Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Altsat
Dit was een bekende winkel uit Aalst, vroeger officieel Dreambox importeur en dergelijke.
Als je nu naar de site gaat, is die offline.
Op google staat "permanent gesloten".
Weet er iemand wat daarmee gebeurd is?
Zijn die gestopt of zo?

Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Ahja, en Satvision uit Lauwe staat ook als "permanent gesloten" op google.
Ook gestopt?
Antwoord
(05-03-2025, 13:34)boulder schreef: Dit was een bekende winkel uit Aalst, vroeger officieel Dreambox importeur en dergelijke.
Als je nu naar de site gaat, is die offline.
Op google staat "permanent gesloten".
Weet er iemand wat daarmee gebeurd is?
Zijn die gestopt of zo?

Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Ahja, en Satvision uit Lauwe staat ook als "permanent gesloten" op google.
Ook gestopt?

Denk dat die ermee gestopt zijn, is al van begin februari dat die hun site hebben leeg gemaakt, er is nog ene die deze site op hun site linkte en ik een link terug zette van in west Vlaanderen dat ermee gestopt is.
vrees dat satelliet tv en allerhande een uitstervende soort is.
de jeugd kijkt liever op een klein schermpje naar de programma's dat hij wilt zien,
satelliet is voor 40 jaar en ouder vrees ik en voor wie tv wilt zien op een gratis manier (na aankoop toestel en schotel).
Antwoord
(09-03-2025, 04:02)master-magic schreef: vrees dat satelliet tv en allerhande een uitstervende soort is.
de jeugd kijkt liever op een klein schermpje naar de programma's dat hij wilt zien,
satelliet is voor 40 jaar en ouder vrees ik en voor wie tv wilt zien op een gratis manier (na aankoop toestel en schotel).
Ik vrees het ook.
2030Q1 is het allerlaatste dat DVB-C nog zou bestaan.
Je ziet ook dat VU+, Dream en dergelijke geen nieuwe modellen meer ontwerpen.
Het is altijd een vreemd gevoel om je een uitstervende soort te voelen.
We zijn zoals die zendamateurs.
Ooit leek het magie, dat je met een enorme antenne, een toestel, en wat draaien aan allerlei knoppen kon luisteren naar iemand uit Tokyo.
Sedert we videochatten hebben is dat natuurlijk flauwe kost.
Ik ben zelf daar nooit mee bezig geweest, maar ik kan mij indenken dat het gevoel gelijkaardig is.
Antwoord
(10-03-2025, 11:21)boulder schreef:
(09-03-2025, 04:02)master-magic schreef: vrees dat satelliet tv en allerhande een uitstervende soort is.
Ik vrees het ook.
2030Q1 is het allerlaatste dat DVB-C nog zou bestaan.
Je ziet ook dat VU+, Dream en dergelijke geen nieuwe modellen meer ontwerpen.
Het is altijd een vreemd gevoel om je een uitstervende soort te voelen.
We zijn zoals die zendamateurs.
Ooit leek het magie, dat je met een enorme antenne, een toestel, en wat draaien aan allerlei knoppen kon luisteren naar iemand uit Tokyo.
Sedert we videochatten hebben is dat natuurlijk flauwe kost.
Ik ben zelf daar nooit mee bezig geweest, maar ik kan mij indenken dat het gevoel gelijkaardig is.

idd, Dreambox is failliet normaal gezien of sinds kort alweer overgenomen???
denk dat VU+ ook niet gemakkelijk heeft, gelukkig dat er nog landen zijn zoals Duitsland waar nog veel FTA satelliet tv gekeken wordt en er af en toe nieuwe toestellen nodig zijn.
ben ook nog aan het bekijken wat ik ga doen binnen 5 jaar, gebruik hier ook nog DVB-C naast satelliet tv.
vrees dat we het met satelliet tv zullen moeten doen als er binnen 5 jaar nog zenders van belgie en nederland te vinden zijn op satelliet met hun bezuinigingen op de transponders om de zoveel tijd, maar met al die SD zenders van belgie op satelliet hebben we er niet veel aan in feite.
ik heb het nog meegemaakt met de zendamateurs, heb nog zo toestel liggen maar voor de digitale zenders via de zendamateur optie.
in de jaren 80 was de analoge zendamateurisme zo groot, iedereen moest dit dan hebben.
als je nu vraagt aan de jeugd wat een CB is dan horen ze het donderen in Keulen.

ik heb zo een dubbel gevoel met streaming ook, ik kijk dat veel via tv voor films en series, maar heb vanavond eens ergens een programma bekeken via NPO Start op m'n smartphone, had gelukkig de ondertiteling groot staan want anders was het moeilijk volgen, maar op zo een klein schermpje kijken is toch geen voordeel, zou dat niet kunnen gewoon worden.
Antwoord