Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medialaan stopt na 14 jaar met JIM
(15-09-2015, 19:45)chukky2 schreef:
(15-09-2015, 17:05)natte schreef:
(15-09-2015, 16:37)master-magic schreef:
(15-09-2015, 15:22)apestaart12 schreef: Is dat dikwijls geen drogreden om te besparen zoals de BBC doet met BBC 3, die zijn tenminste vlakaf dat het om te besparen is.

ik zie TMF in belgie ook nog stoppen.

Ha master weet het ook
daar is idd al.lang sprake van . TMF ned is al verschillende jaren weg

dan zal hier ook rap gedaan zijn plaats maken voor mobistartv vrees ik
Antwoord
(15-09-2015, 21:17)apestaart12 schreef:
(15-09-2015, 15:22)apestaart12 schreef: Is dat dikwijls geen drogreden om te besparen zoals de BBC doet met BBC 3, die zijn tenminste vlakaf dat het om te besparen is.

Ha master weet het ook

In zekere zin is dat normaal dat JIM en waarschijnlijk TMF zullen opgedoekt worden, men heeft immers You Tube, hier kan men videoclips zelf uitkiezen terwijl op die 2 muziekzenders nog altijd moet kijken wat ze uitzenden m.a.w. men moet naar zowel goede als slechte muziek luisteren en kijken.
Het gevolg is dat ik al jaren niet meer naar muziekzenders kijk maar nu gebruik maak van You Tube, zo kan ik zelf videoclips uitkiezen en door middel van persoonlijke lijsten kan ik zelfs mijn eigen programma samenstellen.
Besluit: You Tube is wel 20 keer beter dan die muziekzenders en zo denken vele mensen er ook zo over met als gevolg dat de kijkcijfers voor muziekzenders drastisch dalen zodanig dat er geen kat naar kijkt en dus is het logisch dat die muziekzenders worden opgedoekt.

apestaart moet je abonnement nemen op die muziekkanalen van youtube?
Antwoord
(16-09-2015, 12:52)natte schreef:
(15-09-2015, 21:17)apestaart12 schreef:

Ha master weet het ook

In zekere zin is dat normaal dat JIM en waarschijnlijk TMF zullen opgedoekt worden, men heeft immers You Tube, hier kan men videoclips zelf uitkiezen terwijl op die 2 muziekzenders nog altijd moet kijken wat ze uitzenden m.a.w. men moet naar zowel goede als slechte muziek luisteren en kijken.
Het gevolg is dat ik al jaren niet meer naar muziekzenders kijk maar nu gebruik maak van You Tube, zo kan ik zelf videoclips uitkiezen en door middel van persoonlijke lijsten kan ik zelfs mijn eigen programma samenstellen.
Besluit: You Tube is wel 20 keer beter dan die muziekzenders en zo denken vele mensen er ook zo over met als gevolg dat de kijkcijfers voor muziekzenders drastisch dalen zodanig dat er geen kat naar kijkt en dus is het logisch dat die muziekzenders worden opgedoekt.

apestaart moet je abonnement nemen op die muziekkanalen van youtube?

Neen, voorlopig moet men geen abonnement nemen voor die videoclips te bekijken al kan dat in de toekomst wel verplicht zijn.
Let op ik heb het niet over die muziekkanalen waar je het over hebt maar over die videoclips die men kiezen à la carte, die zijn nog gratis te bekijken al moet je soms die reclame er bij nemen die men gelukkig na 5 seconden kan overslaan.
Antwoord
vrees er ook voor heb dat ergens eens gelezen
Antwoord
(16-09-2015, 12:57)natte schreef: vrees er ook voor heb dat ergens eens gelezen

staat hier op het forum,word betalend Wink
Antwoord
(16-09-2015, 12:51)natte schreef:

Ha master weet het ook

dan zal hier ook rap gedaan zijn plaats maken voor mobistartv vrees ik

tegen dat mobistartv begint zijn we weer enkele jaren verder en is hun netwerk vergroot zodat er plaats genoeg is,en zoveel plaats zal mobistartv niet nodig hebben,is enkel een codering die erbij komt op de zenders die ze gaan doorgeven,pakt amper wat plaats in.
Antwoord
weer on topic:

Het Belgische Medialaan heeft aangegeven eind 2015 te gaan stoppen met het tv-kanaal Jim TV. Dit merk heeft sterke banden met Jim Mobile, eveneens van Medialaan, maar het besluit van de moederorganisatie heeft geen gevolgen voor de MVNO. Dat schrijft de Standaard. Jim Mobile heeft een netwerkovereenkomst met Base. Zowel Medialaan en Base geven via woordvoering aan dat het stoppen van de tv-dienst geen impact heeft op de mobiele diensten.
Antwoord
(16-09-2015, 14:57)master-magic schreef: weer on topic:

