Rex of Rio
#1
Prime en Plus Pakket verdwijnen

Telenet-klanten kunnen zich vanaf nu abonneren op Rex en Rio, een on-demanddienst waarbij je voor een vast bedrag per maand onbeperkt series en films kan kijken.

Rex staat voor een bibliotheek van Vlaamse films en tv-series, shows, documentaires en kinderprogramma’s, aangevuld met twintig themazenders. Kies je voor Rio, dan kan je bovendien kijken naar internationale series en films.

Allemaal goed en wel, maar wat als je vandaag al geabonneerd bent op de extra zenderpakketten Prime Films & Series en/of Plus Pakket? Het aanbod van Rex en Rio klinkt immers erg gelijkaardig aan deze diensten.

Telenet is al een tijdje bezig met het vereenvoudigen en stroomlijnen van haar producten. Dat gebeurde eerst voor mobiele telefonie met de introductie van King en Kong, en vervolgens voor de triple play-pakketten met Whop en Whoppa. Diezelfde strategie wordt nu herhaald voor het on-demandaanbod. Het is de bedoeling dat Prime Films & Series en Plus Pakket in de loop van 2014 verdwijnen en plaats maken voor Rex en Rio.

Maar hoe vergelijken Rex en Rio dan tegenover deze reeds bestaande pakketten? We zetten ze allemaal even op een rijtje.
Plus Pakket wordt Rex

Plus Pakket kan je voortaan niet langer bestellen, maar bestaande klanten kunnen voorlopig wel nog hun huidige aanbod behouden. Plus Pakket zal in de loop van 2014 verdwijnen om volledig plaats te maken voor Rex.

Voor een bedrag van 13,99 euro per maand beschik je via Plus Pakket over de volgende zenderpakketten:

Kids & Music

Entertainment

Docu & Lifestyle

Sport & Adult

Een abonnement op Rex kost je 14,95 euro per maand en geeft je toegang tot het volgende:

Variërend aanbod van ongeveer 1.000 films (o.a. Vlaamse films, kinderfilms en klassiekers)
Variërend aanbod van ongeveer 1.000 afleveringen van series (o.a. Vlaams, kindershows en klassiekers)
20 themazenders

Animal Planet HD, Baby TV, Boomerang, Investigation Discovery, Science Discovery, Discovery World, Disney Junior, Disney XD, E! Entertainement, History Channel, Lacht, Lite TV, Mezzo, MTV Rocks, Fashion One, Nick Hits, Out TV, Travel Channel, NickToons, VH1

Binnenkort via internet van Telenet ook beschikbaar op Yelo TV

Wie overschakelt van een Plus Pakket naar Rex, betaalt dus iets meer dan voorheen en moet enkele themazenders opgeven. Naast de themazenders krijg je er wel een on-demandaanbod van films en series (met vooral een focus op Vlaams werk) bovenop.
Prime Films & Series wordt Rio

Ook Prime Films & Series kan je niet meer bestellen, maar bestaande abonnees kunnen voorlopig nog bij hun huidige aanbod blijven.. In de loop van 2014 zal Prime Films & Series, net zoals Plus Pakket, verdwijnen en volledig worden vervangen door Rio.

Voor een bedrag van 21,55 euro per maand krijg je bij Prime Films & Series het volgende:

7 Prime-zenders
Variërend aanbod van ongeveer 600 films op aanvraag (recent en klassiekers)
Beperkt aanbod series op aanvraag
Binnenkort via internet van Telenet ook beschikbaar op Yelo TV

Alles waar Prime-klanten nu van kunnen genieten, is volgens Telenet inbegrepen in Rio. Een abonnement op Rio kost je 24,95 euro per maand en geeft je toegang tot het volgende:

Variërend aanbod van ongeveer 2.000 films op aanvraag (aanbod Rex + recente internationale topfilms)
Variërend aanbod van ongeveer 2.000 afleveringen van series op aanvraag (aanbod Rex + nieuwe series HBO enkele dagen na uitzending in de VS)
40 themazenders

