Helft Smart TV's gebruikt internet niet
#1
Citaat:De internetfunctie in Smart TV's wordt nauwelijks benut. Dat blijkt uit onderzoek van PriceWaterhouseCooper onder Duitse consumenten. Consumenten vinden de bediening te ingewikkeld, en het is gemakkelijker om met een tablet of laptop een onlinevideo te bekijken.
Van de gebruikers die wel de internetfunctie aanzetten kijkt veertig procent naar websites met videoclips of naar online-mediatheken. Drie op tien bezitters van de Smart TV bestellen wel eens een betaalfilm; jongeren (18-30 jaar) doen dat beduidend meer dan ouderen.
PWC gelooft nog wel in de internettelevisie, maar standaardisering onder fabrikanten is gewenst. Het bureau voorspelt desondanks een marktgroei van 175 miljoen euro nu naar 511 miljoen in 2017.

als je die mijardairs van liberty globlal of netflix en andere bezig hoort,
moet je een geldboom staan hebben, die zijn al bezig van 5k tot en met 8k
Antwoord
#2
Voor enkel internet hoef je het ook nu weer niet te doen vind ik op je tv.Al had ik deze mogelijkheid altijd graag gehad.Maar ik ben er in feite nooit aan begonnen omdat ik ze een beetje te moeilijk vind,en je zit niet met een gewone muis.Je kan die wel op twee mannieren bedienen.met een apparte soort muis.En dan op je toetsenbord zelf.Ik gebruik de aps voornamelijk.En bij Samsung worden die regelmatig bijgewerkt.Ook is op deze tv een spraak optie+gebaren optie maar die heb ik al uit geschakelt.3d functie-led-full hd maar de prijs mag er ook zijn 3000€ is wel 1000€ afgegaan.
Antwoord
#3
(19-11-2013, 20:54)Dimira schreef: Voor enkel internet hoef je het ook nu weer niet te doen vind ik op je tv.Al had ik deze mogelijkheid altijd graag gehad.Maar ik ben er in feite nooit aan begonnen omdat ik ze een beetje te moeilijk vind,en je zit niet met een gewone muis.Je kan die wel op twee mannieren bedienen.met een apparte soort muis.En dan op je toetsenbord zelf.Ik gebruik de aps voornamelijk.En bij Samsung worden die regelmatig bijgewerkt.Ook is op deze tv een spraak optie+gebaren optie maar die heb ik al uit geschakelt.3d functie-led-full hd maar de prijs mag er ook zijn 3000€ is wel 1000€ afgegaan.

nog zo een doordenker, op internet heb je toch een virusscanner nodig tegen virussen, spyware en andere rommel,
maar wat als je juist internet gaat gebruiken, op een smart-tv,
dan heb je dit plotseling (nog) niet nodig zeker ????
Antwoord
#4
(20-11-2013, 03:42)zorro123 schreef:
(19-11-2013, 20:54)Dimira schreef: Voor enkel internet hoef je het ook nu weer niet te doen vind ik op je tv.Al had ik deze mogelijkheid altijd graag gehad.Maar ik ben er in feite nooit aan begonnen omdat ik ze een beetje te moeilijk vind,en je zit niet met een gewone muis.Je kan die wel op twee mannieren bedienen.met een apparte soort muis.En dan op je toetsenbord zelf.Ik gebruik de aps voornamelijk.En bij Samsung worden die regelmatig bijgewerkt.Ook is op deze tv een spraak optie+gebaren optie maar die heb ik al uit geschakelt.3d functie-led-full hd maar de prijs mag er ook zijn 3000€ is wel 1000€ afgegaan.
nog zo een doordenker, op internet heb je toch een virusscanner nodig tegen virussen, spyware en andere rommel,
maar wat als je juist internet gaat gebruiken, op een smart-tv,
dan heb je dit plotseling (nog) niet nodig zeker ????

