Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Telenet HD zenders aanbod lijst (van Boulder!!!)
(04-11-2016, 22:39)Dreekes schreef:
(04-11-2016, 22:07)master-magic schreef: Plug rtl ook in HD zie ik net
Telenet is goed bezig! Nu nog ARD en ZDF in HD zetten en eventueel de documentaire zenders ( Travel Channel, Evenaar, de Discovery kanalen) en we zijn der bijna Smile .
En ik vermoed dat een+ en canvas+ nu ook in HD uitzenden. Die zitten op het Ketnet HD kanaal. Het beeld van deze beide zenders leek me onlangs toch veel scherper dan vroeger.
Misschien kan iemand dit bevestigen ?

'k weet niet of dit al werd vermeld maar Njam is nu ook in HD.
Antwoord
Lijst nog eens aangepast met viceland Wink
Antwoord
Het beeld van vitaya is ook nu echt hd,de encoders zijn kennelijk aangepast of de stream dat ze doorkrijgen van vitaya
Antwoord
(23-02-2017, 23:16)master-magic schreef: Het beeld van vitaya is ook nu echt hd,de encoders zijn kennelijk aangepast of de stream dat ze doorkrijgen van vitaya

Met Vitaya is dat dan de 4de MEDIALAAN zender die in HD uitzendt (VTM, Q2, CAZ en Vitaya), alleen VTMKzoom, KADET en Q-Music TV kanaal 39 zenden nog in SD uit, ik hoop dat MEDIALAAN spoedig die 3 zenders in HD laat uitzenden.
Antwoord
(24-02-2017, 07:06)apestaart12 schreef:
(23-02-2017, 23:16)master-magic schreef: Het beeld van vitaya is ook nu echt hd,de encoders zijn kennelijk aangepast of de stream dat ze doorkrijgen van vitaya

Met Vitaya is dat dan de 4de MEDIALAAN zender die in HD uitzendt (VTM, Q2, CAZ en Vitaya), alleen VTMKzoom, KADET en Q-Music TV kanaal 39 zenden nog in SD uit, ik hoop dat MEDIALAAN spoedig die 3 zenders in HD laat uitzenden.

Vrees dat deze zenders die nog in sd zijn niet nodig zijn in hd wegens lage kijkcijfers en niet rendabel genoeg om er hd versies van te maken,
Kinderen vinden het niet belangrijk of het hd of sd is.
En voor de q music zender is het via de app dat ze het inzetten omdat jongeren dit sneller bekijken dan op tv en op tv dan niet echt nodig is voor die enkele dat het bekijken dat het in hd willen vrees ik.
Antwoord
Ketnet zendt nu eindelijk echt in HD uit, dat heeft ook positieve gevolgen voor één+ en Canvas+ en dus zodoende kunnen die programma's die op één+ en Canvas+ uitgezonden worden ook in HD bekeken worden.
Antwoord
(15-03-2017, 22:20)apestaart12 schreef: Ketnet zendt nu eindelijk echt in HD uit, dat heeft ook positieve gevolgen voor één+ en Canvas+ en dus zodoende kunnen die programma's die op één+ en Canvas+ uitgezonden worden ook in HD bekeken worden.

Niet altijd,soms worden kinderprogramma's ook nog in SD uitgezonden op de HD versie,
Je ziet dit aan de gekartelde ondertiteling,
De ene keer SD en de andere keer HD
Net of ze nog aan het testen zijn,zie dit aan 4ever soms tijdens de week omdat ik ze opneem.
Antwoord
France Ô is terug in HD te zien.
CNN was de afgelopen weekend in SD te zien en sedert maandag weer terug in HD.
Ik geloof dat Telenet van die rare spelletjes speelt, eerst HD dan SD en nu weer HD, wat spoken ze daar bij Telenet uit?

A propos, TV5 Monde zendt nu echt in HD uit.
Antwoord
(05-04-2017, 01:04)apestaart12 schreef: France Ô is terug in HD te zien.
Ik geloof dat Telenet van die rare spelletjes speelt, eerst HD dan SD en nu weer HD, wat spoken ze daar bij Telenet uit?

Franse O is op sat ook weer in HD door de verhuis van de transponders van de Franse zenders
En van cnn was de bron miss niet bereikbaar meer door een probleem met de signaalverbinding,ook npo had problemen he
Komt misschien allemaal vanuit Amsterdam via glasvezel.

Tv5 monde is op sat ook iets beter beeld maar nog niet echt zuiver HD
Je ziet nog de karteling rond de logos
Op Telenet ziet je dat ook nog.
De verhuis op Astra van Franse zenders heeft er alles mee te maken.
Antwoord
(05-04-2017, 01:04)apestaart12 schreef: France Ô is terug in HD te zien.

CNN toch terug hier in SD momenteel.
Antwoord