Animal Planet HD, Baby TV, Boomerang, Investigation Discovery, Science Discovery, Discovery World, Disney Junior, Disney XD, E! Entertainement, History Channel, Lacht, Lite TV, Mezzo, MTV Rocks, Fashion One, Nick Hits, Out TV, Travel Channel, NickToons, VH1, 13 th Street Universal, Blue Hustler, Discovery HD, FoxLife HD, MGM, Motors TV, MTV Live HD, Playboy TV, Penthouse HD, TCM, PRIME Star HD, PRIME Action, PRIME Fezztival, PRIME Family, PRIME Star +1, PRIME Series, Syfy, TNT HD, Shorts TV, Trace Sports HD

Binnenkort via internet van Telenet ook beschikbaar op Yelo TV

Schakel je over van Prime Films & Series naar Rio, dan zal je ook hier voortaan iets meer betalen. Je krijgt dan wel een meer uitgebreid en recent aanbod, en een hele lijst themazenders in de plaats.
Wat met Sporting Telenet en het HD XL Pack?

Sporting Telenet blijft gewoon bestaan (ook voor nieuwe klanten) aan een basistarief van 26,95 euro per maand. Heb je ook internet of vaste telefonie via Telenet, dan betaal je 21,55 euro. Heb je ze allebei, dan betaal je 16,15 euro. Het voordeel dat je nu nog krijgt wanneer je Sporting Telenet combineert met Prime Films & Series, verlies je wel wanneer je overstapt op Rex of Rio. Het standaardtarief (enkel digitale tv bij Telenet) wordt dan respectievelijk 41,9 of 51,9 euro voor de combinatie.

Het HD XL Pack (10,80 euro per maand) blijft beschikbaar voor bestaande klanten, maar wordt voortaan niet meer verkocht aan nieuwe klanten. Samen met de introductie van Rex en Rio verhuizen ook de zenders van het HD XL Pack naar een ander aanbod. Eurosport HD, BBC One HD en Sundance (HD) zijn vanaf nu via het digitaal basisaanbod beschikbaar. MTV Live HD, Fox Life HD en Discovery HD maken vanaf nu deel uit van Rio, terwijl Animal Planet HD voortaan onder Rex valt.

De nieuwe on-demanddienst van Telenet is vanaf nu beschikbaar. Maar kies je nu voor Rex of Rio, of laat je alles voorlopig toch beter bij het oude?
Antwoord
#2
Wow, het is toch allemaal veeeel eenvoudiger geworden, nietwaar Tongue
Antwoord
#3
Bij het oude zal je het nu ook niet heel lang meer moeten houden.Bedankt voor de mooie samenvatting die je voor ons hebt gemaakt.Ik heb die Rio maar genomen vooral ook omdat ik dan nu weer die prime gratis heb.Niet dat ik dat echt nodig heb want op mijn Smart tv.kan ik genoeg films zien.25€ vind ik nu nog niet overdreven,en nu hoop ik nog op enkele bijkomende zenders.master hebt u al eens kunnen zien of er zenders weg zijn?Want voorlopig staan mijn zenders terug origineel en na die software te plaatsen van yelo is het heel moeilijk om zenders volgens je eigen keuze te plaatsen.Want nu springen die haasje over zoals bij belgacom.
Antwoord
#4
(23-09-2013, 20:59)Dimira schreef: Bij het oude zal je het nu ook niet heel lang meer moeten houden.Bedankt voor de mooie samenvatting die je voor ons hebt gemaakt.Ik heb die Rio maar genomen vooral ook omdat ik dan nu weer die prime gratis heb.Niet dat ik dat echt nodig heb want op mijn Smart tv.kan ik genoeg films zien.25€ vind ik nu nog niet overdreven,en nu hoop ik nog op enkele bijkomende zenders.master hebt u al eens kunnen zien of er zenders weg zijn?Want voorlopig staan mijn zenders terug origineel en na die software te plaatsen van yelo is het heel moeilijk om zenders volgens je eigen keuze te plaatsen.Want nu springen die haasje over zoals bij belgacom.

