nieuwe digicorders
#21
De nieuwe zwarte digicorders zijn technisch gelijk aan de grijze (AD2100)
Enkel zit hij in een nieuw jasje en met een nieuwe afstandsbediening.
Trouwens de grijze afstandsbediening werkt ook perfect, en de toetsen tv-gids, tv-theek kan je dan blijven gebruiken. Mss een tip om die afstandsbediening te laten omruilen voor een grijze bij iemand die liever de zwarte heeft, of in een Telenet center, maar of die laatste dat doen, dat weet ik niet
Antwoord
#22
(17-02-2013, 18:45)Dimira schreef:
(17-02-2013, 18:11)master-magic schreef:
(17-02-2013, 11:58)Dimira schreef: Het is in feite toch echt schandalig die service van telenet.Ik heb daar eens achter gehoord voor zo een digicorder.Dus mijn moeder is 73 zo een mens kan dat niet instaleren.Ze woont in Merksem bij Antwerpen nu moet ze eerst zo een zwarte decoder gaan halen in borgerhout en als ze die dan wil huren en laten installeren komen ze dat doen voor 50€,nu versta ik niet waarom die lamzakken dat toestel niet kunnen meebrengen en vroeger wel.Waarom verdienen die nog geld.

omdat de instalateurs van buitenbedrijven zijn en ook niet gratis werken!!!!

Master wat is dan het verschil met de openaar van deze treath?Daar ging dat dan wel,of moet ik daar dan eerst op springen tot er niets meer uit komtDodgy
dat de box kapot moet zijn en in een telentcenter ze een nieuwe willen geven,even vragen naar de zwarte allerlaatste nieuwe en je kan deze krijgen,
miss met de opleg van 50€ voor registratie nieuw huur model of miss dat idee van al zolang digitaal klant en een nieuwe willen,
je kan maar proberen.
ofwel eens bellen met telenet voor die nieuwe versie.
Antwoord
#23
(17-02-2013, 21:05)master-magic schreef:
(17-02-2013, 18:45)Dimira schreef:
(17-02-2013, 18:11)master-magic schreef:
(17-02-2013, 11:58)Dimira schreef: Het is in feite toch echt schandalig die service van telenet.Ik heb daar eens achter gehoord voor zo een digicorder.Dus mijn moeder is 73 zo een mens kan dat niet instaleren.Ze woont in Merksem bij Antwerpen nu moet ze eerst zo een zwarte decoder gaan halen in borgerhout en als ze die dan wil huren en laten installeren komen ze dat doen voor 50€,nu versta ik niet waarom die lamzakken dat toestel niet kunnen meebrengen en vroeger wel.Waarom verdienen die nog geld.
omdat de instalateurs van buitenbedrijven zijn en ook niet gratis werken!!!!

Master wat is dan het verschil met de openaar van deze treath?Daar ging dat dan wel,of moet ik daar dan eerst op springen tot er niets meer uit komtDodgy
dat de box kapot moet zijn en in een telentcenter ze een nieuwe willen geven,even vragen naar de zwarte allerlaatste nieuwe en je kan deze krijgen,
miss met de opleg van 50€ voor registratie nieuw huur model of miss dat idee van al zolang digitaal klant en een nieuwe willen,
je kan maar proberen.
ofwel eens bellen met telenet voor die nieuwe versie.

ja,want die zij moeder of ouders moesten ook wel die 50€ betalen maar hebben wel die zwarte gekregen terwijl ons moeder vorig jaar toen die van haar defect was weer een oud model kreeg zelfs geen AD2100.Dus vraag ik mij af dat is precies gewoon laksheid bij telenet.Die doen,waar ze die dag goesting in hebbenDodgy
Antwoord
#24
Ik heb deze morgen de nieuwe difirecorder ac100 (zwart) want de oudere had kuren (4 jr oud). Ook na resetten en stekker uit.
Ik had er zo genoeg, dat ik besloot om deze laatste nieuwe te nemen. Uiteraard mits 50 euro. Maarja, dat is éénmalig.

