Telenet lanceert nieuwe zenderpakketten op 17 september 2013
#41
Kan er iemand een lijstje maken welke zenders er allemaal weg zijn ?
Antwoord
#42
Zeg kris je weet toch dat het voetbal is straks?Weet iemand hoe je dit desnoods moet bestellen?Ook weer bellen of kan dit online want daarstraks was er nog niets te zien.
Antwoord
#43
Ja ik kan dat nu zo niet nazien want mijn zenders staan niet origineel en heb ook niet meer alle pakketen.Maar natte ben je zeker dat je wel geen zenders vergeten bent?Want volgens mij moet je die andere zenders van dat ander pakket er ook bij tellen of zie ik dat verkeerd?
Antwoord
#44
Natte een deel van de zenders uit uw lijstje zitten in het basisaanbod, en dit blijft gewoon voor iedereen.
Antwoord
#45
Ik heb daarstraks de LiveChat herbeken en volgende zenders verdwijnen : BBC3, BBC4, VTM K-Zoom+. Hierover waren er vragen van klanten. Van andere zenders zoals Foodchannel en enkele kinderzenders is ook geen sprake meer. Deze zenders blijven wel in het PlusPakket bestaan, maar vanaf 2014 zal het PlusPakket verdwijnen.

Zie hieronder (Bron : Telenet Site) : In de loop van 2014 zal het Plus Pakket beëindigd worden. Daarover krijg je als Plus Pakket-abonnee op het gepaste moment meer info
Antwoord
#46
slechte zet van telenet,zullen veel bij basis blijven,
alsook omdat het duurder is en een heleboel zenders verdwijnen :-o
loopt het zo slecht bij telenet :p
net op tijd alles opgezegd dus lol
Antwoord
#47
Het is dus grotendeels zoals ik gezegd had : samensmelting van zenderpakketten, en wie maar een paar zenders wilde hebben, moet nu ineens een heleboel andere zenders erbij nemen, en komt dus duurder uit.
Telenet zegt wel dat ze het doen om te "vereenvoudigen", maar als je dan goed luistert, dan blijven er nog altijd een heleboel pakketten bestaan.
Sporting Telenet blijft een apart pakket, Net Gemist, Ooit Gemist, blijven apart.
De Franstalige extra paketten worden ook niet opgeheven.
Er blijft dus een hele resem extra pakketten bestaan.
En vooral, er verdwijnen ook zenders.
BBC3 en BBC4 verdwijnen.

Er is ook veel onduidelijkheid.
Blijft dat HD XL pakket nu bestaan ?
Hoe zit het met BBC One HD ?
Als ik het zo bekijk, ben ik blij dat ik indertijd besloten heb een schotel bij te zetten.
Van TV Vlaanderen ben ik niet tevreden geweest, maar tegen het einde van het jaar of begin volgend jaar ga ik dus naast BBC One HD en BBC Two HD ook nog eens BBC Three HD en BBC Four HD hebben, en allemaal gratis.
En tegelijk op Telenet misschien alleen BBC One HD, en BBC2 in SD, en geen BBC3 of BBC4 meer, zelfs niet als je ervoor bijbetaalt...

Men heeft het vooral over het Plus pakket en Prime.

Ik vind het vooral een herverpakken, het anders voorstellen en een andere naam geven van zaken.
Zo wordt gepocht met het groot aantal films en series die je on demand kan opvragen.
Tijdens die live chat vroeg iemand of er dan iets aan de 'windowing' verandert (windowing betekent dat een film eerst gedurende een bepaalde periode (het window = tijdsvenster) exclusief in de cinema te zien is, daarna een tijdje exclusief op DVD/Blueray/betalende on demand, daarna nog een periode op Prime/Prime on demand en dan pas op de gewone TV kanalen te zien is.
Het antwoord was neen.
Dat betekent dat veel van die films die ze meerekenen in die 2000 films, films en serieafleveringen zijn die uit het Prime on demand aanbod komen, die je nu dus ook al gratis kon opvragen met je Prime aanbod.
De nieuwste films zul je dus nog altijd in de TV theek vinden, ook al heet die nu anders, en zul je nog altijd voor moeten voor betalen.

Wat ik wel interessant vind is dat ze zeggen dat je in de toekomst opnames naar PC of tablet zou kunnen downloaden, zodat je ze dan bijv. aan de zee zou kunnen bekijken.
Ongelofelijk eigenlijk als je ziet hoeveel moeite ze gedaan hebben met de codering om ervoor te zorgen dat je niet met een ander toestel kunt kijken, want op een Dreambox, VU+, xTrend,... systeem kun je files met je opnames gewoon overcopiëren naar PC.
Ik vermoed dat er dus ergens DRM op die opnames zal zitten, zodat je ze niet eindeloos kunt herbekijken of doorgeven.

