Topics: 952
Het gaat om het Franstalig Belgische zenderaanbod van M7 Group-aanbieder TeleSAT dat op dit moment nog via de Astra1 satelliet op 19 graden oost te ontvangen is. Dit aanbod bestaat uit de tv-zenders La Une, La Deux, La Trois, RTL TVI, RTL Club RTL en Plug RTL alsmede de radiozenders La Première VivaCité, Musiq3, Classic21, Pure FM, Bel RTL, Mint en Radio Contact. Deze zenders zijn vanaf 16 november via de Hotbird satelliet op 13 graden oost op de uitzendfrequentie 10.930 GHz – H- 3000 – 2/3 te ontvangen.
Overgangsperiode
Om TeleSAT-klanten voldoende de tijd te geven om de ontvangstapparatuur juist in te stellen, blijven de bovengenoemde tv- en radiozenders tot 1 januari 2017 op de Astra1-satelliet beschikbaar.
Deze overgangsperiode is speciaal bedoeld voor kijkers die een niet door M7 Group in bruikleen geleverde HD-satellietontvanger gebruiken. Deze dienen in enkele gevallen de wijziging handmatig in de ontvanger door te voeren. M7 Group brengt op 17 november een nieuwe fastscanzenderlijst voor TeleSAT uit waardoor klanten met een bruikleen ontvanger of satellietontvanger die fastscan ondersteunt zonder problemen en extra handelingen naar het zenderaanbod van de aanbieder kan blijven kijken.
TeleSAT al langer op Hotbird
Ontvangstproblemen voor TeleSAT-klanten worden er niet verwacht. Deze kijken – onder meer via door M7 Group aanbevolen monoblock LNB – al naar de Hotbird satelliet. Via deze satelliet worden al langere tijd de Franstalige landelijke zenders aangeboden.
Topics: 1,682
De tvv kijker die deze in het basic plus pakket hebben zitten mogen weer investeren in nieuwe lnb om deze nog te kunnen blijven ontvangen.
Ze maken er weer een boeltje van bij M7
(16-11-2016, 11:49)master-magic schreef: De tvv kijker die deze in het basic plus pakket hebben zitten mogen weer investeren in nieuwe lnb om deze nog te kunnen blijven ontvangen.
Ze maken er weer een boeltje van bij M7
Inderdaad door hun ook geen hotbird meer
Topics: 21
Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat ze het er om doen bij M7.
Ze zaten op Hotbird, daarmee waren ze niet interessant voor TVV klanten, die meestal geen mogelijkheid hadden om dit te ontvangen.
Daarna hebben ze zenders naar Astra1 verplaatst.
En plots, zoveel jaar later keren ze weer terug naar Hotbird.
In die periode gaan ze wel een aantal TVV kijkers verleid hebben om er nog eens Télésat bij te nemen.
Die staan daar nu weer met hun installatie.
Nog maar weinig leveranciers gezien met zoveel minachting voor hun klanten.
(16-11-2016, 22:13)boulder schreef: Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat ze het er om doen bij M7.
Ze zaten op Hotbird, daarmee waren ze niet interessant voor TVV klanten, die meestal geen mogelijkheid hadden om dit te ontvangen.
In die periode gaan ze wel een aantal TVV kijkers verleid hebben om er nog eens Télésat bij te nemen.
Nog maar rweinig leveranciers gezien met zoveel minachting voor hun klanten.
Kost hun minder
Topics: 1,682
(17-11-2016, 22:59)natte schreef: (16-11-2016, 22:13)boulder schreef: Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat ze het er om doen bij M7.
Kost hun minder
Maakt onze rekening niet,
Eerst iets aanbieden aan de mensen en het dan weer afpakken als je geen hotbird kan ontvangen.
Tvv klanten gaan nu weer zenders minder hebben vrees ik maar de prijs blijft zelfde,
Er komt alsmaar minder in het pakket en de prijs blijft stijgen.
(18-11-2016, 00:32)master-magic schreef: (17-11-2016, 22:59)natte schreef: (16-11-2016, 22:13)boulder schreef: Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat ze het er om doen bij M7.
Kost hun minder
Maakt onze rekening niet,
Eerst iets aanbieden aan de mensen en het dan weer afpakken als je geen hotbird kan ontvangen.
Tvv klanten gaan nu weer zenders minder hebben vrees ik maar de prijs blijft zelfde,
Er komt alsmaar minder in het pakket en de prijs blijft stijgen.
tiens precies taktiek telenet