Zelf makkelijk een extra zenderpakket nemen? Na een verhuizing je adres wijzigen? Of online je smartcard heractiveren? Met Mijn Canal Digitaal ben je met jouw abonnement volledig ‘in control’. Hieronder staan alle mogelijkheden van jouw persoonlijke Mijn Canal Digitaal-account op een rijtje.
Nadat je een Canal Digitaal-abonnement neemt, ontvang je inloggegevens voor jouw Mijn Canal Digitaal-account. Dit is jouw gratis persoonlijke, afgesloten ruimte op de website. Hierin beheer je alles wat met jouw abonnement te maken heeft. Heb je nog geen Mijn Canal Digitaal? Maak er dan snel een aan om gebruik te maken van alle voordelen.
Persoonlijke gegevens aanpassen
Nadat je inlogt, kom je op jouw profielpagina terecht. Hier kun je jouw persoonlijke gegevens en wachtwoord aanpassen. Ben je verhuisd? Dit is de plek waar je dan jouw adres aanpast. Ook kun je hier je e-mailadres en telefoonnummer wijzigen.
Nota bekijken
In Mijn Canal Digitaal heb je makkelijk en snel inzicht in je nota’s. Je ziet meteen wat de abonnementskosten van de afgelopen maand zijn. Druk op ‘Bekijk nota’ om de details van je nota te bekijken. Je ziet dan precies hoeveel je voor welk zenderpakket betaalt. Ook weet je zo meteen of er nog een bedrag openstaat dat je nog moet betalen. Scheelt mogelijk verwarring, en dat is altijd fijn!
Je kunt nu ook je betaalachterstand inzien en voldoen via de persoonlijke omgeving. Log in met de bij jou bekende inloggegevens, ga naar ‘Nota’ en klik op ‘Betaal’. Hier kan je via iDeal, creditcard (van Visa, Mastercard en Maestro) en PayPal betalen. Ben je afgesloten? Dan sluiten we je na maximaal twee werkdagen na betaling weer aan!
Alle voordelen van Mijn Canal Digitaal op een rij:
- Je nota’s bekijken en betalen
- Eenvoudig je persoonlijke gegevens wijzigen
- Je abonnement(en) inzien en beheren
- Je (extra) smartcard registreren of heractiveren
Smartcard wijzigen:
Moet je iets regelen voor je smartcard? Ook dit kan in Mijn Canal Digitaal. Je kunt hier een extra smartcard registeren. Daarnaast kun je jouw smartcard heractiveren, wat misschien moet als het Canal Digitaal recreatieseizoen begint en je weer naar je Recreatie Basis HD-pakket gaat kijken.
Dit hoeft in principe niet, want je heractiveert je smartcard meestal ook door de tv op NPO1 of het Canal Digitaal Info & Nieuws-kanaal te zetten, dat te vinden is op kanaal 14. Zap vervolgens niet, dan kun je als het goed is binnen een half uur de zenders uit je pakket weer ontvangen. Tot slot kun je het abonnement van je losse smartcard overzetten op een geïntegreerde smartcard die in een interactieve ontvanger zit.
Zenderpakketten wijzigen
Staan er in een bepaalde maand een paar mooie sportwedstrijden op het programma? Maar kun je die niet kijken omdat de zenders hiervoor niet in je zenderpakket zitten? In Mijn Canal Digitaal kun je jouw zenderpakketten beheren. Je kunt dus makkelijk een ander zenderpakket en aanvullende zenderpakketten nemen.
Dit is eenvoudig. Bij Producten druk je op ‘Wijzig abonnement’. Vervolgens kun je jouw pakket wijzigen. Je kunt dan bijvoorbeeld overstappen van een Basis HD-pakket naar een Entertainment HD-pakket. Ook kun je aanvullende pakketten nemen, zoals Ziggo Sport Totaal of FOX Sports Eredivisie. Druk naast zo’n pakket op ‘Voeg toe’. Rechts in beeld zie je dan jouw nieuwe prijsoverzicht. Druk op ‘Ga verder met bestelling’ om verder te gaan. Vervolgens zie je precies welke veranderingen je gaat doorvoeren. Zet een vinkje bij de voorwaarden en druk op ‘Plaats uw bestelling’.
En dan? Je ontvangt spoedig een e-mail die je bestelling bevestigt. Zodra je aanvraag is verwerkt, kun je de extra zenders bekijken. Vaak is dit binnen een dag geregeld.
Zenders beveiligen met pincode
In het enorme zenderaanbod zitten ook zenders die niet bedoeld zijn voor de ogen van kinderen. Als je wilt, kun je in Mijn Canal Digitaal een pincode voor deze zenders toevoegen. Zo zijn bijvoorbeeld erotische zenders alleen te zien na het invoeren van deze viercijferige code. Het is trouwens ook mogelijk om erotische zenders uit te zetten. Ze zijn dan helemaal niet meer te bekijken.
Contractinformatie
Per smartcard bekijk je de gegevens van het abonnement dat aan deze kaart is gekoppeld. Heb je bijvoorbeeld een hoofdabonnement, met daarnaast één of meer extra abonnementen? Dan kun je per smartcard de contractinformatie bekijken. Je ziet hier de looptijd van je contract en je klantnummer. Dat laatste is handig om bij de hand te houden als je een keer met de klantenservice belt.