Nut van SD en HD op de kabel ?
#21
(29-11-2012, 10:00)Dimira schreef: Volgens mij klopt die redenering toch niet helemaal.Bij mij staat die resolutie al jaren lang op 1080,omdat mijn sony tv. dit aankan.Je moet nu ook niet het zelfde beeld verwachten ven een film van de jaren 60 en een life show van Samson en Gert.Ik zie in ieder geval geen blokvorming of dergelijke als hij op 1080 staat.
Het is niet omdat jouw TV het probleem niet heeft dat de redenering verkeerd is.
Elke TV heeft een scaler, die beelden van de ene resolutie naar de andere omzet.
Om een vergelijking te maken, jij zegt "het probleem dat jij met je Audi hebt en dat volgens jouw theorie aan de remmen ligt kan niet juist zijn, want bij mijn Citroën heb ik geen problemen met de remmen."
Antwoord
#22
(29-11-2012, 16:56)boulder schreef:
(29-11-2012, 05:51)guyke schreef: In eerste instantie zijn de artefacts veel minder aanwezig in 720p dan in 1080i . Nu heb je ook nog :576p en 576i.
Moet ik deze standaard dan altijd op 720p zetten of komen er in de toekomst verbeteringen dat ik wel naar 1080i kan overschakelen zonder die artefacts?Undecided
Ik ga deze een paar dagen op 720p laten staan en afwachten of het toch beter is.
Als het beter is als je de digibox op 720p zet, dan bevestigt dat wat ik dacht, dan is het de TV die met die 1080i die hij binnenkrijgt niet goed weg kan.
Dat betekent echter nog niet dat het niet goed kan komen.
Ik zou hem eens terugzetten op 1080i en kijken of er geen andere instellingen zijn die voor het probleem zorgen.
Bij mijn TV (een Panasonic 37" LED) was er een instelling die niet voor artefacten zorgde, maar wel voor onnatuurlijke beelden : de intelligent frame creation.
Die zorgt ervoor dat je TV 200Hz, of 300Hz enz. kan tonen.
Wat hij dan doet is tussenbeelden berekenen.
De bewegingen worden dan veel vloeiender, maar ik vond dat wat te onnatuurlijk, dus bij mij staat die instelling nu op "minimum".
Tussenbeelden berekenen op inhoud die interlaced is lijkt mij iets delicater dan op progressieve beelden.
Misschien eens kijken of je TV ook een dergelijke instelling heeft en daar eens mee experimenteren als hij opnieuw op 1080i staat.


Het zou toch wel correct mogen zijn want het is een Loewe (Individual 40 Compose LED 400/DR+) met een prijskaartje van meer dan 4000€. Maar soit ,ik zal wel eens met de instellingen experimenteren.
Dat zal waarschijnlijk in het menu "beeld" moeten zijn waar ik dan moet naar zoeken.

Maar om op de feiten vooruit te lopen. Wat indien er niks uit de bus komt?
Er komen wel af en toe eens updates uit voor mijn tv die ik dan moet downloaden,maar het is nu al wel weer een poos geleden.
Antwoord
#23
(29-11-2012, 17:43)guyke schreef: Het zou toch wel correct mogen zijn want het is een Loewe (Individual 40 Compose LED 400/DR+) met een prijskaartje van meer dan 4000€. Maar soit ,ik zal wel eens met de instellingen experimenteren.
Dat zal waarschijnlijk in het menu "beeld" moeten zijn waar ik dan moet naar zoeken.
Ik heb eens gekeken op de online manual van dat toestel (https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&...Zw&cad=rja)

dan zie ik een paar instellingen op pagina 34 waar ik eens zou mee experimenteren (best eerst de huidige instellingen opschrijven, zodat je ze kunt terugzetten als het niet verbetert ermee) :

* Filmafvlakking (DMM)*** (hier gok ik meest op)
* Image+
* Digitale Ruisonderdrukking
* Scherpte


