Berichten: 8,954
Topics: 1,684
Lid sinds: 01-10-2012
(29-05-2017, 20:11)natte schreef: (28-05-2017, 22:38)master-magic schreef: (27-05-2017, 19:55)natte schreef: vtm vele doordachter zelfs laatste 20 sec nog rap reclame hoedje af voor de vonds
Hoe doen ze het in nederland niet bij uw befaamde comerciellen,daar is 10 min en meer geen uitzondering en knippen ze soms het einde er gewoon uit van alle medewerkers van de film.
Inderdaad holland duurt langer zie dat via cd
En ze knippen gewoon einde er uit op BV Veronica
Berichten: 9,201
Topics: 952
Lid sinds: 03-10-2012
bv veronica al geen films meer.
Berichten: 8,954
Topics: 1,684
Lid sinds: 01-10-2012
(30-05-2017, 21:10)natte schreef: bv veronica al geen films meer.
Dan heb jij een andere tv dan ik want momenteel speelt er een film,en daarna nog ene,straks zelf king arthur
Berichten: 9,201
Topics: 952
Lid sinds: 03-10-2012
maand bijna om
Berichten: 8,954
Topics: 1,684
Lid sinds: 01-10-2012
Indien de zenders en distributeurs zelf geen oplossing vinden voor uitgesteld kijken en de daardoor misgelopen advertentie-inkomsten, dan is minister van Media Sven Gatz (Open VLD) bereid in te grijpen. Een verbod op het doorspoelen van reclame is niet uitgesloten.
Lineair televisiekijken lijkt op de retour. Intussen gebeurt ruim een kwart van alle tv-kijken uitgesteld. Dat wil zeggen dat kijkers hun programma’s opvragen of opgenomen hebben. Veelal spoelen kijkers dan de reclame door. Zo missen Telenet, Proximus en de zenders heel wat reclame-inkomsten.
De grootste spelers breken er zich al ruim een jaar het hoofd over, maar een oplossing is er nog niet. Nu meldt Het Laatste Nieuws dat mediaminister Sven Gatz, indien Proximus en Telenet geen oplossing vinden, het doorspoelen van reclame per decreet wil verbieden.
“Als het moet om een gezond medialandschap te behouden dan zal ik dat doen. Dan zitten we weer voor een paar jaar goed”, aldus Gatz aan Het Laatste Nieuws.
Bij uitgesteld kijken zou de kijker kortere reclameblokken te zien krijgen. Bij programma’s van Medialaan (VTM, Q2, Vitaya, Q2) is het nu al niet mogelijk om reclame door te spoelen als je programma’s opvraagt.
Berichten: 8,954
Topics: 1,684
Lid sinds: 01-10-2012
Gwendolyn Rutten fluit partijgenoot Gatz terug over verbod doorspoelen reclame: “Gaan we écht niet doen”
Open Vld-voorzitster Gwendolyn Rutten heeft het voorstel van haar partijgenoot Sven Gatz teruggefloten. De minister van Media had eerder vandaag een voorstel gelanceerd om het doorspoelen van reclame bij uitgesteld tv-kijken te verbieden.
Het opmerkelijke voorstel van Gatz kwam er omdat tv-zenders en distributeurs naar eigen zeggen niet zelf tot een oplossing komen. “Ik begrijp dat de kijker zijn favoriete programma’s liefst zonder reclame ziet, maar dat gaat gewoon niet. Zonder reclame zijn die programma’s er binnen vijf jaar niet meer”, had de minister aan De Morgen laten weten. Gatz liet eerder wel al weten dat zijn voorkeur daar “als liberaal” niet naartoe gaat.
Open Vld-voorzitster Gwendolyn Rutten fluit haar partijgenoot nu helemaal terug. “Nee, verbieden gaan we écht niet doen”, laat Rutten via Twitter weten. “Ook als je tv kijkt, mag je je goesting doen. Verandering en vernieuwing vinden altijd hun weg. Daar kan geen verbod tegenop.”
Ruim een kwart van het tv-kijken gebeurde vorige maand in Vlaanderen uitgesteld. De meeste tv-gebruikers spoelen daarbij de reclame door, wat de omroepen reclame-inkomsten kost. Bij Medialaan (VTM, Q2, CAZ, Vitaya) is reclame doorspoelen nu al niet mogelijk als je programma’s opvraagt
hoewel :
“Naar systeem waarbij reclame niet constant kan worden doorgespoeld”
Gatz zit overigens “dit voorjaar” nog samen met de televisiesector over het probleem. Dat zegt zijn kabinet. “Het probleem wordt steeds nijpender. Als minister van Media vind ik het belangrijk iedereen daarvan bewust te maken”, stelt Gatz.
