23-03-2018, 16:41
In Brussel is op een deel van het kabelnetwerk sprake van een behoorlijke chaos en slechte dienstverlening. Telenet heeft alles overgenomen, maar moet eerst forse upgrades doorvoeren.
In de stad Brussel is een groot deel van het kabelnet, het voormalige Coditel, na het opkopen door de Franse aanbieder SFR flink verwaarloosd. SFR investeerde nauwelijks in digitalisering laat staan in een goede klantenservice. Opvallend is ook nog het enorme aantal van wel 36 analoge televisie-zenders. Klanten in het SFR-gebied klagen ondertussen volgens een recente reportage van de Waalse zender RTL TVi steen en been. Internet ligt er soms weken uit en de klantenservice verloopt 'via een Marokkaans callcenter dat voortdurend de hoorn erop smijt'. Beterschap is op komst, want Telenet heeft het netwerk van het Franse SFR overgenomen. In delen van Brussel waar Telenet al langer het kabelnet beheert, is de situatie nu al net als in heel Vlaanderen. Ook in de rest van Brussel gaat Telenet volledige diensten en service aanbieden, maar dat kan pas als de volledige transitie en upgrade van het netwerk zijn afgerond.
In de stad Brussel is een groot deel van het kabelnet, het voormalige Coditel, na het opkopen door de Franse aanbieder SFR flink verwaarloosd. SFR investeerde nauwelijks in digitalisering laat staan in een goede klantenservice. Opvallend is ook nog het enorme aantal van wel 36 analoge televisie-zenders. Klanten in het SFR-gebied klagen ondertussen volgens een recente reportage van de Waalse zender RTL TVi steen en been. Internet ligt er soms weken uit en de klantenservice verloopt 'via een Marokkaans callcenter dat voortdurend de hoorn erop smijt'. Beterschap is op komst, want Telenet heeft het netwerk van het Franse SFR overgenomen. In delen van Brussel waar Telenet al langer het kabelnet beheert, is de situatie nu al net als in heel Vlaanderen. Ook in de rest van Brussel gaat Telenet volledige diensten en service aanbieden, maar dat kan pas als de volledige transitie en upgrade van het netwerk zijn afgerond.