(29-11-2012, 17:43)guyke schreef: Maar om op de feiten vooruit te lopen. Wat indien er niks uit de bus komt?
Er komen wel af en toe eens updates uit voor mijn tv die ik dan moet downloaden,maar het is nu al wel weer een poos geleden.
Tja, daar kan ik ook niets aan veranderen, hee.
Ik ben uiteindelijk ook maar een gewone gebruiker, ik werk noch bij Telenet noch bij Loewe of een andere hardwarefirma.
Je zou dan beter eens naar je Loewe dealer stappen en het probleem uitleggen.
Als je meer dan 4.000€ betaald hebt voor een TV, mogen ze daar wel wat service op geven.
En als er niets lukt kun je overwegen om het permanent op 720p te laten staan, als je dat beeld beter vindt.
Antwoord
#24
(30-11-2012, 00:41)boulder schreef:
(29-11-2012, 17:43)guyke schreef: Het zou toch wel correct mogen zijn want het is een Loewe (Individual 40 Compose LED 400/DR+) met een prijskaartje van meer dan 4000€. Maar soit ,ik zal wel eens met de instellingen experimenteren.
Dat zal waarschijnlijk in het menu "beeld" moeten zijn waar ik dan moet naar zoeken.
Ik heb eens gekeken op de online manual van dat toestel (https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&...Zw&cad=rja)

dan zie ik een paar instellingen op pagina 34 waar ik eens zou mee experimenteren (best eerst de huidige instellingen opschrijven, zodat je ze kunt terugzetten als het niet verbetert ermee) :

* Filmafvlakking (DMM)*** (hier gok ik meest op)
* Image+
* Digitale Ruisonderdrukking
* Scherpte


(29-11-2012, 17:43)guyke schreef: Maar om op de feiten vooruit te lopen. Wat indien er niks uit de bus komt?
Er komen wel af en toe eens updates uit voor mijn tv die ik dan moet downloaden,maar het is nu al wel weer een poos geleden.
Tja, daar kan ik ook niets aan veranderen, hee.
Ik ben uiteindelijk ook maar een gewone gebruiker, ik werk noch bij Telenet noch bij Loewe of een andere hardwarefirma.
Je zou dan beter eens naar je Loewe dealer stappen en het probleem uitleggen.
Als je meer dan 4.000€ betaald hebt voor een TV, mogen ze daar wel wat service op geven.
En als er niets lukt kun je overwegen om het permanent op 720p te laten staan, als je dat beeld beter vindt.

Bij "Digitale ruisonderdrukking" heb ik 3 mogelijkheden ( uit-gemiddeld-hoog) welke zou ik kiezen?
En bij Image+ en filmafvlakking: de eerste op aan en het tweede op uit?
Antwoord
#25
(30-11-2012, 07:46)guyke schreef: Bij "Digitale ruisonderdrukking" heb ik 3 mogelijkheden ( uit-gemiddeld-hoog) welke zou ik kiezen?
En bij Image+ en filmafvlakking: de eerste op aan en het tweede op uit?
Experimenteer er eens mee, hee.
Ik kan niet zien welke opties dat zijn bij jou.
Probeer eerst eens zoveel mogelijk beeldverbeteraars af te zetten.
Als je keuze hebt bij die opties om ruisonderdrukking, Image+ of filmafvlakking gewoon af te zetten, probeer dat dan, en anders met het minimum dat mogelijk is in die opties.
Antwoord
#26
(01-12-2012, 13:20)boulder schreef:
(30-11-2012, 07:46)guyke schreef: Bij "Digitale ruisonderdrukking" heb ik 3 mogelijkheden ( uit-gemiddeld-hoog) welke zou ik kiezen?
En bij Image+ en filmafvlakking: de eerste op aan en het tweede op uit?
Experimenteer er eens mee, hee.
Ik kan niet zien welke opties dat zijn bij jou.
Probeer eerst eens zoveel mogelijk beeldverbeteraars af te zetten.
Als je keuze hebt bij die opties om ruisonderdrukking, Image+ of filmafvlakking gewoon af te zetten, probeer dat dan, en anders met het minimum dat mogelijk is in die opties.

