Topics: 21
Maar toch 9 jaar langer dan oorspronkelijk hier aangekondigd.
Oorspronkelijk aangekondigd in augustus 2015 op dit forum, aangekondigd door Telenet in november 2024...
Daaraan zie je dat je niet direct een bestaande oplossing moet weggooien.
Tegen dat het zover is zijn we dus 2030, 15 jaar later dus.
Topics: 1,682
(07-11-2024, 10:30)boulder schreef: Maar toch 9 jaar langer dan oorspronkelijk hier aangekondigd.
Oorspronkelijk aangekondigd in augustus 2015 op dit forum, aangekondigd door Telenet in november 2024...
Daaraan zie je dat je niet direct een bestaande oplossing moet weggooien.
Tegen dat het zover is zijn we dus 2030, 15 jaar later dus.
het was toen niet officieel door telenet gemeld, was van via via een idee,
dat dit uitkomt na enkele jaren is toevallig en klein beetje te verwachten.
er zijn heel veel bedrijven dat zijn films en series via apps aanbieden en er komen er meer en meer bij,
men ziet nu ook zelf dat wat jij al eerder zei en iets normaal is dat de bedrijven nu inzien dat dit niet de oplossing is omdat series en films voor de klant nu verspreid aangeboden wordt en de klant niet blijvend klant blijft maar van de ene naar de andere overschakelt voor 1 a 2 maanden op iets geabonneerd te zijn en dan te veranderen naar een andere voor dezelfde periode om toch iets te bekijken maar niet het bedrag willen neerleggen voor alle apps samen van al die aanbieders.
of we in de toekomt meer aanbieders zullen zien samenkomen als 1 aanbieder is nog koffiedik kijken, maar in Amerika is zijn ze wel al begonnen met de kleinere aanbieders samen te brengen als 1 aanbieder (paramount+ is daarmee gestart al).
in België hebben we Streamz dat ook niet echt van de grond komt door het aanbod dat niet echt interessant genoeg is en het bedrag te hoog voor wat men krijgt (een groot deel is gratis te vinden op VRT MAX bv en op vtmgo met reclame),
de rest is te flauw van aanbod waarvoor men veel geld betaald.
Topics: 21
De voorspelling op zich was niet fout, maar de datum wel.
Het is ook een trend die al lang bezig is, en daar kun je als individu weinig tegen beginnen.
De jeugd vindt streaming 'modern' en opnemen 'ouderwets', en steeds meer mensen nemen Netflix en co.
Het is een model dat op lange termijn ook veel hogere winstmarges genereert.
Doe daar dan nog de verplichte huurbox bij en de winst is vele malen groter dan bij de klassieke DVB-C.
Eigenlijk is het vreemd, ik herinner mij uit mijn kindertijd hoe het als een horrorscenario gezien werd dat er tweewegs communicatie zou zijn, zodat de provider zou weten naar wat je aan het kijken bent, en er dus "Pay per view" mogelijk is.
Dat is nu net waar we met een lange omweg naar aan het evolueren zijn.
Lineaire zenders gaan verdwijnen, en dan neem je een abonnement op bijv. VRT Max, en op VTM Go, en op Go Play.
Volgende stap is dan dat je per programma betaalt.
Et voilà...
Topics: 1,682
(08-11-2024, 19:08)boulder schreef: De voorspelling op zich was niet fout, maar de datum wel.
Het is ook een trend die al lang bezig is, en daar kun je als individu weinig tegen beginnen.
De jeugd vindt streaming 'modern' en opnemen 'ouderwets', en steeds meer mensen nemen Netflix en co.
Het is een model dat op lange termijn ook veel hogere winstmarges genereert.
Doe daar dan nog de verplichte huurbox bij en de winst is vele malen groter dan bij de klassieke DVB-C.
Eigenlijk is het vreemd, ik herinner mij uit mijn kindertijd hoe het als een horrorscenario gezien werd dat er tweewegs communicatie zou zijn, zodat de provider zou weten naar wat je aan het kijken bent, en er dus "Pay per view" mogelijk is.
Dat is nu net waar we met een lange omweg naar aan het evolueren zijn.
Lineaire zenders gaan verdwijnen, en dan neem je een abonnement op bijv. VRT Max, en op VTM Go, en op Go Play.
Volgende stap is dan dat je per programma betaalt.
Et voilà...
dat zijn ze van plan bij ARD-ZDF vanaf 2030 dat je per programma gaat kijken, maar of ze er geld voor gaan vragen is nog niet duidelijk, denk van wel, of als een abbo op de zender zoals nu VTMGo+ waarbij je betaald voor geen reclame en programma's veel vroeger kan zien dan de andere mensen.
Streamz doet dit nu ook al hé, een programma dat je kan bekijken en paar maanden tot een jaar later komt het pas op tv voor iedereen.
dit heeft ook zijn voordelen, je kan het bekijken zonder reclame en je kan het al veel eerder zien en zo je lijstje met series en films eerder aanvullen voor waneer er eens een keer niks is (wat bij VTM meermaals voorvalt als je VTM kijkt, maar dat is je interesses in wat je wilt zien, op Canvas komen er ook mooie dingen voorbij).