Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Binnen 5 tot 10 jaar de helft minder zenders is mijn mening .
Inderdaad, we gaan de weg op naar steeds minder zenders, en steeds meer "on demand", dit is een evolutie die ik al voorspelde van bij het begin van digitale TV.
TV zal hiermee steeds duurder worden, want waar de zenders eigenlijk op uit zijn is dat je per programma betaalt, met misschien een paar programma's gratis (journaal, weerbericht).

Sowieso, zelfs zonder interactiviteit zou met digitale TV het aantal zenders op termijn weer naar beneden gaan, gewoon omdat er veel te veel themazenders zijn voor een te klein publiek (Vlaanderen).
Het is allemaal wel leuk, regionale zenders, een knutselzender, eentje voor de vrouwen, eentje voor de holebi's, enz.
Maar of die echt allemaal op langere termijn voldoende financiering kunnen blijven vinden is maar de vraag.
Kijk eens hoe LifeTV! (ondertussen alweer JustTV) het moeilijk heeft, hoe een aantal buitenlandse zenders (ESPN enz.) het opgeven.
Hoe je het ook draait of keert, de advertentiemarkt is beperkt en raakt nog altijd verder versnipperd over internet, TV, papieren publicaties, enz.
Uitwijken naar betaalTV kan, maar dan moet je al helemaal zeker zijn dat je een publiek hebt dat voor jouw specifieke niche wil betalen.
Hoeveel mensen zaten nu echt al jaren te smachten naar een zender als Platteland TV ?
Antwoord

Berichten in dit topic
RE: Binnen 5 tot 10 jaar de helft minder zenders is mijn mening . - door boulder - 01-03-2014, 15:59