Maar mijn conclusie is dat ze vooral proberen klanten naar een duurder maandelijks abonnement te duwen.
Ook als je maar een paar zenders van het pluspakket had, moet je nu ineens 15€/maand uitgeven als je ze wilt houden.
Rio anderzijds kost niet zoveel extra tov. Prime, maar hetgeen ik gehoopt had (alle Prime zenders in HD) zit er dus blijkbaar niet in.
De nadruk ligt veel meer op video op aanvraag, en ik vermoed dat dat de reden is dat er zenders geschrapt worden.
Die muxen kunnen dan hergebruikt worden voor video op aanvraag.

Voor de gewone zenders zal het ook moeilijker worden, want als dit een succes wordt zal er nog veel meer video op aanvraag gebeuren, en veel minder naar zenders gekeken worden.
Doe er dan nog een Netflix bij, en ik zie het Vier, 2Be en dergelijke echt wel moeilijk krijgen.

Voor mezelf kan het wel zijn dat ik naar die Rio overga, omdat ik nu al Prime heb, en het verschil in prijs niet zo groot is, en er toch wel een aantal zenders bijkomen dan.
Antwoord
#48
Ja, en ik vind het ook spijtig dat sommige zenders die nu in het Pluspakket zitten en niet meer in Rio, dat ze die zenders niet hebben toegevoegd aan het basispakket. Slechte zet van Telenet.

Veel klanten hebben ook enkel een entertainment pack, kids-en doc. pakket en deze klanten moeten nu plotseling meer betalen om dezelfde zenders te behouden en eigenlijk zijn ze geen vragende partij voor al de rest erbij.

Ook zegt Telenet dat ze naar de klanten luisteren wat ze willen, ik vraag mij toch steeds af wie die klanten dan wel zijn.
Antwoord
#49
(18-09-2013, 07:45)boulder schreef: De nadruk ligt veel meer op video op aanvraag, en ik vermoed dat dat de reden is dat er zenders geschrapt worden.
Die muxen kunnen dan hergebruikt worden voor video op aanvraag.

gaan ze echt niet toekomen met de 3 bestaande muxen voor video on demand en de 2 muxen waar ze nog mee testen voor die video on demand,
er kunnen toch ongeveer 5 films per mux tergelijk gebruikt worden en dat word dan nog per regio verdeeld of per centrale of hoe het ook eigenlijk in elkaar zit (nog niet echt getest die optie).
en als je dan in een buurt zit waar weinig on demand word gekeken dan is dat weggesmeten ruimte voor mogelijke toekomstige zenders.
zou het niet kunnen dat die zenders hun contracten verloopt en dat telenet er een draai aan geeft dat ze plaats moeten vrijmaken en ze die niet verlengen wegens te duur worden ofzo.
want vind het bizar dat ze een BBC3 en 4 bv niet meer gaan aanbieden.
bij andere providers zie ik deze momenteel nog niet verdwijnen.
en wat dan met de kids zenders van de BBC,die verdwijnen dan ook mooi mee met die 2.
Antwoord
#50
(18-09-2013, 09:43)master-magic schreef:
(18-09-2013, 07:45)boulder schreef: De nadruk ligt veel meer op video op aanvraag, en ik vermoed dat dat de reden is dat er zenders geschrapt worden.
Die muxen kunnen dan hergebruikt worden voor video op aanvraag.

gaan ze echt niet toekomen met de 3 bestaande muxen voor video on demand en de 2 muxen waar ze nog mee testen voor die video on demand,
er kunnen toch ongeveer 5 films per mux tergelijk gebruikt worden en dat word dan nog per regio verdeeld of per centrale of hoe het ook eigenlijk in elkaar zit (nog niet echt getest die optie).
en als je dan in een buurt zit waar weinig on demand word gekeken dan is dat weggesmeten ruimte voor mogelijke toekomstige zenders.
zou het niet kunnen dat die zenders hun contracten verloopt en dat telenet er een draai aan geeft dat ze plaats moeten vrijmaken en ze die niet verlengen wegens te duur worden ofzo.
want vind het bizar dat ze een BBC3 en 4 bv niet meer gaan aanbieden.
bij andere providers zie ik deze momenteel nog niet verdwijnen.
en wat dan met de kids zenders van de BBC,die verdwijnen dan ook mooi mee met die 2.

Men kan beter enkele nieuwe zenders terug aanbieden.Ik versta het ook niet goed waarom ze die er hebben afgezwierd.Ja,het was een deels gedeelde zender tot 20.00 uur dacht ik.Maar nu heb je ineens 4 zenders minder.En er zijn er nog denk ik.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)