Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tvverkoop wk valt tegen
WK-VERKOOP TELEVISIES VALT TEGEN

De consument is afwachtend met de aankoop van een nieuwe televisie. De verkoop rond het WK voetbal valt tegen in vergelijking met vier jaar geleden. De verkoop is bijna gehalveerd.
Ondanks dat televisiefabrikanten met nieuwe technieken als OLED, Ultra HD en gebogen (curved) beeldschermen de verkoop van televisies willen stimuleren, maakt de consument pas op de plaats en houdt de hand op de knip. Marktonderzoeker Gfk meldt aan de NOS dat er dit jaar rond het WK voetbal in Brazilië 279.000 televisies worden verkocht. Vier geleden tijdens het vorig WK voetbal in Zuid-Afrika gingen er nog 527.000 televisies over de toonbank.

MARKT VERZADIGD

Gfk denkt dat de markt verzadigd is en dat de meeste concurrenten niet bereid zijn om binnen vier jaar een nieuwe televisie te kopen. Tijdens het WK voetbal van 2010 werden veel platte HD-televisies verkocht om oudere beeldbuistelevisies te vervangen. Het WK voetbal was toen in HD-kwaliteit te bekijken. Dit jaar ligt de focus van televisiefabrikanten op Ultra HD. Het probleem is echter dat er voor de consument geen enkele wedstrijd live in Ultra HD-kwaliteit in de Nederlandse huiskamer te bekijken is. Ondanks de mindere verkoop in vergelijking met vier jaar geleden zorgt het WK voetbal wel voor een stimulans in de verkoop van televisies. De verkoop ligt twintig procent hoger dan een jaar geleden toen er geen grote mondiale sportevenementen waren.
Antwoord
mensen gaan geen nieuwe tv meer kopen na 4 jaar na de crisis,
velen zijn gewaarschuwt door die crisis en letten meer op wat ze uitgeven.
Antwoord
inderdaad laatste tv ook uit aldi gaan halen
Antwoord
Natte, als ik uw post goed lees gaat dit weeral eens over nederland!(zoals uw meeste post's) Wat hebben wij belgen eraan dat er in nederland minder tv's verkocht zijn. Dat zal hier waarschijnlijk ook wel zijn maar toch.
Antwoord
(25-06-2014, 08:32)tontol36 schreef: Natte, als ik uw post goed lees gaat dit weeral eens over nederland!(zoals uw meeste post's) Wat hebben wij belgen eraan dat er in nederland minder tv's verkocht zijn. Dat zal hier waarschijnlijk ook wel zijn maar toch.

Ik erger me hier allemaal niet meer aan wat hier nu gezegd of geschreven word.De één mag dit en de andere dat.Of je nu 2 woorden schrijft is dit ook al genoeg tegenwoordig.
Antwoord
(25-06-2014, 08:32)tontol36 schreef: Natte, als ik uw post goed lees gaat dit weeral eens over nederland!(zoals uw meeste post's) Wat hebben wij belgen eraan dat er in nederland minder tv's verkocht zijn. Dat zal hier waarschijnlijk ook wel zijn maar toch.

beste tontol dit is een benelux probleem. ook selection en zo klagen steen en been.
Antwoord
(25-06-2014, 08:54)Dimira schreef:

Ik erger me hier allemaal niet meer aan wat hier nu gezegd of geschreven word.De één mag dit en de andere dat.Of je nu 2 woorden schrijft is dit ook al genoeg tegenwoordig.

mooi gezegd dimi. de ene wordt gecensureerd de andere mag volle bak mening geven
Antwoord