Goede opmerking maar zouden ze daar geen veijligheid in gebouwd hebben?want je moet toch even nadenken als je even zo een ding gebruikt.En stel dat daar een virus in geraakt.Dan zou heel die tv na een maand al niet meer bruikbaar zijn voor internet.En die heeft je dan al zoveel gekost.Want hij noemt daarom ook internet tv omdat je op het internet kan.En je betaald dus niet enkel voor die bijkomende functies op je tv.
Antwoord
#5
(20-11-2013, 10:45)Dimira schreef:
(20-11-2013, 03:42)zorro123 schreef:
(19-11-2013, 20:54)Dimira schreef: Voor enkel internet hoef je het ook nu weer niet te doen vind ik op je tv.Al had ik deze mogelijkheid altijd graag gehad.Maar ik ben er in feite nooit aan begonnen omdat ik ze een beetje te moeilijk vind,en je zit niet met een gewone muis.Je kan die wel op twee mannieren bedienen.met een apparte soort muis.En dan op je toetsenbord zelf.Ik gebruik de aps voornamelijk.En bij Samsung worden die regelmatig bijgewerkt.Ook is op deze tv een spraak optie+gebaren optie maar die heb ik al uit geschakelt.3d functie-led-full hd maar de prijs mag er ook zijn 3000€ is wel 1000€ afgegaan.
nog zo een doordenker, op internet heb je toch een virusscanner nodig tegen virussen, spyware en andere rommel,
maar wat als je juist internet gaat gebruiken, op een smart-tv,
dan heb je dit plotseling (nog) niet nodig zeker ????

Goede opmerking maar zouden ze daar geen veijligheid in gebouwd hebben?want je moet toch even nadenken als je even zo een ding gebruikt.En stel dat daar een virus in geraakt.Dan zou heel die tv na een maand al niet meer bruikbaar zijn voor internet.En die heeft je dan al zoveel gekost.Want hij noemt daarom ook internet tv omdat je op het internet kan.En je betaald dus niet enkel voor die bijkomende functies op je tv.

en dat je wordt gevolgd :
LG smart tv's spelen gebruikersdata door naar fabrikant
Samenvatting:Smart tv's van LG spelen informatie over onder meer kijkgedrag en bestandsnamen op aangesloten usb-opslagmedia door naar de servers van de fabrikant.
zdnet.be
Antwoord
#6
Toen ik hem kocht over een x aantal maanden was het vooral voor het enorm aantal films.Ik denk dat je vroeger goedkoper uitkwam dan bij telenet als je daar een film moest gaan huren.Bij samsung kan je op moviemax die kan je ook nemen als je wil voor op je pc.je kan er op verschillende mannieren betalen met kaarten enz.Ik betaalde met jetons.Telkens als je dan een film wil zien worden er een aantal jetons afgetrokken.Je hebt er ook gratis films en films voor 1€ zien.Maar sinds REX&RIO er is gebruik ik het niet meer omdat wanneer je nu een film wil hij nu toch altijd 0€ kost.Ik ik wil dat weer niet horen van dat is niet waar daar moet je ook voor betalen.Dat is allemaal bulshit denk dan al maar eens eerst je prime +music choise dat in je paket zit.Dat kost te samen wel meer dan 25€.Zelf in een muziek bibliotheek ben ik nog niet gaan zien,want die zal er ook wel in staan.
Antwoord
#7
(21-11-2013, 20:08)Dimira schreef: Toen ik hem kocht over een x aantal maanden was het vooral voor het enorm aantal films.Ik denk dat je vroeger goedkoper uitkwam dan bij telenet als je daar een film moest gaan huren.Bij samsung kan je op moviemax die kan je ook nemen als je wil voor op je pc.je kan er op verschillende mannieren betalen met kaarten enz.Ik betaalde met jetons.Telkens als je dan een film wil zien worden er een aantal jetons afgetrokken.Je hebt er ook gratis films en films voor 1€ zien.Maar sinds REX&RIO er is gebruik ik het niet meer omdat wanneer je nu een film wil hij nu toch altijd 0€ kost.Ik ik wil dat weer niet horen van dat is niet waar daar moet je ook voor betalen.Dat is allemaal bulshit denk dan al maar eens eerst je prime +music choise dat in je paket zit.Dat kost te samen wel meer dan 25€.Zelf in een muziek bibliotheek ben ik nog niet gaan zien,want die zal er ook wel in staan.

