3 mtv zenders verdwijnen bij M7 vanaf oktober
#1
Vanaf 1 oktober stopt VIACOM, de organisatie achter het merk ‘MTV’ met de doorgifte van de zenders MTV Dance, MTV Hits en MTV Rocks in de Benelux.

Als klant van Canal Digitaal kun je deze zenders vanaf 1 oktober helaas niet meer ontvangen.
Antwoord
#2
Viacom Networks stopt op 1 oktober met het leveren van enkele muziekkanalen in de Benelux die onder de merknaam MTV vallen.
Het hoofdkanaal MTV blijft wel beschikbaar.

Het besluit van Viacom is door Canal Digitaal aan klanten bekendgemaakt. Op 1 oktober stopt de doorgifte van de kanalen MTV Hits, MTV Dance en MTV Rock. Canal Digitaal en TV Vlaanderen gebruiken voor deze kanalen de satellietdistributie van Viacom die op Astra 1-satelliet op 19.2 graden oost is te vinden.
Antwoord
#3
(03-09-2017, 18:09)natte schreef: tjz rock vind ik erg hopelijk blijft live kanaal

Gaat over de 3 zenders van mtv dat in het bericht staan,degene die daar in staan gaan waarschijnlijk ook bij andere providers weg of M7 moet weer besparen en deze niet meer doorgeven.
Antwoord
#4
(04-09-2017, 21:40)natte schreef: neen te weinig kijkcijfers en bij ander providers waren deze al weg

op de 28.2 zie ik deze nochtans nog staan en op andere posities ook nog, denk dat niks met de kijkcijfers te zien heeft want hoe kan M7 dat controleren zonder terug weg (als je de nieuwste box niet mee rekent) vrees dat ze te duur worden voor de M7 groep Wink
is enkel nog voorlopig bij CD vermeld dit bericht,de andere M7 providers melden het nog niet.
Antwoord
#5
Lijkt me dat die zenders wel blijven bestaan

MTV Hits, MTV Dance en MTV Rocks verdwijnen op 1 oktober uit het zenderaanbod van de M7 Group aanbieders Canal Digitaal en TV Vlaanderen. Dit komt omdat eigenaar Viacom International Media Networks stopt met het leveren aan aanbieders en de satellietverspreiding van deze zenders via de Astra1 satelliet op 19,2 graden oost. Het besluit betekent volgens Noesjka van der Helm van Viacom zeker niet dat Viacom stopt met het leveren van muziekkanalen aan Nederlandse aanbieders. “MTV Hits, MTV Dance en MTV Rocks zijn internationale feeds die nog bij enkele aanbieders worden doorgegeven. Dit zijn feeds zonder lokale optimalisatie die te weinig aanvulling bieden op de muziek die we met MTV-zenders al brengen in de Benelux. We hebben er daarom voor gekozen deze zenders niet langer door te geven”, aldus Van der Helm.

Lokale optimalisatie

Viacom Benelux kijkt continu naar een optimaal portofolio voor de Nederlandse markt met de focus op sterk portofolio van sterke zenders, “Dit doen we met het brengen van lokaal geprogrammeerde kanalen in combinatie van nationale en internationale tv-shows, muziek en evenementen. De muziekzenders van MTV zijn hier een voorbeeld van, naast de internationale feeds hebben wij ruimte gemaakt voor het neerzetten van lokaal geprogrammeerde muziekzender.” Noesjka van der Helm doelt hierbij onder meer op zeven 24-uurs muziekzenders die voor aanbieders in de Benelux beschikbaar zijn. Dit zijn onder meer MTV Brand New, VH1 Classic, en MTV Music 24.
Antwoord
#6
ja via de 28.2 blijven ze doorgegeven te worden en ze blijven op sky uk beschikbaar,is enkel op de 19.2 dat ze verdwijnen omdat ze plaats aan het maken zijn,en binnenkort komt er ook een duitse SD versie weer erbij, M7 kan die dan weer toevoegen ook, had het al gemerkt dat Viacom aan het opkuisen is op de 19.2, van de nickelodeon en nick jr versie zijn ook al zenders verdwenen op de transponder.
Antwoord
#7
(05-09-2017, 18:48)natte schreef:
(05-09-2017, 12:04)master-magic schreef: ja via de 28.2 blijven ze doorgegeven te worden en ze blijven op sky uk beschikbaar,is enkel op de 19.2 dat ze verdwijnen omdat ze plaats aan het maken zijn,en binnenkort komt er ook een duitse SD versie weer erbij, M7 kan die dan weer toevoegen ook, had het al gemerkt dat Viacom aan het opkuisen is op de 19.2, van de nickelodeon en nick jr versie zijn ook al zenders verdwenen op de transponder.

en zeggen dat de astra 1 vroeger voor ons de intressantste sat was

Viacom heeft ook veel verlies met al die verschillende muziekkanalen,mensen wijken uit naar andere wegen voor hun videoclips te zien wat zij willen zien en geen serverke met clips die constant herhaald alle dagen.
Lig er niet wakker van,keek die amper omdat ze zo slechte sd beeld hadden en nog geen 16/9 aanboden voor sommige zenders,

Wat ik raar vind is dat ze van VH1 niet praten,enkel de classics of verdwijnt VH1 ook???
Die was veranderd van naam dacht ik en aanbod maar op sat was die nog beschikbaar.
Antwoord
#8
(06-09-2017, 15:14)natte schreef: neen das juist maar we hebben wel film1 drama,echt blij mee als ook rtlz rtl crime en rtl lounge vind ik reuze. dank cd

allemaal in zeer slechte SD kwaliteit, een film zender moet je kunnen kijken in HD,series zenders ook namelijk,
mensen kopen een HD tv of ULTRA HD/4K tv en moeten dan zitten kijken op lage bitrate SD zenders,echt niet meer van deze tijd.

dat is pas een drama Tongue
Antwoord
#9
(07-09-2017, 07:24)natte schreef: tja vroeger was dat ook niet en toen keek ik ook films. zo had ik in 1987 al filmnet en filmnet+ in analoog en dat ging ook. doet geen afbreuk aan inhoud film Wink

toen was er nog geen sprake van amper een HD zender en een HD tv was ook nog amper te vinden, nu is HD standaard voor een Filmzender net als Sport in HD moet getoond worden om de betere kwaliteit te zien en de bal te zien op het gras.
Antwoord
#10
VIACOM, de groep achter de zenders van MTV, stopt op 1 oktober met het uitzenden van MTV Dance, MTV Hits en MTV Rocks in de Benelux. Dit betekent dat deze zenders vanaf deze datum niet langer beschikbaar meer zijn bij TV VLAANDEREN.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)