(11-03-2025, 03:33)master-magic schreef: vrees dat we het met satelliet tv zullen moeten doen als er binnen 5 jaar nog zenders van belgie en nederland te vinden zijn op satelliet met hun bezuinigingen op de transponders om de zoveel tijd, maar met al die SD zenders van belgie op satelliet hebben we er niet veel aan in feite.
Ik vrees dat het hoe langs om sneller gaat.
5 jaar is echt het maximum, en bij Telenet winkels maken ze graag klanten bang, mijn zus heeft ook al haar digicorder ingeleverd om zo'n TV box in de plaats te krijgen, want "dat ging binnenkort verdwijnen".
Binnen 5 jaar denk ik niet dat er nog iets van TV Vlaanderen op satelliet zal bestaan, en ik denk zelfs dat het geen 5 jaar meer gaat duren.
Ook daar doen ze niets liever dan u richting IPTV duwen.
Of de BBC nog uitzendt op satelliet in 2030 is ook niet helemaal zeker.
Ik heb mijn schoteltje, en dat zal nog wel een hele tijd blijven hangen, maar dat belet niet dat daar straks misschien niet veel meer te zien is.
(11-03-2025, 03:33)master-magic schreef: ik heb zo een dubbel gevoel met streaming ook, ik kijk dat veel via tv voor films en series, maar heb vanavond eens ergens een programma bekeken via NPO Start op m'n smartphone, had gelukkig de ondertiteling groot staan want anders was het moeilijk volgen, maar op zo een klein schermpje kijken is toch geen voordeel, zou dat niet kunnen gewoon worden.
Ja, je hoeft natuurlijk niet op een klein schermpje te kijken.
Alleen, als je alles moet streamen ben je 100% afhankelijk van de leverancier en diens prijzen.
Als men denkt dat het commercieel haalbaar is, maken ze van de Vlaamse zenders gewoon een systeem waar je voor elk programma moet apart betalen.
Als er niets nog lineair wordt uitgezonden, kan dat technisch perfect.
En je ziet dat sommige mensen wel veel geld overhebben voor een of andere gemiste aflevering van een programma.
Tegelijk vind ik steeds minder programma's die ik nog het bekijken waard vind op TV, zeker als het de Vlaamse zenders betreft.
Veel te veel programma's met BV's, reality shows en talentenjachten.
Ik vind dat men vroeger toch betere TV maakte.