Ik heb nu 2 dagen filmafvlakking uit staan en dit is volgens mij al een boosdoener.
Nu versta ik eigenlijk de optie "ruisonderdrukking" niet.
Die staat bij mij op hoog.Ik veronderstel hoe hoger ,hoe beter? Of is het net andersom en moet ik het uit zetten?UndecidedHuh
Antwoord
#27
(01-12-2012, 15:26)guyke schreef: Ik heb nu 2 dagen filmafvlakking uit staan en dit is volgens mij al een boosdoener.
Nu versta ik eigenlijk de optie "ruisonderdrukking" niet.
Die staat bij mij op hoog.Ik veronderstel hoe hoger ,hoe beter? Of is het net andersom en moet ik het uit zetten?UndecidedHuh
Ruis heb je normaal gezien enkel bij analoge bronnen, denk aan de analoge kabel of een analoge antenne, waar je vaak ruis in het beeld had.
Hij gaat er dan van uit dat als je bijv. een hele oppervlakte met schakeringen van rood hebt (bijv. een motorkap van een rode auto), dat ergens een witte pixel in het midden daarvan, wel een vorm van ruis is, veroorzaakt door een storing in het signaal.
Hij zal die dan opvullen met een rode pixel die zowat het gemiddelde is van de pixels errond.
Op die manier verwijder je ruis, maar als je bron een digibox is, dan zit daar geen ruis op.
Je bent dan feitelijk kleine details in het beeld aan het verwijderen.
Dat zou ook kunnen een negatief effect hebben op fijne details in het beeld.
Ik zou dat dus volledig afzetten, als je die optie hebt.
Antwoord
#28
(01-12-2012, 18:43)boulder schreef:
(01-12-2012, 15:26)guyke schreef: Ik heb nu 2 dagen filmafvlakking uit staan en dit is volgens mij al een boosdoener.
Nu versta ik eigenlijk de optie "ruisonderdrukking" niet.
Die staat bij mij op hoog.Ik veronderstel hoe hoger ,hoe beter? Of is het net andersom en moet ik het uit zetten?UndecidedHuh
Ruis heb je normaal gezien enkel bij analoge bronnen, denk aan de analoge kabel of een analoge antenne, waar je vaak ruis in het beeld had.
Hij gaat er dan van uit dat als je bijv. een hele oppervlakte met schakeringen van rood hebt (bijv. een motorkap van een rode auto), dat ergens een witte pixel in het midden daarvan, wel een vorm van ruis is, veroorzaakt door een storing in het signaal.
Hij zal die dan opvullen met een rode pixel die zowat het gemiddelde is van de pixels errond.
Op die manier verwijder je ruis, maar als je bron een digibox is, dan zit daar geen ruis op.
Je bent dan feitelijk kleine details in het beeld aan het verwijderen.
Dat zou ook kunnen een negatief effect hebben op fijne details in het beeld.
Ik zou dat dus volledig afzetten, als je die optie hebt.

Ok boulder dan geraak ik er stilaan uit en ga je hoogstwaarschijnlijk toch gelijk hebben en zal "filmafvlakking" de boosdoener wel zijn en zet ik voortaan ook "ruisonderdrukking op "uit".
Image active zal ik voorlopig op "aan" laten staan en wacht nog een dagje of zo af.

Maar dan om te besluiten, ik heb een tv met beeldverbeteraars maar moet ze dan uit zetten.

Conclusie: het ligt niet altijd aan de digibox of Telenet of zender maar het kan ook aan de instellingen liggen van je tv.
Antwoord
#29
(01-12-2012, 19:41)guyke schreef: Conclusie: het ligt niet altijd aan de digibox of Telenet of zender maar het kan ook aan de instellingen liggen van je tv.
Ja, zeker.
Niets is simpel.
Ook niet bij digitale TV.
Als je op en bepaald moment "slecht beeld" hebt kan dat aan heel veel zaken liggen.
De zender, de provider, de bekabeling, enz.
Blij dat het geholpen heeft, ik denk dat er veel mensen zijn die een veel minder goed beeld hebben dan dat ze zouden kunnen hebben, en denken dat het aan de provider ligt, of zich dan een vergulde HDMI kabel kopen en niet begrijpen dat het daarmee niet opgelost is.
Antwoord
#30
ik heb de discussies hierboven gevolgd. Dus - en sorry voor de mogelijke kemels, ik ben nu eenmaal geen techneut - 1080i is beter van 720p. Klinkt logisch, maar welke van de twee beter is, hangt af van de manier waarop de zender de beelden doorstuurt. Moet je dan iedere keer de beeldinstellingen veranderen ngl je zapt tussen de kanalen; dat kan toch niet de bedoeling zijn. Bovendien zie ik ook de fouten in het beeld dat een andere poster hiervoor zijn (trillende lijntjes). Anderzijds, nog niet gezien op satelliet.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)