Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Telenet cijfers geven een tragere afname van analoge kijkers
#1
Telenet has said that the net loss of 11,300 basic cable TV subscribers in Q4 2012 represented lowest net loss rate in three years’ time.

Basic cable TV subscribers, including both analogue and digital services, totaled 2,122,700 at the end of 2012 as compared to 2,198,500 at the end of 2011. This implies a net organic loss of 75,800 basic cable TV subscribers for the full year 2012.

In Q4 2012, Telenet noted a substantial slowdown in churn from an average run?rate of 21,500 for the first three quarters of 2012 to 11,300 in Q4 2012. “This marked our lowest loss rate in three years’ time.”

At the end of 2012, approximately 74% of Telenet basic cable TV subscribers had opted for the interactive digital TV Platform. This represents a total of 1,573,500 digital TV subscribers, an increase of 16% as compared to the prior year.

For the full year 2012, Telenet added 217,700 net digital TV subscribers compared to 174,600 in 2011, converting approximately 26% of the remaining analogue cable TV subscribers to digital TV.

In Q4 2012, Telenet added 36,900 net digital TV subscribers, which was lower than the 50,100 net subscribers added in the prior year period.

At the end of December 2012, 195,400 customers subscribed to premium Sporting Telenet an increase of 10%.

In the course of Q1 2013, Telenet will start deploying the new YeloTV digital TV platform. YeloTV will be backwards compatible with the latest generation of the operator’s installed HD PVR boxes, covering more than 50% of the total digital TV customer base.

Duco Sickinghe, Telenet’s Chief Executive Officer, said in a statement: “All our advanced fixed services of broadband internet, fixed telephony and digital TV added more net RGUs than the year before, despite the intensely competitive landscape. Net additions for fixed telephony were 35% higher for the full year of 2012 compared to 2011 and we also added more net broadband internet subscribers compared to the prior year. The conversion of analogue cable TV subscribers to our digital TV platform showed a clear acceleration in 2012, while we noted an improving trend in basic cable TV churn in Q4 2012.

“Our customers continue to prefer centralizing all their data, voice and media services at Telenet, resulting in 77,300 net new triple?play subscribers in 2012. As a result, the ARPU per customer relationship grew by 9% to €45.9 for 2012, excluding revenue from mobile services. We still have a large single?play customer base, representing 29% of our overall customer base, which we are focused onupselling to our fixed and mobile services and bundled propositions.”
Citaat:Telenet heeft gezegd dat het netto verlies van 11.300 basic kabel-tv abonnees in Q4 2012 laagste nettoverlies tarief vertegenwoordigd in drie jaar tijd.

Basis kabel-tv-abonnees, met inbegrip van zowel analoge en digitale diensten, bedroeg 2.122.700 op het einde van 2012 ten opzichte van 2.198.500 op het einde van 2011. Dit betekent een organisch nettoverlies van 75.800 basic kabel-tv abonnees voor het volledige jaar 2012.

In Q4 2012, Telenet merkte een aanzienlijke vertraging van de churn van een gemiddelde termijn? Tarief van 21.500 voor de eerste drie kwartalen van 2012 tot 11.300 in Q4 2012. "Dit was onze laagste verlies tarief in drie jaar tijd."

Aan het einde van 2012, had ongeveer 74% van de Telenet basic kabel-tv abonnees kozen voor de interactieve digitale tv-platform. Dit komt neer op een totaal van 1.573.500 digitale tv-abonnees, een stijging van 16% ten opzichte van het voorgaande jaar.

Voor het volledige jaar 2012, Telenet toegevoegd 217.700 netto digitale tv-abonnees in vergelijking met 174.600 in 2011, het omzetten van ongeveer 26% van de resterende analoge kabel-tv abonnees van digitale tv.

In Q4 2012 vulde Telenet 36.900 netto digitale tv-abonnees, die lager was dan de 50.100 netto abonnees toegevoegd in dezelfde periode vorig jaar.

