Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stingray Ultra HD vanaf September in europa
Het eerder dit jaar aangekondigde Ultra HD-kanaal Stingray Ambiance is voor doorgifte via Europese aanbieder beschikbaar. Er zijn nog geen distributieovereenkomsten met aanbieders getekend.

Stingray kondigde het nieuwe Ultra HD-kanaal in juni op de Duitse ANGA beurs aan. Stingray Ambiance combineert beelden met fraaie landschappen en bijbehorende soundtrack. Hierdoor wordt volgens de contentaanbieder een rustgevende en ontspannende oase in de huiskamer gecreëerd. Stingray Ambiance is niet alleen in Ultra HD-kwaliteit, maar ook in HD voor aanbieders beschikbaar. Ultra HD biedt wel tot een vier keer betere beeldkwaliteit. Het nieuwe Ultra HD-kanaal komt voor distributie via IPTV, kabel en satelliet in september wereldwijd beschikbaar.

GROTERE VRAAG NAAR ULTRA HD

"We hebben een aanzienlijke toename geconstateerd van de vraag naar Ultra HD-content op de Europese markten", zegt Mathieu Péloquin, Senior Vice-President, Marketing en Communicatie van de Stingray. "Ultra HD-technologie zal de nieuwe standaard worden voor lineaire kanalen. Stingray is een bedrijf dat bekendstaat om zijn innovaties en investeringen in R&D; als zodanig zijn we blij om onze klanten de hoogste beeldkwaliteit op de markt te kunnen bieden."

WERELDREIS IN ULTRA HD

De programmering van Stingray Ambiance begeleidt de kijker op elk moment van de dag. Zo begint de dag met een zonsopgang op een strand in Hawaii, ’s middags het spel van de zon op de kusten van de Middellandse Zee, en eindigt de dag met de levendige kleuren van de zonsondergang in de lucht boven de woestijn. Alle beelden zijn speciaal geproduceerd voor Stingray door een team van ervaren natuurfilmers.
Antwoord
En dan nu echt info want er is nog geen ondertekening van welke aanbieder dan ook,
dus meer reclame voor iets waar we de komende maanden toch niks van zien bij Telenet en Belgacom.
Laat staan bij CD of TVV,
zo een zender neemt veel plek in wat ze niet hebben.
einde van het verhaal weer zeker Wink
2de flop na 3D.
Antwoord
ik vrees ook het ergste maar de satvrienden kunnen het misschien gebruiken
Antwoord
Dit is de opvolger van een kanaal waarvan ik de naam vergeten ben.
Ah, wacht, ik weet het weer : Melody Zen HD.
Lange tijd geleden, toen HD op satelliet nog iets zeldzaam was, had je dus dat kanaal, met prachtige landschappen, en rustige muziek.
Ik zie dat het ondertussen nog altijd bestaat, het heet nu Myzen.Tv, en zit onder andere in bepaalde Proximus pakketten.
Het nut ervan ontgaat mij.
Antwoord
inderdaad dat canaal is zelfs nog lange tijd geweest bij proximus tv hd kanalen maar weet niet of dat nog zo is
Antwoord
(25-10-2015, 12:24)natte schreef: inderdaad dat canaal is zelfs nog lange tijd geweest bij proximus tv hd kanalen maar weet niet of dat nog zo is

Awel ik ben al dik tevreden met m'n eerste Hd televisie Tongue . Ben al volop aan het genieten van HD ervaring.
Ik zie nu soms het verschil niet meer tussen SD en HD. Op bepaalde zenders die nog in SD uitzenden is het beeld bijna zo uitstekend als op een HD zender zoals vtm of één.
Juist op JUST daar is de kwaliteit zéér belabberd als ze zo'n oude tekenfilms uitzenden zoals Popeye deze morgen. Ja dit muziekkanaal zend nu regelmatig oude tekenfilms uit vooral op zondagmorgen. Misschien bij gebrek aan videoclips ?? Big Grin
Antwoord
(25-10-2015, 13:21)Dreekes schreef:
(25-10-2015, 12:24)natte schreef: inderdaad dat canaal is zelfs nog lange tijd geweest bij proximus tv hd kanalen maar weet niet of dat nog zo is

Awel ik ben al dik tevreden met m'n eerste Hd televisie  . Ben al volop aan het genieten van HD ervaring.
Ik zie nu soms het verschil niet meer tussen SD en HD. Op bepaalde zenders die nog in SD uitzenden is het beeld bijna zo uitstekend als op een HD zender zoals vtm of één.
Juist op JUST daar is de kwaliteit zéér belabberd als ze zo'n oude tekenfilms uitzenden zoals Popeye deze morgen. Ja dit muziekkanaal zend nu regelmatig oude tekenfilms uit vooral op zondagmorgen. Misschien bij gebrek aan videoclips ?? Big Grin

Er zijn inderdaad SD zenders die uitstekend van beeldkwaliteit zijn met name 13th Street, wel bekijken via Telenet want bij Proximus zijn die SD beelden zodanig slecht dat men denkt dat men op een analoge TV zender zit terwijl bij Telenet die SD beelden veel beter zijn al verschilt dat van zender tot zender, tot voor kort zond Telenet de 3 NPO zenders nog in SD door, wel dat was verschrikkelijk, het werd tijd dat Telenet die 3 NPO zenders in HD doorzendt, wat een hemelsbreed verschil. Smile
Antwoord
Vind 13th street op telenet ook nog slecht,he ziet dat ze te weinig bitrates krijgen net als andere zenders de laatste tijd,
Zenders dat hd onwaardig zijn.
Een voorbeeld daarvan is fox,dat krijgt maar de helft van bv vtm of een.
Bandbreede tekort is daar de oorzaak van,dus vrees dat zo een kanaal op telenet zal komen binnen nu en 6 maanden.
Ben benieuwd wat de zender verandering binnenkort zal geven.
Zenders dat verdwijnen en met de pancarte met tekst amper wat verbruiken.
Als de andere zenders op die mux dan een verhoging krijgen van bandbreedte is dat welgekomen.
Maar vrees er beetje voor met hetgeen we zien bij de vrt mux.
Maar het gaat hier over een stingray kanaal in UHD.
Wat niet dezelfde is als my zen.
Er zullen meer beelden getoond worden dan wat er enkel op my zen word getoond.
Antwoord
(25-10-2015, 21:21)master-magic schreef: Maar het gaat hier over een stingray kanaal in UHD.
Wat niet dezelfde is als my zen.
Er zullen meer beelden getoond worden dan wat er enkel op my zen word getoond.
Aan de aankondiging te zien lijkt het nochtans precies hetzelfde principe :

Citaat:Stingray Ambiance combineert beelden met fraaie landschappen en bijbehorende soundtrack. Hierdoor wordt volgens de contentaanbieder een rustgevende en ontspannende oase in de huiskamer gecreëerd.

Dat is een perfecte omschrijving van wat ook MelodyZen was.
Wuivende palmbomen en rustige geluiden.
Het enige verschil is dat het nu in 4K zal zijn.
Lijkt mij nog altijd redelijk nutteloos, behalve om 4K TV's te verkopen.
Antwoord