder verbruik laten aanstaan of moet ik telkens bij niet gebruik de verbinding verbreken, simpel toch ? of niet?
Antwoord
#7
tontol;zoveel ken ik van die zaken nu ook niet af;Ik heb enkel maar een antwoord gegeven op dat van master omdat ik het dus ook iets vreemd vond wat hij daar schreef,dat zo maar iemand aan iemands anders wifi kan geraken.Ik dacht altijd dat dit beveiligd was,maar dat blijkt nu weer niet dus dan zal een vaste verbinding misschien nog veiliger zijn maar ja daar zijn we niets verder mee.
Antwoord
#8
(03-02-2014, 19:19)natte schreef: dit heeft met wifi fon te maken op je bbbox 2 of 3 .zogebruiken anderen je wifi via jouw modem.
natte;leg aan ons leken eens uit het verschil.Wat master zei,wat is dat dan?Een beetje verduidelijking zo kan een ander ook nog volgen.tontol heeft ook gezegd dat hij van al die zaken niet zo op de hoogte is en ik al evenmin.En na die uitleg van master is het precies of iedereen kan zomaar je wifi aftappen.Of ik zal het eenvoudiger zeggen je gebuur kan bij jou bv op een lepe manier electriciteit aftappen.
Antwoord
#9
Die Bbox op de voetbal is niet beveiligd met een code dus ja iedereen kan daarvan gebruik maken,hoe dat met de rekening zit weet ik niet, zou daar in feite eens moeten achter horen.
Antwoord
#10
(03-02-2014, 13:16)Dimira schreef: tontol;zoveel ken ik van die zaken nu ook niet af;Ik heb enkel maar een antwoord gegeven op dat van master omdat ik het dus ook iets vreemd vond wat hij daar schreef,dat zo maar iemand aan iemands anders wifi kan geraken.Ik dacht altijd dat dit beveiligd was,maar dat blijkt nu weer niet dus dan zal een vaste verbinding misschien nog veiliger zijn maar ja daar zijn we niets verder mee.

Kheb nergens gezegd dat dit niet beveiligd is he,
Bij telenet en Belgacom worden die wifi poorten op een andere poort gebruikt dan dr thuis wifi en dus je via een ander zijn modem verbruik hebt.
En alles is te kraken,zelf vaste verbinding.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)