telenet TV Box Software 4.42
#1
Telenet start woensdag 31/08 met de gefaseerde uitrol van de nieuwe software versie 4.42 op de TV-box. Normaal krijgt iedereen ten laatste 07/09 de nieuwste versie. Is dat niet het geval? Herstart je TV-box dan eens via de knop achteraan (V1) of door hem even van de stroom te halen (V2). Mogelijks stond je TV-box niet in 'snelle start' en duurt het iets langer om de update binnen te halen.

Nieuwe features

Extra metadata op A-spot

Op de A-spot (de achtergrond promotie bovenaan het home-menu) wordt vanaf nu ook extra informatie over het desbetreffende programma getoond.
Dit is een subset van wat je bijvoorbeeld ook op de detailpagina kan zien: genre, productiejaar, ...

Navigatie in Home-menu

Door een extra 'Voor jou' item toe te voegen in het menu bovenaan, is het nu duidelijker hoe het geselecteerde item zich verhoudt tot de getoonde informatie onder het menu.
Vroeger kon je TV-gids of Apps selecteren, ook al was de getoonde informatie nog steeds die van het Home-menu.

Als je op 'Voor jou' op OK drukt, komt de focus op de 'Kijken'-knop van de A-spot te staan.

Minder zichtbare aanpassingen: het gebruikte lettertype is lichter en de grootte van het klokje werd gewijzigd

Versimpeling van de app-catalogus

In de apps-catalogus had je vroeger 2 secties 'Ontdek' en 'Apps'. Deze zijn nu verdwenen, je ziet alle apps in één scherm vanaf nu. De zoekoptie blijft bestaan.
Naast de volledige lijst op de eerste lijn, heb je daaronder nog extra categorieën. Deze laten je toe de apps snel terug te vinden in collecties van gelijkaardige apps.

Transparante detailpagina

Als je een detailpagina van het programma dat je aan het bekijken bent, kan je vanaf nu de video in de achtergrond zien verder spelen. Ook het geluid zal blijven verdergaan.
Ga je naar een andere detailpagina (niet gelinkt aan het programma dat je aan het bekijken bent), dan krijg je gewoon de niet-transparante versie te zien, zoals voorheen.

Streamz-app

In het apps-menu vind je vanaf nu een Streamz-app. Deze app heeft zeer beperkte functionaliteit. Ze leidt je naar de Streamz TV-theek omgeving.
Maar het app-formaat biedt enkele voordelen:

ze verschijnt in het Home-menu onder recent gebruikte apps
je kan erop zoeken ('Streamz')
je kan de app starten met stembesturing

Opgeloste problemen

Stembesturing

kleinere aanpassingen voor specifieke zoektermen

Cloud Video Player

bookmarks die niet opgeslagen worden

TV-theek

vastlopen van doorspoelbar en thumbnail
gerichte reclame in een TV-theek programma die te laat begint

Opnames

een snelle opeenvolging van opnames verwijderen in de episode picker, kon de UI corrupt maken
een geval waarbij een volledig gevulde opslag getoond wordt als leeg (dus als geen opnames beschikbaar)

Gekende problemen

Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen op de TV-box.
Ik geef jullie bij deze een overzicht van de grootst gekende problemen waaraan men werkt.

Stabiliteit en performantie

onverklaard verlies van wifi-communicatie (TV-box herstart is vereist)
automatische herstart na een upgrade

Afstandsbediening

afstandsbediening die niet meer met de TV-box communiceert, batterijen er even uit, en het werkt weer [v1]

Stembesturing

problemen bij het zoeken naar films/series met een anderstalige titel

Amazon Prime Video

niet alle Amazon titels kunnen gezocht worden

Netflix

Netflix video bevriest, gedurende 28 seconden geen reactie
een verhoogd aantal crashes (niet altijd zichtbaar voor gebruiker)

Cloud Video Player

korte (kleiner dan een seconde) onderbrekingen bij het bekijken van terugkijk-TV en opnames
verhoogd aantal CS2x12 foutmeldingen bij netwerk instabiliteit

Terugkijk-TV

Navigeren met thumbnails door terugkijk-TV buffer brengt je naar de foute positie

TV-theek

een CS3300 foutmelding bij het browsen door de TV-theek
corrupte UI bij navigeren door TV-theek
CS2312 problemen bij bekijken van recent opnieuw toegevoegde items
foute end-title herkenning
een besteld programma (op het einde van zijn beschikbaarheid periode) is soms korter dan 48 uur beschikbaar

Opnames

je kan lange events opnemen, maar ze niet bekijken
CS5600 foutmelding bij het plannen van een opname vanuit tv-gids data
CS5600 foutmelding bij het verwijderen van een opname (aflevering)
fout in berekening van het bingewatch punt
fout in berekening of een opname volledig bekeken is of niet
opnames worden niet gevonden via de zoekfunctie
problemen bij opname van gesplitte events

UI/profielen

elementen in kijklijst die foutief aangeven dat ze niet meer te bekijken zijn
replay programma's die niet kunnen verwijderd worden uit 'Verder kijken'
bij opstart wordt het Telenet scherm soms niet getoond
een verwijderd profiel dat nog steeds zichtbaar is

Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op? Geef het dan door via 015/66.66.66 of via Facebook, Twitter of WhatsApp.
Antwoord
#2
Is er enige kans dat de box ooit films zou kunnen afspelen vauit een nas. Een mediaplayer dus.
Jan
Antwoord
#3
(07-09-2022, 10:53)jr212 schreef: Is er enige kans dat de box ooit films zou kunnen afspelen vauit een nas. Een mediaplayer dus.

DLNA wordt niet meer ondersteund op de tv box wegens de rechten op de codecs dat Telenet niet meer wilt betalen omdat dit weinig wordt gebruikt door de klanten.
Er bestaan genoeg andere opties daarvoor.
Antwoord
#4
(07-09-2022, 12:08)master-magic schreef:
(07-09-2022, 10:53)jr212 schreef: Is er enige kans dat de box ooit films zou kunnen afspelen vauit een nas. Een mediaplayer dus.

DLNA wordt niet meer ondersteund op de tv box wegens de rechten op de codecs dat Telenet niet meer wilt betalen omdat dit weinig wordt gebruikt door de klanten.
Er bestaan genoeg andere opties daarvoor.
Ik sprak niet van dlna
Jan
Antwoord
#5
(07-09-2022, 19:00)jr212 schreef:
(07-09-2022, 12:08)master-magic schreef:
(07-09-2022, 10:53)jr212 schreef: Is er enige kans dat de box ooit films zou kunnen afspelen vauit een nas. Een mediaplayer dus.

DLNA wordt niet meer ondersteund op de tv box wegens de rechten op de codecs dat Telenet niet meer wilt betalen omdat dit weinig wordt gebruikt door de klanten.
Er bestaan genoeg andere opties daarvoor.
Ik sprak niet van dlna

DLNA is wel nodig om met de box toegang te krijgen tot je NAS in je netwerk.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)