prijsverhoging Telenet in 2016
#1
Telenet plant nieuwe prijsverhoging

Telecomprovider Telenet voert begin volgend jaar opnieuw een prijsstijging door. Dat zegt CEO John Porter in Canvas-programma De Afspraak.

De jongste prijsverhoging van Telenet leidde eind vorig jaar tot bakken kritiek. Porter vindt de ingreep echter noodzakelijk omdat het dataverbruik sterk blijft groeien.

Porter zegt niet hoe groot de stijging zal zijn, maar stelt dat ze in lijn zal liggen met de inflatie en minder zal bedragen dan de vorige verhoging van zo'n twee à drie euro. Toen Telenet eind vorig jaar die prijsverhoging aankondigde, brak een storm van protest los. Een petitie tegen de verhoging verzamelde meer dan 70.000 handtekeningen, en boze klanten organiseerden ook groepsaankopen bij andere providers. Telenet drukte de ingreep toch door, wat niet leidde tot klantenverlies.

Porter geeft toe dat de communicatie toen beter had gekund, en verwacht deze keer minder opschudding. Klanten worden in januari verwittigd van de stijging, die later volgend jaar moet ingaan.
Antwoord
#2
Telenet trekt begin volgend jaar de prijzen van enkele diensten op. Dat zei topman John Porter vrijdagavond in 'De Afspraak'.
Wat de prijsverhoging concreet betekent voor klanten van de telecomoperator is nog niet duidelijk. "We houden onze prijsaanpassingen zo laag mogelijk", klinkt het. Het is ook nog niet bekend op welke datum de nieuwe prijzen ingaan.

Het bedrijf zal alle klanten persoonlijk informeren over de prijsverhoging, verzekert de Australiër. Die communicatie zal in januari gebeuren en pas "later op het jaar" volgt de effectieve aanpassing van de prijzen.

De topman benadrukt dat "jaarlijkse prijsverhogingen zowat de gewoonte zijn in de telecomwereld". Porter verwacht ook dat er nu minder commotie zal onstaan dan bij eerdere prijsverhogingen. "We moeten onze klanten gewoon uitleggen waarom we dit doen, dan zullen ze er minder aanstoot aan nemen."

Klanten van wie het tarief wordt aangepast, kunnen kosteloos overstappen naar een ander tariefplan of hun contract stopzetten.
Antwoord
#3
word op den duur een luxe product enkel voor mensen waar men met 2 werkt....................
moest het netwerk via telefoon niet zo onstabiel zijn hier was ik al lang weer naar een vdsl aanbieder.
Antwoord
#4
(12-12-2015, 11:25)natte schreef: we betalen ze met plezier

En veel keuze hebben we niet ! Het is zo de gewoonte dat elke grote speler op de markt jaarlijks zijn prijzen verhoogd. Zie ook naar Bpost, NMBS, DeLIJN, TEC, MIVB, Telenet,... Proximus zal ook nog volgen.
Ook tijdschrift Dag Allemaal heeft zijn prijzen met €0,10 verhoogd.
Alles gaat de hoogte in , behalve ons loon! Huh
Antwoord
#5
(12-12-2015, 16:59)Dreekes schreef:
(12-12-2015, 11:25)natte schreef: we betalen ze met plezier

En veel keuze hebben we niet ! Het is zo de gewoonte dat elke grote speler op de markt jaarlijks zijn prijzen verhoogd. Zie ook naar Bpost, NMBS, DeLIJN, TEC, MIVB, Telenet,... Proximus zal ook nog volgen.
Ook tijdschrift Dag Allemaal heeft zijn prijzen met €0,10 verhoogd.
Alles gaat de hoogte in , behalve ons loon! Huh

inderdaad Dreekes Proximus past de prijzen ook aan vanaf 1 januari 2016
Antwoord
#6
En Canal Digitaal wordt ook duurder, als ik mij niet vergis.
Dus ja, waar je ook gaat, je moet meer betalen.
Antwoord
#7
(13-12-2015, 17:38)natte schreef: inderdaad boulder daarom zeg ik steeds combineer combineer combineer

is op jaarbasis duurder dan alles bij 1 aanbieder als je al uw ontvangstmateriaal bij rekent
Antwoord
#8
(13-12-2015, 18:21)master-magic schreef:
(13-12-2015, 17:38)natte schreef: inderdaad boulder daarom zeg ik steeds combineer combineer combineer

is op jaarbasis duurder dan alles bij 1 aanbieder als je al uw ontvangstmateriaal bij rekent
Inderdaad, ik vind het prima om één betalende provider (bijv. Telenet of Proximus) te combineren met 1 of meerdere gratis zaken, zoals DVB-T, of satelliet FTA aanbod.
Maar 2 of meer betalende providers, dat vind ik toch wel veel geld per maand, en het aanbod overlapt ook enorm, zodat je 2 keer voor hetzelfde betaalt.
En er zijn nog andere dingen dan TV natuurlijk.
Sedert ik met Portugees begonnen ben, heb ik niet zoveel tijd meer om te kijken.
Dan zou ik al zeker geen 2 aparte providers willen betalen.
Antwoord
#9
(13-12-2015, 20:15)natte schreef:
(13-12-2015, 18:21)master-magic schreef:
(13-12-2015, 17:38)natte schreef: inderdaad boulder daarom zeg ik steeds combineer combineer combineer

is op jaarbasis duurder dan alles bij 1 aanbieder als je al uw ontvangstmateriaal bij rekent

nu bij cd kost me dat niets en bij belgacom met voud pack ook nog niet Smile

Natte, hoe canaldigitaal kost me niets ? 
Leg me dat eens uit , dat zou ik ook willen :-)
Antwoord
#10
(13-12-2015, 20:28)chukky2 schreef:
(13-12-2015, 20:15)natte schreef:
(13-12-2015, 18:21)master-magic schreef:
(13-12-2015, 17:38)natte schreef: inderdaad boulder daarom zeg ik steeds combineer combineer combineer

is op jaarbasis duurder dan alles bij 1 aanbieder als je al uw ontvangstmateriaal bij rekent

nu bij cd kost me dat niets en bij belgacom met voud pack ook nog niet Smile

Natte, hoe canaldigitaal kost me niets ? 
Leg me dat eens uit , dat zou ik ook willen :-)

Zou ik ook wel eens willen weten,ik moet nog steeds betalen ervoor
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)