voorlopig is er nog niks veranderd hé,zolang ze nog pluspakket aanbieden zal dit niet veranderen.
Antwoord
#5
(23-09-2013, 21:11)natte schreef: ik zie dat nick hits nieuw is maar je verliest toch een paar zenders: bbc3,4,food,+ 5 kinderzenders. dat van vtmkzoom+ is weljammer. maar telenet beslist en de klant moet maar nemen wat het beste is. ik ga nog even wachten op de primebrief. misschien doen ze wel voorstel ivm korting of zo.we zuleln wel zien

vergeet die korting maar en denk dat die nick hits een foutje is en nick jr moet zijn,
en van vtmkzoom is denk ik wel te verwachten aangezien hun niet al te goeie verstandhouding Wink
Antwoord
#6
natte;als ik vroeger 8 of 9 pakketen had met prime er bij dan was ik zeker tegen de 100€ kwijt.En nu ben ik er 25€ kwijt dus voor mij is die prime voor niet omdat ik hem daarvoor ook al niet meer had.En je moet het zo zien al die andere pakketen dan die er nog in zitten.Er zullen nog zenders wegvallen binnen 3-4 maand maar dit is ook nog koffie dik kijken want dat weet niemand op dit momment.Je weet ook nog niet wat de komende maanden ons brengt of er nog zenders bij komen of wat?
Antwoord
#7
(23-09-2013, 22:02)Dimira schreef: natte;als ik vroeger 8 of 9 pakketen had met prime er bij dan was ik zeker tegen de 100€ kwijt.En nu ben ik er 25€ kwijt dus voor mij is die prime voor niet omdat ik hem daarvoor ook al niet meer had.En je moet het zo zien al die andere pakketen dan die er nog in zitten.Er zullen nog zenders wegvallen binnen 3-4 maand maar dit is ook nog koffie dik kijken want dat weet niemand op dit momment.Je weet ook nog niet wat de komende maanden ons brengt of er nog zenders bij komen of wat?

volgens de zenderkaart in het andere topic zijn er al zenders bij die worden vervangen door andere Wink
die nick hits is dus ook een nieuwe en die uit passion XL die ze aangepast hebben ook.
Antwoord
#8
Ja je zou er in Rex 51 hebben en in Rio 73.
Antwoord
#9
(24-09-2013, 16:09)natte schreef:
(23-09-2013, 21:58)master-magic schreef:
(23-09-2013, 21:11)natte schreef: ik zie dat nick hits nieuw is maar je verliest toch een paar zenders: bbc3,4,food,+ 5 kinderzenders. dat van vtmkzoom+ is weljammer. maar telenet beslist en de klant moet maar nemen wat het beste is. ik ga nog even wachten op de primebrief. misschien doen ze wel voorstel ivm korting of zo.we zuleln wel zien

vergeet die korting maar en denk dat die nick hits een foutje is en nick jr moet zijn,
en van vtmkzoom is denk ik wel te verwachten aangezien hun niet al te goeie verstandhouding Wink

staat bij mij allebei hits op 612 maar niet open bij jou wel Dimira?

(23-09-2013, 22:02)Dimira schreef: natte;als ik vroeger 8 of 9 pakketen had met prime er bij dan was ik zeker tegen de 100€ kwijt.En nu ben ik er 25€ kwijt dus voor mij is die prime voor niet omdat ik hem daarvoor ook al niet meer had.En je moet het zo zien al die andere pakketen dan die er nog in zitten.Er zullen nog zenders wegvallen binnen 3-4 maand maar dit is ook nog koffie dik kijken want dat weet niemand op dit momment.Je weet ook nog niet wat de komende maanden ons brengt of er nog zenders bij komen of wat?

das waar, plus + prime+sport+optiefrance +music choise en hdxl was toch rap ook 70 euro.nu is minder maar ook niet alles bij he
vraagske dimira, Kijk jij eens bij musicchoise hoeveel zenders dat je daar hebt. normaal allemaal dacht ik en zie je op tvtheek verschil rex en rio?

die zenders vergelijkingstool van telenet werkt al twee dagen niet

natte ik denk dat die music choise een appart pakket is zoals dat frans,en Passion XL.
Antwoord
#10
(24-09-2013, 18:06)Dimira schreef: natte ik denk dat die music choise een appart pakket is zoals dat frans,en Passion XL.

Dimira, nee, Musicchoice zit nu bij Rex en Rio.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)