Het Belgische Medialaan heeft aangegeven eind 2015 te gaan stoppen met het tv-kanaal Jim TV. Dit merk heeft sterke banden met Jim Mobile, eveneens van Medialaan, maar het besluit van de moederorganisatie heeft geen gevolgen voor de MVNO. Dat schrijft de Standaard. Jim Mobile heeft een netwerkovereenkomst met Base. Zowel Medialaan en Base geven via woordvoering aan dat het stoppen van de tv-dienst geen impact heeft op de mobiele diensten.

De vraag is of JIM Mobile nog zal blijven bestaan als Base volledig overgenomen zal worden door Telenet.
Antwoord
(16-09-2015, 14:27)master-magic schreef:
(16-09-2015, 12:57)natte schreef: vrees er ook voor heb dat ergens eens gelezen

staat hier op het forum,word betalend Wink

Dacht het wel dan geen Otto voor mij
Antwoord
De nieuwe zender van Medialaan heet Kadet:

Op vrijdagnamiddag 18 december om 16.00, vlak voor de kerstvakantie, is het zover: dan start de nieuwe kinderzender KADET. Op de zender zullen voornamelijk internationale animatie- en live actionreeksen uitgezonden worden zoals 'Star Wars Rebels', 'Ultimate Spider-man' en 'Transformers'.

Actie, avontuur, humor en vriendschap staan centraal in de programmatie van KADET, die zich vooral richt op 8 tot 12-jarigen. VTMKZOOM, de andere kinderzender van MEDIALAAN, blijft bestaan en richt zich nog steeds op kinderen tussen 4 en 9 jaar.

Ricus Jansegers, programmadirecteur MEDIALAAN: 'Net voor de kerstvakantie begint, zullen de kinderen in Vlaanderen onze nieuwe kinderzender KADET ontdekken. We gaan voor de allerbeste internationale animatiereeksen en zijn ook blij dat we hiervoor een samenwerking aangaan met Disney. Op basis van het kijkgedrag weten we dat de content die we programmeren bij KADET vooral heel populair is bij jongens tussen 8 en 12 jaar. Het is die doelgroep die vandaag nog niet goed bediend werd in Vlaanderen. Maar ik wil iedereen geruststellen: de zender richt zich tot iedereen.'

De eerste uitzenddag van KADET op vrijdag 18 december ziet er als volgt uit:

16.00 – 17.35: Spy Kids 3
17.35 – 18.15: Ultimate Spider-Man
18.15 – 18.55: Zeke and Luther
18.55 – 19.35: Star Wars Rebels
19.35 – 20.15: Kick Buttowski
20.15 – 20.55: The Super Hero Squad Show
20.55 – 21.35: Avengers Assemble
21.35 – 22.15: Transformers: Robots in Disguise
22.15 – 22.55: Pokémon de serie: XY  - Ontdekkingsreis door Kalos
22.55 – 00.00: Draken: Rijders van Berk

Bijna 7 op 10 kinderen kijkt regelmatig naar kinderzenders
Daan Van Leeuwen wordt binnen MEDIALAAN Hoofd Kids en zal zowel KADET als VTMKZOOM verder uitbouwen in de toekomst. Daan was in het verleden onder andere programmadirecteur van de Disney-kanalen in de Benelux, JETIX Nederland en Fox Kids Nederland. Daan Van Leeuwen: 'Als je ziet dat alle kinderzenders samen maar liefst 65% marktaandeel halen op 4-14 jarigen, heb ik een fantastische job, want ik mag televisie voor hen maken.'

Samenwerking met Disney
Nieuw is dat MEDIALAAN een contentdeal heeft afgesloten met Disney. Voor de kinderzender KADET betekent dit dat er heel wat nieuwe Disney-reeksen voor kinderen geprogrammeerd zullen worden, zoals de animatiereeksen 'Star Wars' en 'Ultimate Spider-man' en de live actionreeksen 'Zeke and Luther' en 'Crash & Bernstein'.

Iedereen kan vanaf vrijdag 18 december om 16.00 KADET ontdekken via kanaal 30 (Telenet) en kanaal 161 (Proximus). KADET neemt hiervoor het signaal in van JIM, dat voor de laatste keer zal uitzenden op woensdag 16 december tot 00.00.
Antwoord