in ieder geval : je betaalt ervoor, maar waar zit dan het verschil :
bij tv vlaanderen heb je ongeveer hetzelfde als telenet, wel meer zenders, maar gene rex/rio,
bij canaal digitaal ook meer zenders (hd) + HBO + Film1 (maar die moet je apart nog eens bij betalen : alleen van de eenmalige activatiekost val je achterover) en dan heb je ook ziets als rio a la carte,
en hier telenet : heb je minder zenders (hd), maar zitten de films en series bij Rio bij inbegrepen (prime),
bij belgacom heb je meer (?) zenders + iets vergelijksbaar als prime, (ook apart bij betalen)

het is maar hoe men het overbrengt,
betalen moet de klant toch doen
Antwoord
#8
(21-11-2013, 22:09)zorro123 schreef:
(21-11-2013, 20:08)Dimira schreef: Toen ik hem kocht over een x aantal maanden was het vooral voor het enorm aantal films.Ik denk dat je vroeger goedkoper uitkwam dan bij telenet als je daar een film moest gaan huren.Bij samsung kan je op moviemax die kan je ook nemen als je wil voor op je pc.je kan er op verschillende mannieren betalen met kaarten enz.Ik betaalde met jetons.Telkens als je dan een film wil zien worden er een aantal jetons afgetrokken.Je hebt er ook gratis films en films voor 1€ zien.Maar sinds REX&RIO er is gebruik ik het niet meer omdat wanneer je nu een film wil hij nu toch altijd 0€ kost.Ik ik wil dat weer niet horen van dat is niet waar daar moet je ook voor betalen.Dat is allemaal bulshit denk dan al maar eens eerst je prime +music choise dat in je paket zit.Dat kost te samen wel meer dan 25€.Zelf in een muziek bibliotheek ben ik nog niet gaan zien,want die zal er ook wel in staan.

in ieder geval : je betaalt ervoor, maar waar zit dan het verschil :
bij tv vlaanderen heb je ongeveer hetzelfde als telenet, wel meer zenders, maar gene rex/rio,
bij canaal digitaal ook meer zenders (hd) + HBO + Film1 (maar die moet je apart nog eens bij betalen : alleen van de eenmalige activatiekost val je achterover) en dan heb je ook ziets als rio a la carte,
en hier telenet : heb je minder zenders (hd), maar zitten de films en series bij Rio bij inbegrepen (prime),
bij belgacom heb je meer (?) zenders + iets vergelijksbaar als prime, (ook apart bij betalen)

het is maar hoe men het overbrengt,
betalen moet de klant toch doen
en dan spreken we nog niet van de kwaliteit van het beeld van de SD films,
dat is om te huilen meestal.
daar wil ik zelf niet voor betalen of naar kijken,
en heel veel mensen die nemen dat aan hé zo lage kwaliteit.
veel kwantiteit dus dan kwaliteit Wink
en daar betaald men voor,of hoe telenet veel mensen dom houd Wink
Antwoord
#9
(21-11-2013, 17:15)zorro123 schreef:
(20-11-2013, 10:45)Dimira schreef:
(20-11-2013, 03:42)zorro123 schreef:
(19-11-2013, 20:54)Dimira schreef: Voor enkel internet hoef je het ook nu weer niet te doen vind ik op je tv.Al had ik deze mogelijkheid altijd graag gehad.Maar ik ben er in feite nooit aan begonnen omdat ik ze een beetje te moeilijk vind,en je zit niet met een gewone muis.Je kan die wel op twee mannieren bedienen.met een apparte soort muis.En dan op je toetsenbord zelf.Ik gebruik de aps voornamelijk.En bij Samsung worden die regelmatig bijgewerkt.Ook is op deze tv een spraak optie+gebaren optie maar die heb ik al uit geschakelt.3d functie-led-full hd maar de prijs mag er ook zijn 3000€ is wel 1000€ afgegaan.
nog zo een doordenker, op internet heb je toch een virusscanner nodig tegen virussen, spyware en andere rommel,
maar wat als je juist internet gaat gebruiken, op een smart-tv,
dan heb je dit plotseling (nog) niet nodig zeker ????

