reclame doorspoelen binnenkort niet altijd meer mogelijk
#11
(30-09-2021, 01:17)apestaart12 schreef: En nog iets: TV kijkend België, moet dat niet zijn TV kijkend Vlaanderen en Brussel want naar mijn weten is Telenet niet actief in Wallonië of gaat VOO ook hetzelfde doen als Telenet? Ik dacht het niet.
Geen idee, maar je moet het niet echt zien per provider, het zijn de zenders die hier de vragende partij zijn.
Dus vraag is of RTL en co in Franstalig België ook die beperking willen opleggen aan de gebruikers.
Antwoord
#12
(30-09-2021, 08:30)boulder schreef:
(30-09-2021, 01:17)apestaart12 schreef: En nog iets: TV kijkend België, moet dat niet zijn TV kijkend Vlaanderen en Brussel want naar mijn weten is Telenet niet actief in Wallonië of gaat VOO ook hetzelfde doen als Telenet? Ik dacht het niet.
Geen idee, maar je moet het niet echt zien per provider, het zijn de zenders die hier de vragende partij zijn.
Dus vraag is of RTL en co in Franstalig België ook die beperking willen opleggen aan de gebruikers.

RTL groep in belgie is deels in handen van VTM, dus vrees dat ze dit daar ook wel zullen invoeren.
Antwoord
#13
Vanaf eind volgende maand zullen de klanten van Telenet niet meer alle reclame kunnen doorspoelen als ze uitgesteld naar de zenders van VTM en Play kijken. Telenet maakte daar vorig jaar afspraken over met de zendergroepen. Het systeem werd in september al ingevoerd bij de nieuwe decoders en in de nacht van 23 op 24 juni worden ook de oudere decoders aangepast.

De klanten van Telenet kunnen binnenkort niet meer rond reclame als ze uitgesteld tv-kijken naar de zenders van DPG Media (VTM) en SBS (Play) .

De telecomprovider maakte vorig jaar afspraken met de zendergroepen over een nieuw reclamemodel. Die houden in dat kijkers tot een minuut reclame moeten uitzitten voor ze hun opgenomen programma's kunnen bekijken, en dat ze in de programma’s die ze opvragen via "Terugkijk TV" de reguliere reclameblokken niet meer kunnen doorspoelen.

Volgens de zenders is het nieuwe reclamemodel nodig om de productie van lokale programma's te ondersteunen.

Telenet voerde dat systeem in september al bij de decoders van de nieuwste generatie, de zogeheten “TV-box”. Intussen hebben al 400.000 klanten zo'n nieuwe decoder. In de nacht van 23 op 24 juni zal Telenet ook de oudere decoders aanpassen, zodat ook zij vanaf dan de striktere reclameregels volgen. De aanpassing gebeurt ’s nachts automatisch via een software-update. Daarna gelden de striktere reclameregels dus voor alle Telenet-klanten, en dat zijn er meer dan één miljoen.

In ruil voor de niet-doorspoelbare reclame krijgen de klanten wel de dienst "Terugkijk TV", waarmee ze programma's van de laatste zeven dagen kunnen opvragen. Daarnaast kondigt Telenet ook een "zenderzone" aan, waar afleveringen van bepaalde programma's van de laatste 30 dagen te vinden zijn.

Proximus

Ook concurrent Proximus voerde al beperkingen in op het doorspoelen van reclame, maar gaat nog niet zo ver als Telenet. Proximus-klanten kunnen reclame niet doorspoelen bij het bekijken van programma's op aanvraag. Telenet is op dit moment dus de strengste, maar het is wel de bedoeling dat ook de andere operatoren het nieuwe reclamemodel op termijn invoeren. Ook met de VRT lopen er gesprekken.
Antwoord
#14
En toch kunnen ze mijn mute knop niet uitschakelenSmile
Als ze zo verder doen dan nog enkel dvd/bd kijken.
Jan
Antwoord
#15
En het is actief sinds vannacht, de eerste klagende mensen zijn er al 😜
Antwoord
#16
(24-06-2022, 14:17)master-magic schreef: En het is actief sinds vannacht, de eerste klagende mensen zijn er al 😜
Ah, het is al zover.
Ik denk niet dat het toeval is dat ze dat eind juni doen.
De vakantieperiode staat voor de deur, waardoor mensen dan zaken gemakkelijker slikken.
Er kan ook moeilijker tegen geprotesteerd worden, want velen zijn (binnenkort) in vakantie, en als dan iedereen terug is, is het september, en al 2 maanden in voege.
Antwoord
#17
(24-06-2022, 22:37)boulder schreef:
(24-06-2022, 14:17)master-magic schreef: En het is actief sinds vannacht, de eerste klagende mensen zijn er al 😜
Ah, het is al zover.
Ik denk niet dat het toeval is dat ze dat eind juni doen.
De vakantieperiode staat voor de deur, waardoor mensen dan zaken gemakkelijker slikken.
Er kan ook moeilijker tegen geprotesteerd worden, want velen zijn (binnenkort) in vakantie, en als dan iedereen terug is, is het september, en al 2 maanden in voege.

Hoe gaan de  mensen op vakantie ? Eerst Corrona en nu staakt bijna elk vliegtuig
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)