Een oplossing is belangrijk, vooral voor de financiering van programma’s van eigen bodem, zegt de minister nog. “We hebben in Vlaanderen zoals iedereen weet hele goede programma’s van eigen bodem, waar we massaal graag naar kijken. Die programma’s kunnen worden gemaakt door onder meer reclame-inkomsten die zenders ontvangen. Als we allemaal reclame blijven doorspoelen, komen die middelen onder druk te staan, en zullen we met andere woorden die kwalitatieve programma’s van eigen bodem niet meer kunnen maken”, zegt hij. De minister benadrukt dat het belangrijk is om met “de hele sector” naar een systeem te evolueren waarbij reclame niet constant kan worden doorgespoeld.
Berichten: 9,201
Topics: 952
Lid sinds: 03-10-2012
(21-03-2018, 09:38)master-magic schreef: Indien de zenders en distributeurs zelf geen oplossing vinden voor uitgesteld kijken en de daardoor misgelopen advertentie-inkomsten, dan is minister van Media Sven Gatz (Open VLD) bereid in te grijpen. Een verbod op het doorspoelen van reclame is niet uitgesloten.
Lineair televisiekijken lijkt op de retour. Intussen gebeurt ruim een kwart van alle tv-kijken uitgesteld. Dat wil zeggen dat kijkers hun programma’s opvragen of opgenomen hebben. Veelal spoelen kijkers dan de reclame door. Zo missen Telenet, Proximus en de zenders heel wat reclame-inkomsten.
De grootste spelers breken er zich al ruim een jaar het hoofd over, maar een oplossing is er nog niet. Nu meldt Het Laatste Nieuws dat mediaminister Sven Gatz, indien Proximus en Telenet geen oplossing vinden, het doorspoelen van reclame per decreet wil verbieden.
“Als het moet om een gezond medialandschap te behouden dan zal ik dat doen. Dan zitten we weer voor een paar jaar goed”, aldus Gatz aan Het Laatste Nieuws.
Bij uitgesteld kijken zou de kijker kortere reclameblokken te zien krijgen. Bij programma’s van Medialaan (VTM, Q2, Vitaya, Q2) is het nu al niet mogelijk om reclame door te spoelen als je programma’s opvraagt.
kan zelfs bij telenet niet meer 7 dagen terug spoelen
Berichten: 9,201
Topics: 952
Lid sinds: 03-10-2012
(21-03-2018, 18:59)master-magic schreef: Gwendolyn Rutten fluit partijgenoot Gatz terug over verbod doorspoelen reclame: “Gaan we écht niet doen”
Open Vld-voorzitster Gwendolyn Rutten heeft het voorstel van haar partijgenoot Sven Gatz teruggefloten. De minister van Media had eerder vandaag een voorstel gelanceerd om het doorspoelen van reclame bij uitgesteld tv-kijken te verbieden.
Het opmerkelijke voorstel van Gatz kwam er omdat tv-zenders en distributeurs naar eigen zeggen niet zelf tot een oplossing komen. “Ik begrijp dat de kijker zijn favoriete programma’s liefst zonder reclame ziet, maar dat gaat gewoon niet. Zonder reclame zijn die programma’s er binnen vijf jaar niet meer”, had de minister aan De Morgen laten weten. Gatz liet eerder wel al weten dat zijn voorkeur daar “als liberaal” niet naartoe gaat.
Open Vld-voorzitster Gwendolyn Rutten fluit haar partijgenoot nu helemaal terug. “Nee, verbieden gaan we écht niet doen”, laat Rutten via Twitter weten. “Ook als je tv kijkt, mag je je goesting doen. Verandering en vernieuwing vinden altijd hun weg. Daar kan geen verbod tegenop.”
Ruim een kwart van het tv-kijken gebeurde vorige maand in Vlaanderen uitgesteld. De meeste tv-gebruikers spoelen daarbij de reclame door, wat de omroepen reclame-inkomsten kost. Bij Medialaan (VTM, Q2, CAZ, Vitaya) is reclame doorspoelen nu al niet mogelijk als je programma’s opvraagt
hoewel :
“Naar systeem waarbij reclame niet constant kan worden doorgespoeld”
Gatz zit overigens “dit voorjaar” nog samen met de televisiesector over het probleem. Dat zegt zijn kabinet. “Het probleem wordt steeds nijpender. Als minister van Media vind ik het belangrijk iedereen daarvan bewust te maken”, stelt Gatz.
Een oplossing is belangrijk, vooral voor de financiering van programma’s van eigen bodem, zegt de minister nog. “We hebben in Vlaanderen zoals iedereen weet hele goede programma’s van eigen bodem, waar we massaal graag naar kijken. Die programma’s kunnen worden gemaakt door onder meer reclame-inkomsten die zenders ontvangen. Als we allemaal reclame blijven doorspoelen, komen die middelen onder druk te staan, en zullen we met andere woorden die kwalitatieve programma’s van eigen bodem niet meer kunnen maken”, zegt hij. De minister benadrukt dat het belangrijk is om met “de hele sector” naar een systeem te evolueren waarbij reclame niet constant kan worden doorgespoeld.
andere inkomsten zoeken
|