14-02-2018, 21:06
Viacom Benelux, dat de merken Nick Jr., Nickelodeon, MTV, Comedy Central en Spike in haar portfolio heeft, ziet haar marktaandeel in januari onder volwassenen toenemen met 16%, vergeleken met dezelfde maand een jaar eerder.
De grootste stijging is te vinden in de leeftijdsgroep 20-49 jaar die en masse afstemden op programma’s van Comedy Central en Spike. Comedy Central wist het markaandeel te vergroten met 20%. Dit was vooral te danken aan 'Friends', 'Family Guy' en 'South Park'. Spike breidde het marktaandeel uit met maar liefst 50% waarbij de Nederlandse 'Ink Master'-uitzending van 29 januari de best bekeken aflevering was. Tezamen met de multiplatformmerken MTV en Nickelodeon die online en op social media krachtig aanwezig zijn, is januari 2018 positief afgesloten.
Comedy Central
Viacom’s zender Comedy Central is de #3 zender van Nederland onder jongvolwassenen in januari met 5,5% marktaandeel. De meest bekeken shows waren 'Friends', 'Family Guy', 'How I Met Your Mother', 'Late Late Show with James Corden' en 'South Park'.
Spike
De top 15-zender Spike die met het succesvolle 2e seizoen van 'Ink Master - Meesters van de Lage Landen' is gestart, haalde met de uitzending van 29 januari de best bekeken aflevering van de maand. De meest bekeken shows waren 'Ink Master', 'Bar Rescue', 'Face Off', 'Ghost Adventures' en 'Cutthroat Kitchen'.
Nickelodeon
Nickelodeon scoorde online met de terugkeer van 'Het Huis Anubis' dat via de Nickelodeon Nederland app en website een groei van 13% lieten zien in januari, ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar.
Nickelodeon Nederland had meer dan 574.000 video views in januari op de eigen Facebookpagina en 9,4 miljoen media-impressies.
MTV
MTV Nederland groeit fors op social media in januari. Meer dan 2,5 miljoen video views zijn afkomstig van de eigen Facebookpagina en 35 miljoen merkimpressies via online en op social media.
De grootste stijging is te vinden in de leeftijdsgroep 20-49 jaar die en masse afstemden op programma’s van Comedy Central en Spike. Comedy Central wist het markaandeel te vergroten met 20%. Dit was vooral te danken aan 'Friends', 'Family Guy' en 'South Park'. Spike breidde het marktaandeel uit met maar liefst 50% waarbij de Nederlandse 'Ink Master'-uitzending van 29 januari de best bekeken aflevering was. Tezamen met de multiplatformmerken MTV en Nickelodeon die online en op social media krachtig aanwezig zijn, is januari 2018 positief afgesloten.
Comedy Central
Viacom’s zender Comedy Central is de #3 zender van Nederland onder jongvolwassenen in januari met 5,5% marktaandeel. De meest bekeken shows waren 'Friends', 'Family Guy', 'How I Met Your Mother', 'Late Late Show with James Corden' en 'South Park'.
Spike
De top 15-zender Spike die met het succesvolle 2e seizoen van 'Ink Master - Meesters van de Lage Landen' is gestart, haalde met de uitzending van 29 januari de best bekeken aflevering van de maand. De meest bekeken shows waren 'Ink Master', 'Bar Rescue', 'Face Off', 'Ghost Adventures' en 'Cutthroat Kitchen'.
Nickelodeon
Nickelodeon scoorde online met de terugkeer van 'Het Huis Anubis' dat via de Nickelodeon Nederland app en website een groei van 13% lieten zien in januari, ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar.
Nickelodeon Nederland had meer dan 574.000 video views in januari op de eigen Facebookpagina en 9,4 miljoen media-impressies.
MTV
MTV Nederland groeit fors op social media in januari. Meer dan 2,5 miljoen video views zijn afkomstig van de eigen Facebookpagina en 35 miljoen merkimpressies via online en op social media.