Op het einde van december 2012, 195.400 klanten geabonneerd op premium Sporting Telenet een stijging van 10%.

In de loop van Q1 2013 zal Telenet begint het inzetten van de nieuwe YeloTV digitale tv-platform. YeloTV zal backwards compatible zijn met de nieuwste generatie van de geïnstalleerde exploitant HD PVR dozen, die meer dan 50% van de totale digitale tv-klantenbestand.

Duco Sickinghe, Chief Executive Officer van Telenet, zei in een verklaring: "Al onze geavanceerde vaste diensten van breedbandinternet, vaste telefonie en digitale tv toegevoegd meer netto RGU's dan het jaar daarvoor, ondanks de felle concurrentie landschap. Netto-investeringen voor vaste telefonie waren 35% hoger voor het volledige jaar van 2012 ten opzichte van 2011 en we hebben ook meer netto abonnees voor breedbandinternet toegevoegd in vergelijking met het voorgaande jaar. De omzetting van analoge kabel-tv abonnees van onze digitale tv-platform toonde een duidelijke versnelling in 2012, terwijl we merkten een verbetering van de trend in basiskabeltelevisie churn in Q4 2012.

"Onze klanten blijven geven centraliseren al hun data-, spraak-en mediadiensten bij Telenet, wat resulteerde in 77.300 netto nieuwe triple? Spelen abonnees in 2012. Als gevolg daarvan is de gemiddelde opbrengst per klantenrelatie steeg met 9% tot € 45,9 voor 2012, met uitzondering van de inkomsten uit mobiele diensten. We hebben nog steeds een grote interne? Spelen klantenbestand, wat neerkomt op 29% van onze totale klantenbestand, dat we gericht zijn onupselling om onze vaste en mobiele diensten en gebundeld proposities. "
Antwoord
#2
Telenet heeft vandaag zijn eerste kwartaalresultaten van 2016 bekend gemaakt. Eind maart 2016 telde Telenet Digital TV 1.718.800 abonnees. Tijdens het eerste kwartaal kwamen er 4.600 nieuwe Telenet Digital TV-klanten bij. Ongeveer 13.700 Telenet tv-klanten (zowel analoge als digitale tv-klanten) zegden in het afgelopen eerste kwartaal hun abonnement op. Zo’n 322.300 abonnees keken eind maart 2016 analoog.

Verder maakte Telenet ook bekend dat er zo’n 226.900 abonnees zijn voor het betalende sportpakket Play Sports (3.400 meer abonnees in het eerste kwartaal) en 315.000 abonnees voor de betalende zenderpakketten Play en Play More (16.400 extra abonnees in het eerste kwartaal).
Antwoord
#3
(29-04-2016, 00:26)master-magic schreef: Telenet heeft vandaag zijn eerste kwartaalresultaten van 2016 bekend gemaakt. Eind maart 2016 telde Telenet Digital TV 1.718.800 abonnees. Tijdens het eerste kwartaal kwamen er 4.600 nieuwe Telenet Digital TV-klanten bij. Ongeveer 13.700 Telenet tv-klanten (zowel analoge als digitale tv-klanten) zegden in het afgelopen eerste kwartaal hun abonnement op. Zo’n 322.300 abonnees keken eind maart 2016 analoog.

Verder maakte Telenet ook bekend dat er zo’n 226.900 abonnees zijn voor het betalende sportpakket Play Sports (3.400 meer abonnees in het eerste kwartaal) en 315.000 abonnees voor de betalende zenderpakketten Play en Play More (16.400 extra abonnees in het eerste kwartaal).

dank je voor de vertaling 4600 nieuwe klanten dus.
Antwoord
#4
wat niet echt veel is Wink

hebben er meer hun abbo opgezegd Wink
Antwoord
#5
Vraag is ook hoeveel van die nieuwe Play en Play more abonnees zo'n doosje hebben gekregen met een beperkte abonnementsperiode, en die het nadien gaan opzeggen.
Zo krik je de cijfers kunstmatig wat op.