Goede opmerking maar zouden ze daar geen veijligheid in gebouwd hebben?want je moet toch even nadenken als je even zo een ding gebruikt.En stel dat daar een virus in geraakt.Dan zou heel die tv na een maand al niet meer bruikbaar zijn voor internet.En die heeft je dan al zoveel gekost.Want hij noemt daarom ook internet tv omdat je op het internet kan.En je betaald dus niet enkel voor die bijkomende functies op je tv.

en dat je wordt gevolgd :
LG smart tv's spelen gebruikersdata door naar fabrikant
Samenvatting:Smart tv's van LG spelen informatie over onder meer kijkgedrag en bestandsnamen op aangesloten usb-opslagmedia door naar de servers van de fabrikant.
zdnet.be

Dat heeft het Zuid-Koreaanse elektronicaconcern donderdagavond toegegeven.
De gegevens kunnen gebruikt worden om bijvoorbeeld gepersonaliseerde reclame op de smart-tv's mogelijk te maken.

LG benadrukt dat het "niet om persoonsgebonden informatie ging, maar informatie over kijkgewoonten".
Het bedrijf wil nu zo snel mogelijk een aangepaste softwareversie ter beschikking stellen, waarbij de gebruiker ervoor kan kiezen om het doorsturen van gegevens uit te schakelen.

gepersonaliseerde reclame LG aapt telenet na
Antwoord
#10
(21-11-2013, 22:09)zorro123 schreef:
(21-11-2013, 20:08)Dimira schreef: Toen ik hem kocht over een x aantal maanden was het vooral voor het enorm aantal films.Ik denk dat je vroeger goedkoper uitkwam dan bij telenet als je daar een film moest gaan huren.Bij samsung kan je op moviemax die kan je ook nemen als je wil voor op je pc.je kan er op verschillende mannieren betalen met kaarten enz.Ik betaalde met jetons.Telkens als je dan een film wil zien worden er een aantal jetons afgetrokken.Je hebt er ook gratis films en films voor 1€ zien.Maar sinds REX&RIO er is gebruik ik het niet meer omdat wanneer je nu een film wil hij nu toch altijd 0€ kost.Ik ik wil dat weer niet horen van dat is niet waar daar moet je ook voor betalen.Dat is allemaal bulshit denk dan al maar eens eerst je prime +music choise dat in je paket zit.Dat kost te samen wel meer dan 25€.Zelf in een muziek bibliotheek ben ik nog niet gaan zien,want die zal er ook wel in staan.

in ieder geval : je betaalt ervoor, maar waar zit dan het verschil :
bij tv vlaanderen heb je ongeveer hetzelfde als telenet, wel meer zenders, maar gene rex/rio,
bij canaal digitaal ook meer zenders (hd) + HBO + Film1 (maar die moet je apart nog eens bij betalen : alleen van de eenmalige activatiekost val je achterover) en dan heb je ook ziets als rio a la carte,
en hier telenet : heb je minder zenders (hd), maar zitten de films en series bij Rio bij inbegrepen (prime),
bij belgacom heb je meer (?) zenders + iets vergelijksbaar als prime, (ook apart bij betalen)

het is maar hoe men het overbrengt,
betalen moet de klant toch doen

Ik heb dat nog eens bekeken hoe je dit zo mooi beschrijft.En eerlijk gezegt ik heb vroeger ook bij belgacom gezeten,het is misschien goedkoper.Hun natuurzenders zijn beter.Maar ik betaal nog liever meer bij telenet,zeker nu REX&RIO er zijn bij gekomen.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)