De digimenu loopt al vast wat vlotter en veel simpeler. Ook mooier...

Nog even testen deze avond of alle kanalen goed zijn...
Antwoord
#25
(19-02-2013, 13:05)sportgraag schreef: Ik heb deze morgen de nieuwe difirecorder ac100 (zwart) want de oudere had kuren (4 jr oud). Ook na resetten en stekker uit.
Ik had er zo genoeg, dat ik besloot om deze laatste nieuwe te nemen. Uiteraard mits 50 euro. Maarja, dat is éénmalig.

De digimenu loopt al vast wat vlotter en veel simpeler. Ook mooier...

Nog even testen deze avond of alle kanalen goed zijn...

welke had je ervoor?
Antwoord
#26
Hij is dus hoogst waarschijnlijk van een AD2000 naar een AD2100 zwart model gegaan.
Zijn in elk geval een heel pak sneller, grotere HD, je kan er 2 programma's met opnemen en digitaal kijken naar een derde, en je kan het volume regelen via HDMI.
De menu lay-out tussen een AD2000 en AD2100 is identiek, dus ik veronderstel dat je de nieuwe hebt aangesloten via de HDMI kabel die er bij at, end at de vorige was aangesloten via scart.
Tip zet bij de instellingen van de box hem op 1080i, kan geen kwaad voor dit model, de processor kan dit veel beter aan dan de AD2000 en bij aansluitingen de CEC aan.
Als alles standby staat (tv en box) en je drukt op de powerknop op de afstandsbedienig van de box zal de tv ook automatisch aangaan, op het juiste kanaal.
Als de box en de tv aanstaan en je drukt op de standby knop van de afstandsbedienig van de tv zal de box ook in standby gaan.
(op voorwaarde dat je tv dit ondersteund, maar de meeste kunnen dit)
Antwoord
#27
(19-02-2013, 13:56)Dimira schreef:
(19-02-2013, 13:05)sportgraag schreef: Ik heb deze morgen de nieuwe difirecorder ac100 (zwart) want de oudere had kuren (4 jr oud). Ook na resetten en stekker uit.
Ik had er zo genoeg, dat ik besloot om deze laatste nieuwe te nemen. Uiteraard mits 50 euro. Maarja, dat is éénmalig.

De digimenu loopt al vast wat vlotter en veel simpeler. Ook mooier...

Nog even testen deze avond of alle kanalen goed zijn...

welke had je ervoor?
Een grijze en nu AC2100 (zwart) zonder kaart en de kleuren zijn mooier bij het beeld.
Antwoord
#28
Zou ook liever die zwarte hebben maar kan hem niet gaan halen.Heb zelf geen wagen en ben moeilijk te been.En voor zo een box te gaan halen moet ik al direct 7 km verder zijn.Maar ik heb nu zo een AD 2100 en die is ook goed en snel.
Antwoord
#29
(19-02-2013, 22:04)Dimira schreef: Zou ook liever die zwarte hebben maar kan hem niet gaan halen.Heb zelf geen wagen en ben moeilijk te been.En voor zo een box te gaan halen moet ik al direct 7 km verder zijn.Maar ik heb nu zo een AD 2100 en die is ook goed en snel.
Tja, je kan niet alles hebben eh...
Och, je kan al digitaal kijken en opnemen Tongue
Antwoord
#30
(19-02-2013, 22:10)sportgraag schreef:
(19-02-2013, 22:04)Dimira schreef: Zou ook liever die zwarte hebben maar kan hem niet gaan halen.Heb zelf geen wagen en ben moeilijk te been.En voor zo een box te gaan halen moet ik al direct 7 km verder zijn.Maar ik heb nu zo een AD 2100 en die is ook goed en snel.
Tja, je kan niet alles hebben eh...
Och, je kan al digitaal kijken en opnemen Tongue

Ja da's toch dezelfde als die van u enkel de afstandsbediening is anders.Daar zullen minder knoppen op staan.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)