Wat totale abonnees betreft, lijkt mij wel logisch dat Telenet altijd wel wat verliest.
We komen van een situatie waarin Telenet bijna alle abonnees had (toen er nog geen BelgacomTV, TV Vlaanderen, Mobistar, enz. waren).
Er zijn steeds meer manieren om TV te kijken, dus is het logisch dat er ieder jaar wel een aantal klanten elders gaan kijken.
Antwoord
#6
Kheb ook zo een doosje kadoo gehad van telenet,ben dus ook al bij de nieuwe klanten sinds kort,
En gebruik het amper die play optie,genoeg te zien op satelliet ook dat het play aanbod overbodig is eigenlijk,je kan ook heel veel opnemen zodat je niks mist voor 90%
Antwoord
#7
(30-04-2016, 23:31)boulder schreef: Vraag is ook hoeveel van die nieuwe Play en Play more abonnees zo'n doosje hebben gekregen met een beperkte abonnementsperiode, en die het nadien gaan opzeggen.
Zo krik je de cijfers kunstmatig wat op.

Wat totale abonnees betreft, lijkt mij wel logisch dat Telenet altijd wel wat verliest.
We komen van een situatie waarin Telenet bijna alle abonnees had (toen er nog geen BelgacomTV, TV Vlaanderen, Mobistar, enz. waren).
Er zijn steeds meer manieren om TV te kijken, dus is het logisch dat er ieder jaar wel een aantal klanten elders gaan kijken.

ik vind telenet voorlopig beste produkt in de quatroplanning
Antwoord
#8
(01-05-2016, 01:58)master-magic schreef: Kheb ook zo een doosje kadoo gehad van telenet,ben dus ook al bij de nieuwe klanten sinds kort,
En gebruik het amper die play optie,genoeg te zien op satelliet ook dat het play aanbod overbodig is eigenlijk,je kan ook heel veel opnemen zodat je niks mist voor 90%

welk doosje bedoel jij master nieuwe decoder?
Antwoord
#9
(03-05-2016, 07:44)natte schreef:
(30-04-2016, 23:31)boulder schreef: Vraag is ook hoeveel van die nieuwe Play en Play more abonnees zo'n doosje hebben gekregen met een beperkte abonnementsperiode, en die het nadien gaan opzeggen.
Zo krik je de cijfers kunstmatig wat op.

Wat totale abonnees betreft, lijkt mij wel logisch dat Telenet altijd wel wat verliest.
We komen van een situatie waarin Telenet bijna alle abonnees had (toen er nog geen BelgacomTV, TV Vlaanderen, Mobistar, enz. waren).
Er zijn steeds meer manieren om TV te kijken, dus is het logisch dat er ieder jaar wel een aantal klanten elders gaan kijken.

ik vind telenet voorlopig beste produkt in de quatroplanning
Zolang alles goed werkt,lees toch nog veel problemen,
Heb het ook zelf hier nog steeds.
Antwoord
#10
(04-05-2016, 19:40)master-magic schreef:
(03-05-2016, 07:44)natte schreef:
(30-04-2016, 23:31)boulder schreef: Vraag is ook hoeveel van die nieuwe Play en Play more abonnees zo'n doosje hebben gekregen met een beperkte abonnementsperiode, en die het nadien gaan opzeggen.
Zo krik je de cijfers kunstmatig wat op.

Wat totale abonnees betreft, lijkt mij wel logisch dat Telenet altijd wel wat verliest.
We komen van een situatie waarin Telenet bijna alle abonnees had (toen er nog geen BelgacomTV, TV Vlaanderen, Mobistar, enz. waren).
Er zijn steeds meer manieren om TV te kijken, dus is het logisch dat er ieder jaar wel een aantal klanten elders gaan kijken.

ik vind telenet voorlopig beste produkt in de quatroplanning
Zolang alles goed werkt,lees toch nog veel problemen,
Heb het ook zelf hier nog steeds.

Bij Proximus zijn er meer problemen vooral wat opnames betreft.
Antwoord